Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak zwiększyć przychody e-sklepu o 179% dzięki SEO?

Jak zwiększyć przychody e-sklepu?
Dawid 22 października 2018

świat ekspresów case study

O Kliencie

Swiatekspresow.pl to sklep internetowy oferujący produkty ponad 30 topowych marek związanych z ekspresami do kawy, akcesoriami, częściami zamiennymi do ekspresów, produktami do konserwacji i czyszczenia oraz kawą ziarnistą i mieloną.

W maju bieżącego roku Swiatekspresow.pl zgłosił się do nas z prośbą o zaproponowanie działań marketingowych, które zwiększą sprzedaż za pomocą sklepu internetowego.

Jednym z kanałów marketingu internetowego, który zaproponowaliśmy Klientowi były działania SEO oraz pozycjonowanie sklepu – w celu zwiększenia ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zostały one poruszone w niniejszym Case Study (pozostałe kanały również znajdziecie niebawem na naszym blogu).

Wyzwanie

Przeszłość Klienta to ciągła walka z różnymi agencjami, które nie dowoziły celów marketingowych. To nie ułatwiło sprawy, ponieważ przekonanie Klienta, że może zwiększyć sprzedawać za pomocą SEO było naprawdę trudne. Presja czasu, ambitne cele sprzedaży i CMS, z którym nie mieliśmy do czynienia dodatkowo nas zmobilizowały, aby pokazać Klientowi, że nie boimy się wyzwań.

Cele

Jednym z głównych założeń było zwiększenie sprzedaży na sklepie internetowym Swiatekspresow.pl za pomocą usługi pozycjonowania.

Cele, które ustaliliśmy z Klientem:

  • wzrost wartości na sesję
  • zwiększenie liczby transakcji
  • zwiększenie przychodów

Realizacja działań

Na początku przeanalizowaliśmy całą stronę internetową pod względem doboru słów kluczowych, które zwiększą ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Grupy słów kluczowych, które udało nam się pozyskać:

  • Kategorie ogólne, np. ekspresy do kawy, kawy, itp.
  • Kategorie ogólne + ich kategoryzacja, np. ekspresy domowe do kawy, profesjonalne ekspresy, ekspresy kolbowe domowe, itp.
  • Produkty (nazwy produktów, które są wyszukiwane przez użytkowników), np. Jura D60 Piano Black, itp.
  • Producenci + ich kategoryzacja, np: Ekspresy Jura, kawa ziarnista Lavazza

 

Po wyborze odpowiednich słów kluczowych przystąpiono do optymalizacji strony Klienta:

  • Zoptymalizowano tagi tytułowe oraz pozostałe metatagi
  • Zoptymalizowano strukturę nawigacji strony
  • Edytowano adresy URL na przyjazne
  • Wyeliminowano wewnętrzne błędy 40x
  • Zwiększono wewnętrzne linki kierujące do kluczowych pod względem SEO podstron
  • Wdrożono dane strukturalne
  • Utworzono nowe treści
  • Optymalizacja bieżących treści
  • Poprawiono czas renderowania strony
  • Odpowiednio dobrano strategię link buildingu opartą na pozyskiwanie wyłącznie backlinków z tematycznie dobranych domen

Trudności realizacji

Optymalizację serwisu musieliśmy wykonać na nieznanym nam do tej pory CMS – 2ClickShop. Dzięki współpracy z naszą drugą marką – Agencją Interaktywną WebVIST – wdrożenie praktycznie wszystkich zmian wynikających z Audytu SEO okazało się bardzo proste i szybkie.

Kolejną trudnością było napisanie i zaimplementowanie ponad 200 unikalnych opisów kategorii i produktów.

Efekty

Efektem wdrożonych zmian na sklepie jest znaczące zwiększenie sprzedaży. To dopiero początek, a efekty i zadowolenie Klienta wynagradzają trud, który podjęliśmy przy optymalizacji sklepu Swiatekspresow.pl

  • wzrost wartości na sesję +177,47%
  • zwiększenie liczby transakcji +38,46%
  • zwiększenie przychodów +179,97%