W dzisiejszych czasach wszelkie działania marketingowe powinny być oparte o stosowanie skutecznych rozwiązań za pomocą Internetu. Jednym z takich sposobów jest właśnie SEO, które łączy poszczególne metody, m.in. content, marketing szeptany itd. Co więcej, warto wiedzieć, że specjalista SEO przed wdrożeniem jakichkolwiek prac przeprowadza audyt SEO, który pozwala na odpowiedni dobór metod pozycjonowania strony internetowej.
Spis treści:
- Wartościowa wiedza z SEO
- 1. A. Andrzejczyk „SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie”
- 2. K. Marzec, T. Trzósło „Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów”
- 3. P. Cengiel „Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie”
- 4. E. Enge, S. Spencer, J. C. Stricchiola „SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek”
- 5. K. Marzec „Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone”
- Dlaczego SEO jest tak ważne?
Wartościowa wiedza z SEO
Działania SEO to krótko mówiąc, pozycjonowanie strony, które pozwala ją zoptymalizować w taki sposób, aby pojawiła się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Czynności te można podzielić na on-site, czyli w obrębie konkretnej strony internetowej (m.in. treści, prędkość, kod) oraz off-site, czyli poza witryną, które mają na celu link building. Nauka SEO przynosi wiele korzyści, pomimo że jest to długofalowy proces. Zatem skąd specjalista SEO może czerpać wiedzę? Z różnych źródeł tj. np. szkolenia, kursy czy książki. Jeśli interesuje Cię ta tematyka, poznaj 5 wartościowych książek o SEO, które warto przeczytać.
1. A. Andrzejczyk „SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie”
Książka ta została wydana w 2022 roku. Zawiera najświeższe informacje dotyczące pozycjonowania SEO w kontekście marketingu. Wiedza zawarta w książce „SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie” przyda się początkującym osobom, jak i tym, którzy już wiedzą co nieco na ten temat. Autor Adrian Andrzejczyk bardzo prostym i zrozumiałym językiem opisuje czynniki, które wpływają na wyniki wyszukiwania w Internecie po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Dodatkowo argumentuje to przeprowadzanymi badaniami oraz wyciągniętymi wnioskami.
2. K. Marzec, T. Trzósło „Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów”
Kolejna książka wydana w 2022 roku, w której dwaj eksperci SEM – Krzysztof Marzec oraz Tomasz Trzósło – opisują swoje doświadczenia związane z przeprowadzaniem płatnych reklam w wyszukiwarce Google. Co więcej, przedstawiają teoretyczne aspekty pozycjonowania i promowania marek na podstawie ustalonych wcześniej strategii.
3. P. Cengiel „Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie”
Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z SEO, koniecznie sięgnij po książkę „Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie”, która została wydana w 2021 roku. Autor Paweł Cengiel szczegółowo omawia narzędzia SEO oraz ich możliwości i zastosowania, by skutecznie wdrażać przygotowaną wcześniej strategię pozycjonowania oraz osiągać wysokie wyniki wyszukiwania strony internetowej.
4. E. Enge, S. Spencer, J. C. Stricchiola „SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek”
Marketing internetowy to szeroko pojęty temat. Warto zasięgnąć na początek, jak i podczas późniejszych etapów pracy w SEO wiedzy z książki pt.: „SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek”. Jej autorzy mają wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania SEO. Co więcej, zawiera ona podstawowe zagadnienia, jak i zaawansowane kwestie, case study, nowoczesne techniki, rady sprawdzone, a także skuteczne w praktyce oraz metody optymalizacji strony internetowej na potrzeby konkretnych algorytmów.
5. K. Marzec „Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone”
Książka pt.: „Narzędzie Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone” jest uaktualnieniem oraz rozbudowaniem poprzedniej wersji. Zawiera ona praktyczne metody optymalizacji strony internetowej przy jednoczesnym wykorzystaniu poszczególnych narzędzi Google, tj. Google Analytics czy Google Ads. Co więcej, w dzisiejszych czasach bez marketingu internetowego ciężko jest wybić się wśród konkurencji. Z tego też powodu warto znać podstawowe, a zarazem skuteczne sposoby na zdobywanie wysokich wyników pozycjonowania w wyszukiwarce.
Dlaczego SEO jest tak ważne?
W obecnych czasach działania SEO są niezwykle istotne w rozwijaniu biznesu. Odpowiedni dobór narzędzi marketingowych oraz sposobów promowania marki ma ogromny wpływ na rezultat odnoszonych sukcesów. Dzięki wdrożeniu SEO, czyli optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe można m.in.:
- zbudować zaufanie do marki wśród odbiorców,
- zwiększyć rozpoznawalność marki,
- zwiększyć portfel klientów danej marki,
- poznać preferencje klientów marki,
- polepszyć widoczność witryny internetowej w wynikach wyszukiwania,
- zdobyć większą ilość odwiedzających osób oraz konwersji na stronie www,
- zwiększyć zysk firmy.
SEO to idealne rozwiązanie w marketingu internetowym, które pozwala osiągać postawione cele biznesowe. Przeczytaj wymienione wyżej, wartościowe książki o SEO i zadbaj o swój rozwój jako specjalista SEO. Daj znać, która SEO książka była dla Ciebie najbardziej interesująca i pomocna.