Jak powszechnie wiadomo, siła mediów społecznościowych jest ogromna. Obecnie prawie każda firma posiada Fanpage. Warto zadbać o to, aby profil firmowy prezentował się estetycznie. Wszystkie grafiki powinny posiadać odpowiednie wymiary i być dostosowane do określonych wytycznych.
Brak zastosowania się do pewnych zasad może wpłynąć niekorzystnie już na samym początku styczności z Twoim profilem firmowym. Kiedy zdjęcie jest przycięte lub automatycznie skadrowane przez system często pojawia się negatywne wrażenie o danym profilu. Przekłada się to tym samym na mniejsze zainteresowanie usługami Twojej firmy!
Wielkości grafik na Facebooku należą do często zmieniających się elementów w mediach społecznościowych, a w Internecie możemy znaleźć bardzo rozbieżne informacje dotyczące ich rozmiarów.
Przygotowaliśmy wskazówki dla wszystkich, którzy zajmują się Facebookiem. Znajdziesz tu uporządkowane informacje z zalecanymi praktykami przez portal — dla ułatwienia Twojej pracy. Wymiary grafik podzieliliśmy na dwie grupy – zdjęcia na Fanpage oraz zasoby używane do celów reklamowych (tak zwanych Adsów). Poniżej przedstawiamy aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie.
Fanpage — rekomendowane wymiary grafik przez portal Facebooka
Zdjęcie profilowe na FB wymiary
Zdjęcie profilowe rozmiar: 720 × 720 px lub 960 × 960 px
Wgrywając zdjęcie profilowe, pamiętaj, że finalnie będzie się ono wyświetlać w formie koła. Warto więc upewnić się, czy zdjęcie w takim kształcie będzie wyglądało dobrze – w jego rogach nie powinno się nic znajdować.
Zdjęcie w tle strony (Cover)
Zdjęcie w tle: 820 × 312 px na komputerach, 640 × 360 px na smartfonach
Zdjęcie w tle (zwane także coverem) ma format poziomego prostokąta.
Na urządzeniach mobilnych nie będzie ono wyglądało tak jak na desktopie – w wersji mobilnej zdjęcie zostanie wykadrowane. Dlatego wszystkie możliwe informacje muszą pojawić się na środku grafiki. Dodatkowo jako tło możesz ustawić wideo, zdjęcie 360 stopni lub kilka zdjęć, które można dowolnie przewijać.
Szukając wskazówek na temat najlepszych wymiarów zdjęć na Facebooka, można natknąć się na rozbieżne porady dotyczące tych samych rodzajów zdjęć. Wynika to z wielu czynników, m.in. portal wciąż się rozwija – zmieniają się zatem i jego zalecenia co do preferowanej rozdzielczości.
Warto również zadbać o „wagę” plików, ponieważ Facebook rekomenduje dla pliku max. pojemność 100 KB. W innym przypadku kompresuje dany plik, co przekłada się na jego gorszą jakość. Aby zmniejszyć pojemność plików bez utraty jakości, najlepiej zapisywać grafiki w formacie PNG.
Wymiary Grafik do reklam — wymiary rekomendowane przez Facebooka
Karuzela
Karuzela: 1080 × 1080 px
Karuzela to forma reklamy, gdzie jest możliwość przewijania przynajmniej dwóch obrazów lub filmów.
Marketplace na Facebooku
Marketplace: 9:16 lub 16:9
Umiejscowienie reklamy na panelu, gdzie prowadzi się lokalną sprzedaż produktów.
Prawa kolumna
Prawa kolumna: 16:9 lub 1:1
Przestrzeń reklamowa, stosunkowo tańsza niż newsfeed. Ten rodzaj reklamy jest również mniej natrętny w odbiorze dla użytkowników.
Relacje w Messengerze
Relacje w Messengerze: min 19:16 max 1,91 lub 1:1
Jest to forma udostępniania zdjęć i filmików, które są dostępne przez 24 godziny dla naszych obserwatorów.
Instagram Stories
Instagram Stories: max 9:16
Tak samo, jak w przypadku relacji w Messengerze, zdjęcia i filmy są dostępne przez 24 godziny dla naszych followersów.
Skrzynka odbiorcza Messengera
Skrzynka odbiorcza Messengera: min 133 × 254 px
Artykuły ekspresowe
Artykuły ekspresowe: 9:16 lub 16:9
Narzędzie skierowane do wydawców medialnych, którzy chcą wyświetlać swoim czytelnikom interaktywne i szybko wczytujące się treści w Messengerze i aplikacji mobilnej.
Reklama w Audience Network
Audience Network: 1200 × 628 px
Umożliwia reklamodawcom rozszerzenie kampanii na Facebooku i Instagramie na inne miejsca w Internecie – tysiące wysokiej jakości witryn i aplikacji. Obsługuje reklamy wideo i reklamy w formie obrazów.
Wiadomość sponsorowana
Wiadomość sponsorowana: 1200 × 628 px
Najlepiej wykorzystać w celu podtrzymania istniejących relacji z Klientem przez wysyłanie dopasowanych ofert.
Aktualności na Facebooku
Aktualności na Facebooku: 1080 × 1080 px
Aktualności na Instagramie
Aktualności na Instagramie: min 4:5 max 1,91 lub 1:1
Reklamy wyświetlające się w newsfeedzie portalu.
Warto wiedzieć, że w przypadku reklam, Facebook preferuje nie więcej niż 20% tekstu na obrazie. Gdy tekstu jest zbyt dużo, portal może odrzucić taką reklamę lub wyświetlić ją. W momencie, gdy Facebook ją wyświetli, skutkiem tego działania będzie brak oczekiwanych rezultatów poprzez mocne obniżenie zasięgu, jednocześnie zwiększając jej koszty.
Dobrze kontrolować ilość tekstu na grafice, korzystając z narzędzia – https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay. Upewnisz się, że grafika jest prawidłowa. Pamiętaj, że strona wizualna profilu firmowego jest bardzo ważna, dlatego zachęcamy do zwracania uwagi na prezentowane grafiki w mediach społecznościowych.