Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Artykuł sponsorowany – jak prawidłowo go napisać oraz jakie daje korzyści?

Artykuł sponsorowany – jak prawidłowo go napisać oraz jakie daje korzyści?
Redakcja 10 stycznia 2020

Artykuł sponsorowany to obecnie bardzo popularna forma reklamy, z której coraz częściej korzystają zarówno mniejsze, jak i większe firmy. Taki artykuł daje dużo korzyści: już chwilę po publikacji w danym serwisie można dostrzec pierwsze efekty, odpłatne publikowanie wpisów pozytywnie wpływa na wizerunek marki oraz zwiększa zasięg firmy. Jeśli artykuł sponsorowany ma przynieść rezultaty, musi zostać napisany w oparciu o konkretne cele z zawarciem informacji o produkcie, usłudze czy marce. Jak zatem prawidłowo napisać artykuł sponsorowany, aby był skuteczny? Czym tak naprawdę jest oraz jakie daje korzyści? Poniżej przedstawimy wszelkie przydatne wskazówki oraz informacje.

Artykuł sponsorowany – czym jest?

Artykuł sponsorowany jest tekstem tematycznym, którego publikacja odbywa się na stronach powiązanych tematycznie, czy serwisach, gdzie możemy opublikować wpis z informacją o naszej marce. Powinien to być artykuł wartościowy oraz napisany merytorycznie aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia naszej strony, a następnie skorzystania z usług. Tekst sponsorowany musi zawierać jedynie wzmiankę o firmie, produkcie czy usłudze. Na rynku funkcjonuje duża ilość serwisów oraz portali, które chętnie publikują takie artykuły, zarówno napisane przez profesjonalnych copywriterów agencji marketingowych, jak i freelancerów.

Dobry tekst sponsorowany musi zachęcić czytelnika do skorzystania z zawartej informacji o naszej firmie przy użyciu linka, przechodząc na stronę i zapoznając się lepiej z produktem lub usługą.

Jakie korzyści daje artykuł sponsorowany?

Jego celem jest przyciągniecie nowych klientów, zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz pozyskanie linków zwrotnych w pozycjonowaniu strony. Dlatego artykuł sponsorowany daje wiele korzyści, na których warto się opierać. Buduje również pozytywny oraz profesjonalny wizerunek, dzięki czemu użytkownik po przeczytaniu takiego tekstu będzie w lepszym świetle odbierał naszą firmę. Gdy napiszemy rzetelny, a zarazem ciekawy artykuł, wzbudzi pewne refleksje odbiorcy, który będzie pozytywnie patrzył na przedstawioną markę. Artykuł sponsorowany umożliwia również zwiększenie zasięgu i dotarcie do potencjalnych klientów.

Wpisy sponsorowane dają również korzyści pod względem targetowania. Wszystko za sprawą tego, że ich publikacja odbywa się na konkretnym serwisie, umieszczając je w odpowiedniej kategorii. Dzięki temu nasz artykuł sponsorowany dociera do osób, które wstępnie interesują się daną kategorią lub zagadnieniami tematycznymi. Artykułu sponsorowanego używa się także do pozyskania backlinków, czyli linków zwrotnych, które odgrywają bardzo istotną rolę w link buildingu pod kątem SEO. Publikacja merytorycznego tekstu wraz z linkiem na danej stronie sprawia, że wyszukiwarka rekomenduje naszą witrynę. Umożliwia to pozyskanie linków zwrotnych z wartościowych stron tematycznych.

Tematyka artykułu sponsorowanego

Przed rozpoczęciem tworzenia artykułu sponsorowanego należy zastanowić się nad jego konkretnym tematem. Powinien odnosić się do tematów aktualnych, zainteresować użytkowników, a jednocześnie, poprzez zawarte w nim informacje, dotrzeć do wybranej grupy docelowej.

Przykładowo, jeżeli zajmujemy się sprzedażą mebli kuchennych lub mamy klienta, który się w tym specjalizuje, powinniśmy tworzyć artykuły dotyczące tej branży. Jeśli brakuje nam pomysłów na konkretny temat, możemy skorzystać z narzędzia answearthepublic.com.

Na początku wpisujemy wybraną frazę, na której chcemy stworzyć artykuł.

meble kuchenne - atp

Następnie otrzymamy wykres oraz uporządkowane zapytania użytkowników, które powiązane są ze wcześniej wpisanym przez nas wyrażeniem.

podpowiedzi - atp

Dzięki temu z łatwością wybieramy gotowe tematy, a nawet tytuły artykułów, z których możemy bez problemu skorzystać, pisząc wpis sponsorowany.

Jak powinien wyglądać artykuł sponsorowany?

Treść wpisu sponsorowanego jest nieco uzależniona od tego, gdzie będziemy chcieli zamieścić artykuł. Dlatego, jeśli mamy taką możliwość warto zapoznać się z platformą, na której chcemy zamieścić wpis. Sprawdzić jakie artykuły były publikowane wcześniej, jak wyglądały oraz co zostało w nich zawarte. Po tej czynności możemy dopasować treści do grupy docelowej.

W dzisiejszych czasach użytkowników należy zachęcić do przeczytania tekstu, ponieważ większość z nich nie dociera nawet do połowy wpisu. Dlatego warto skupić się na zachęcającym tytule oraz ciekawym wstępie, aby użytkownik nie zniechęcił się i nie porzucił naszego tekstu. Zadbajmy o to, aby umieścić w widocznym miejscu link kierujący do naszej strony głównej lub podstrony, gdzie użytkownik znajdzie więcej informacji. Wpis sponsorowany powinien poruszać dokładnie wszystkie zagadnienia w obrębie danego tematu, aby odbiorca postrzegał nas jako ekspertów w danej tematyce.

Jak napisać tekst sponsorowany?

Największy błąd, jaki możemy popełnić tworząc artykuł sponsorowany, to pisanie jednym ciągiem tekstowym. Nie wygląda to przejrzyście, a użytkownik po przeczytaniu kilku słów zaczynie się męczyć. Utrudnia to również przeskanowanie tekstu w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Dlatego wpis należy oddzielić nagłówkami, wypunktowaniami, a oprócz samej treści warto zamieścić również zdjęcia, czy wideo. Dobry artykuł sponsorowany powinien zawierać:

  • zachęcający tytuł,
  • liczne nagłówki, które dzielą tekst tematycznie,
  • liczne akapity,
  • pogrubienia oraz podkreślenia tekstu,
  • wypunktowania oraz wyliczenia,
  • zdjęcia lub inne materiały (np. wideo),
  • słowo kluczowe lub wyrażenie z linkiem do strony naszej firmy (strony głównej lub podstrony).

Oczywiście nie oznacza to, że wszystkie wymienione punkty muszą znaleźć się w każdym artykule sponsorowanym. Jeżeli oferujemy czytelnikowi dłuższy tekst, zwłaszcza o skomplikowanej czy naukowej tematyce, warto go wzbogacić powyższymi akcentami. Z pewnością czytelnika zachęci to do przeczytania całego artykułu, a następnie do odwiedzenia naszej witryny.

Jeśli zależy nam, aby artykuł był odpowiednio napisany pod kątem SEO, (np. pozycjonujemy stronę) ważne, aby tekst opierał się na słowach kluczowych. Fraza kluczowa powinna być zawarta w nagłówku H1, a jej rozwinięcie w następnych nagłówkach H2 czy H3.

Wygląd artykułu sponsorowanego

Przedstawiamy, jak powinien wyglądać dobry artykuł sponsorowany od strony wizualnej, aby przyniósł pożądane korzyści i zachęcił użytkowników do odwiedzenia promowanej strony.

przykład wpisu sponsorowanego

Gdzie publikować artykuły sponsorowane?

Do wyszukiwania portali oraz serwisów, gdzie moglibyśmy publikować nasze wpisy sponsorowane, możemy wykorzystać platformy, które pośredniczą między reklamodawcą a wydawcą. Do największych z nich można zaliczyć choćby platformę WhitePress , która wspiera wszystkie działania content marketingowe.

whitepress

Platforma nie tylko publikuje artykuły na różnych portalach, ale zajmuje się również innymi działaniami marketingowymi. W bardzo łatwy sposób możemy najpierw dodawać, a następnie wybierać miejsca, w których chcemy, aby nasz tekst został opublikowany. WhitePress posiada bardzo łatwy panel do dodawania wpisu, w którym umieszczamy kolejno: promowany projekt (tutaj można umieścić swoją firmę lub firmę klienta), tytuł artykułu, wstęp oraz treść.

dodawanie artykułu whitepress

Dodając tekst na platformę, możemy również umieścić zdjęcie główne oraz zdjęcia, które znajdą się w tekście. Z pewnością wybór grafik do tekstu skutecznie go wzbogaci oraz sprawi, że dla czytelnika będzie efektywniejszy wizualnie.

whitepress dodawanie zdjęć

Dobór odpowiednich platform, a następnie serwisów, gdzie moglibyśmy umieszczać artykuły sponsorowane jest szczególnie ważny w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie uzyskać linki zwrotne z tematycznych oraz jakościowych stron, a także zwiększyć uwagę odbiorcy, który może być następnie naszym potencjalnym klientem.

Podsumowanie

Artykuły sponsorowane świetnie sprawdzają się jako jedna z opcji reklamy, ale pod warunkiem, że zostaną napisane: poprawnie merytorycznie, oraz poruszą interesującą tematykę. Należy także określić grupę docelową, do której będzie prowadził link zawarty w tekście (anchor).

Niezależnie od tego, dlaczego decydujemy się na napisanie takiej formy artykułu – będzie on skutecznym sposobem reklamy naszej marki. Gdy zależy nam na działaniu zarówno wizerunkowym, jak i SEO, powinniśmy rozważyć wprowadzenie artykułu sponsorowanego, jako jednego ze sposobów działań marketingowych dla naszej firmy.