Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad analizą Twojej strony internetowej? Właściwie… czym jest ten cały audyt strony i jakie są jego rodzaje? Mamy coś dla Ciebie! Poświęć 5 minut swojego czasu na przeczytanie poniższego artykułu, aby dowiedzieć się, czym jest audyt stron WWW oraz czy warto go przeprowadzić w przypadku strony Twojej firmy!
Czym jest audyt witryny internetowej?
Celem audytu strony internetowej jest szczegółowe przeanalizowanie elementów, które np. wpływają w sposób pośredni lub bezpośredni na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Podczas audytu Twoja strona badana jest pod kątem ponad kilkudziesięciu różnych czynników, które są kluczowe dla wyszukiwarek internetowych lub użytkowników. W wyniku audytu strony internetowej otrzymasz kompletną listę rzeczy, które należy poprawić w Twojej witrynie internetowej.
Sprawdź, jak zacząć pozycjonowanie stron samemu.
Analiza witryny może być przeprowadzana pod różnym kątem, w zależności od celu jej przeprowadzenia.
Spis treści:
- Czy strona Twojej firmy potrzebuje analizy?
- Który audyt strony warto przeprowadzić?
- AUDYT SEO
- AUDYT SEO KONKURENCJI
- AUDYT UX
- AUDYT KAMPANII PPC
- AUDYT KAMPANII FACEBOOK ADS
Czy strona Twojej firmy potrzebuje analizy?
Zanim odpowiemy na to pytanie, warto zastanowić się, dlaczego i pod jakim kątem planujesz przeanalizować stronę internetową. Jeśli w Twojej głowie ostatnio pojawiło się jedno z poniższych pytań lub wątpliwości:
- Czy nowa strona internetowa jest przystosowana po wyszukiwarki internetowe?
- Czy przygotowane Landing Page są zoptymalizowane pod kampanie reklamowe?
- Dlaczego moja strona pomimo ruchu na niej nie sprzedaje?
- Czemu nikt nie odwiedza mojej strony internetowej?
- Jak przygotować się pod kampanie reklamowe?
- Nie jesteś zadowolony z obecnych wyników kampanii reklamowych
Wiedz, że powinieneś podjąć pierwszy krok, którym jest analiza Twojej strony lub kampanii reklamowych.
Który audyt strony warto przeprowadzić?
W ofertach agencji reklamowych można znaleźć wiele rodzajów audytów stron. Ale na który dokładnie się zdecydować? Aby ułatwić wybór, sprawdź, co oferują poniższe rodzaje audytów stron.
AUDYT SEO
Audyt SEO jest dedykowany dla każdej strony firmowej, która chce być widoczna w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe, powiązane z jej usługami lub produktami. Analiza strony pod kątem SEO jest analizą stricte techniczną. Opiera się na analizie kilkudziesięciu czynników, które są istotne podczas określania pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Istotnymi elementami poddanymi analizie jest indeksowanie domeny, jej wydajność, bezpieczeństwo, dopasowanie treści i słów kluczowych pod określone podstrony, linkowanie wewnętrzne i wiele więcej innych większych oraz mniejszych analiz. Finalny dokument będący podsumowaniem audytu SEO zawiera listę elementów, które należy poprawić, aby Twoja strona internetowa była bardziej widoczna w wynikach organicznych.
AUDYT SEO KONKURENCJI
Pod względem SEO nie warto skupiać się na analizie wyłącznie Twojej strony internetowej. Audyt SEO umożliwia także analizę Twojej konkurencji. Ten typ audytu przeznaczony jest dla każdej firmy, która posiada stronę lub sklep, konkurencję i chce być dobrze widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania na jej tle. Audyt zawiera analizę porównawczą widoczności, szybkości strony, pozycji słów kluczowych, zastosowanych rozwiązań optymalizacyjnych. Audyt SEO konkurencji zwiększa świadomość i pozwala na usytuowanie twojej strony na tle stron konkurencji.
AUDYT UX
Audyt UX pozwoli określić, jakie wrażenia ma użytkownik, który korzysta z Twojej strony internetowej. Jest to analiza jej użyteczności, która bezpośrednio wpływa na sprzedaż czy skorzystanie z usług Twojej firmy. W audycie UX strony poddane analizie są m.in. wiarygodność Twojej strony, klarowność informacji o produktach czy usługach, dopasowanie pod różne urządzenia i przeglądarki, główne wezwania do działania. Istotnym elementem branym pod uwagę jest także cały layout strony, przyciski CTA, jakość zdjęć oraz dopasowanie do branży, oraz trendów.
AUDYT KAMPANII PPC
Audyt kampanii Google Ads dedykowany jest dla firm, które prowadzą działania reklamowe w tym kanale reklamowym. Analizie poddana jest poprawność doboru narzędzi reklamowych do realizacji określonych celów marketingowych, poprawność ustawień kampanii, budżetów, wykluczeń słów kluczowych, dopasowania stron docelowych. Analizowane są także kampanie remarketingowe, jakość reklam oraz ich efektywność sprzedażowa.
AUDYT KAMPANII FACEBOOK ADS
Audyt kampanii Facebook Ads jest skierowany do firm, które prowadziły lub dalej prowadzą kampanie reklamowe na Facebooku. W ramach audytu analizowana jest poprawność doboru formatów reklamowych dla realizacji celów marketingowych, ustalonych budżetów na kampanie, walidacja poprawności wdrożenia kodów śledzących pixel. Analizowane są wszystkie kampanie, zestawy reklam oraz reklamy. Analizie poddana jest także poprawność zliczania konwersji.
Pamiętaj, aby stale monitorować funkcjonowanie Twojej strony internetowej oraz prowadzone kampanie reklamowe. Każdy z wyżej wymienionych audytów możesz zrealizować na różnym etapie działalności firmy. Taka analiza pozwala na zoptymalizowanie wydatków oraz zwiększenie efektywności działań.