Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak uzyskaliśmy z 1 zainwestowanej złotówki 23,42 zł przychodu w branży o bardzo dynamicznej rotacji zróżnicowanego asortymentu.

Social Media Specialist
Ania 23 lutego 2021

Cel: E-commerce

Zakres współpracy: Kampanie sprzedażowe

Kanały: Facebook i Instagram

case study facebook pepegi

Efekty

Efekty działań, jakie osiągnęliśmy w kampanii Facebook Ads, były bardzo pozytywnym zaskoczeniem – tym bardziej że rotacja produktów Klienta jest ogromna, co jest znacznym utrudnieniem w prowadzeniu efektywnej kampanii. Wyniki dzienne to nawet 25 zakupów o średnim koszcie 4,30 zł!

Wyniki kampanii z ostatnich 3 miesięcy

👉 ROAS z kampanii zakupowych wyniósł: 23,42 (w rekordowym miesiącu: 34,51)

👉 Zasięg reklam: 162 118

👉 CTRy: na poziomie 5-10%

Problemy

Największy problem w sklepie naszego Klienta to ogromna rotacja asortymentu oraz niepełne rozmiary dla każdego z produktów – jak to często bywa w outletach, co znacząco utrudnia osiągnięcie celów reklamowych. Jednak wychodzimy z założenia, że dobrze zaplanowana strategia reklamowa potrafi przynieść zadowalające efekty.

Przeczytaj nasz wpis na blogu, w którym opisujemy strategię marketingową w Social Mediach w 5 krokach! https://advist.pl/strategia-marketingowa-w-social-mediach-5-krokow/

 

Najlepszym na to dowodem, są wyniki kampanii reklamowej dla naszego Klienta, który prowadzi sprzedaż w outlecie. Dzięki działaniom na Facebooku mocno wspieramy sprzedaż produktów oraz cotygodniowe weekendowe promocje w sklepie! Oczywiście ogromną rolę odgrywa tutaj profesjonalna obsługa Klienta, oraz najwyższa jakość oferowanych produktów.

Cele i założenia

Oparcie kampanii o lejek sprzedażowy, oraz mocne skupienie się na retargetingu;

  1. Ruch na stronie docelowej,
  2. Dynamiczna sprzedaż z katalogu.

Głównym celem naszego Klienta jest sprzedaż produktów w sklepie internetowym, jednak bardzo duża dynamika produktów w sklepie, brak pełnej rozmiarówki, zmieniające się co tydzień weekendowe promocje wymagały skrócenie lejka sprzedażowego do 2 powyższych etapów.

Głównie skupiliśmy się na retargetingu z dynamicznymi reklamami z katalogu, jednak postawiliśmy sobie za cel docieranie również do nowych osób, które mogą być zainteresowane ofertą naszego Klienta.

Ad 1) Wygenerowanie ruchu na stronie

W pierwszym kroku postanowiliśmy docierać do nowych odbiorców, kierując ich na stronę główną, którzy mogą być zainteresowani ofertą naszego Klienta.

W tym celu używaliśmy pojedynczych formatów reklam, które informowały o ofercie, oraz odnosiły się do bieżących promocji w sklepie.

Ad 2

Jeżeli za cel wyznaczymy sobie sprzedaż produktu, bardzo ważne jest to, aby postawić się na miejscu potencjalnego konsumenta – raczej nie zdecydowalibyśmy się do finalizacji zakupu w sklepie, którego w ogóle nie znamy, bądź o którym nigdy wcześniej nie słyszeliśmy. Dlatego nawet w 2 etapowym lejku sprzedażowym komunikacja reklamowa jest kluczowa.

W drugim etapie lejka sprzedażowego postawiliśmy na remarketing oraz zaangażowaną społeczność na Facebooku i Instagramie. To przełożyło się na zwrot z wydatków na reklamę na poziomie 2342%.

Tutaj jako formę reklamy wybraliśmy dynamiczne reklamy z katalogu, aby jak najbardziej precyzyjnie wyświetlać komunikaty zainteresowanym konkretnym produktem (co częściowo rozwiązuje problem rozmiarówki produktów).

Jakość ma znaczenie

Nasz Klient proponuje szeroki asortyment produktów o najwyższej jakości w bardzo atrakcyjnych cenach. Dodatkowo realizowane są cotygodniowe nowe promocje na wybrany asortyment. Profesjonalna obsługa Klienta, sprawna dostawa, możliwość zwrotów, oraz atrakcyjna oferta cenowa to wszystko wpływa na osiągnięte wyniki sprzedażowe.

W reklamach podkreślamy atrakcyjną ofertę Klienta:

  • Cotygodniowe dodatkowe promocje,
  • Najlepsze marki w cenach outletowych,
  • Dodatkowy rabat za zapisanie się do newslettera,

Dodatkowo regularna oferta promocyjna organizowana przez Klienta wzmacnia przekaz reklamowy, gdzie mowa jest o dodatkowym rabacie na konkretne kategorie produktów.

Czym się kierowaliśmy we współpracy

Ogromna rotacja produktów, brak pełnych rozmiarówek artykułów, oraz brak stałej oferty w sklepie mógł sprawiać wrażenie skazanego na niepowodzenie. Jednak dzięki przemyślanej i spójnie poprowadzonej komunikacji reklamowej, w połączeniu z mocnym retargetingiem odbiorców, atrakcyjną ofertą cenową oraz zachęcającym produktem – udało się odnieść zadowalające wyniki.

Reasumując, poniżej kilka zasad, którymi kierowaliśmy się podczas tworzenia strategii dla kampanii reklamowej. Warto zwracać na nie uwagę, planując swoje działania:

  • Spójna i przemyślana komunikacja reklamowa, dopasowana do grupy docelowej,
  • Podkreślanie atutów marki,
  • Remarketing dynamiczny,
  • Testowanie i bieżąca optymalizacja.