Chcesz zostać copywriterem? Sprawdź, czy się nadajesz! [QUIZ]

Można znaleźć mnóstwo stron www i poradników – jak zostać dobrym copywriterem. Dla osób mniej wtajemniczonych o wiele trudniej będzie znaleźć jednoznaczną odpowiedź, co należy zrobić lub zmienić, by zwiększyć swoje szanse w branży content marketingu. Wbrew pozorom to nie tylko umiejętność poprawnego gramatycznie i stylistycznie pisania artykułów, ale także wiele innych dodatkowych zdolności i predyspozycji, bez których zostanie dobrze opłacalnym copywriterem nie będzie możliwe. Przekonaj się sam, w jakim stopniu spełniasz poszczególne kryteria i wymagania związane z copywritingiem – wypełnij nasz quiz i poznaj prawdę!

Przed Tobą 15 dość prostych pytań, które mają za zadanie określić Twoje predyspozycje do pracy na stanowisku copywritera. Postaraliśmy się poruszyć dosłownie każdą kwestię, która mogłaby okazać się przydatna podczas tworzenia różnego rodzaju treści. Powodzenia!

✅ Rozwiąż quiz i sprawdź swój wynik ✅

1. Lubisz czytać książki lub artykuły o różnorodnej tematyce?

2. Czy inni z chęcią i zrozumieniem czytają treści, które stworzysz?

3. Miałeś/-aś kiedykolwiek problemy z pisaniem poprawnych gramatycznie zdań, ortografią czy stylistyką?

4. Często zerkasz na klawiaturę podczas pisania?

5. Możesz nazwać się (ALE z ręką na sercu) osobą zorganizowaną i punktualną?

6. Dobrze czujesz się w nieznanej Ci dotąd tematyce?

7. Jesteś na tyle zdeterminowany/-a, by wyszukiwać potrzebnych informacji w razie niewiedzy, a następnie je zweryfikować?

8. Czy byłbyś/byłabyś w stanie stworzyć tekst oryginalny i poprawny pod wieloma względami zarówno dla branży budowlanej, hurtowni artykułów dziecięcych, jak i lokali gastronomicznych?

9. Potrafisz wczuwać się w potrzeby i oczekiwania innych?

10. Czy zdarza Ci się postawić na swoim i przekonywać innych do swoich racji?

11. Masz pojęcie o podstawowych technikach sprzedaży lub jesteś gotowy, by je zgłębić?

12. Posiadasz instynkt marketingowca i potrafisz przedstawić siebie, innych lub cokolwiek innego w atrakcyjny sposób?

13. Miałeś/-aś kiedykolwiek styczność z pojęciem pozycjonowania i SEO?

14. Znasz podstawowe wymagania tworzenia treści pod kryteria wyszukiwarek, jak np. Google albo chciałbyś/-ałabyś dowiedzieć się na ten temat więcej?

15. Czy znasz język angielski lub inne w stopniu minimum średniozaawansowanym?

🏆 Progi punktowe:

wynik powyżej 8 pkt, jeśli z Twojej strony padło więcej odpowiedzi pozytywnych na zadane powyżej pytania, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość, ponieważ jesteś bardzo dobrym i obiecującym kandydatem na stanowisko copywritera. Posiadasz wszelkie zdolności i predyspozycje do tworzenia interesujących, unikalnych i oczywiście poprawnych treści marketingowych. Jesteś osobą kreatywną i ciekawą świata, dzięki czemu żadna dziedzina nie jest Ci obca. To bardzo ważne i przydatne cechy, podobnie jak znajomość technik sprzedaży albo zasad tworzenia artykułów zgodnych z założeniami marketingu internetowego. Jeżeli masz jeszcze pewne braki w tej kwestii, to spokojnie – wszystkiego możesz się jeszcze nauczyć, a wystarczą tylko chęci, poświęcony czas i zaangażowanie, by osiągnąć w Twoim przypadku sukces w roli copywritera.

wynik poniżej 8 pkt, niestety w tym przypadku nie mamy zbyt dobrych wieści, gdyż Twoje predyspozycje nie są na tę chwilę wystarczające. Jednak nie należy się absolutnie poddawać czy załamywać, ponieważ wszystko można wypracować ciężką pracą i mobilizacją, by następnie osiągać coraz więcej w branży copywritingu. Oczywiście, nie można robić niczego na siłę ani wbrew sobie, aczkolwiek na pewno warto próbować. Polecamy zapisanie się na kursy języka polskiego, gdzie nauczysz się poprawnego pisania albo szkolenia dedykowane dla copywriterów, którzy zapoznają się z tajnikami dobrego tworzenia wartościowych treści. Chociażby czytanie naszych blogów pomoże Ci lepiej zapoznać się z pracą copywritera, a także przygotować się na pierwsze zlecenia, więc nie poddawaj się i trenuj swoje zaangażowanie, kreatywność oraz pozostałe cechy, na które odpowiedziałeś przecząco, a rezultaty będą widoczne jeszcze szybciej.

Autor wpisu
Paulina
Copywriter Specialist
Wspiera wszystkich naszych Klientów z różnorodnych branż w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, tworzeniu koncepcji kreatywnych treści marketingowych oraz zwiększeniu sprzedaży on-line.
KOMENTARZE

DO WPISU