Zapewne niejednokrotnie czytałeś czym jest pozycjonowanie lub jak się pozycjonuje strony bądź sklepy internetowe w wyszukiwarkach. Ale czy na pewno zdajesz sobie sprawę jakie korzyści może przynieść dla Twojej działalności? Czy wiesz, dlaczego niektóre firmy opierają swój biznes wyłącznie na promocję firmy w sieci? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – zapraszamy do niniejszej lektury.
Czym właściwie jest pozycjonowanie stron?
Dla przypomnienia – działania związane z pozycjonowaniem stron opierają się na uzyskiwaniu wysokich pozycji na określone słowo kluczowe, w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Im więcej słów kluczowych znajdzie się na wyższych pozycjach, związanych z Twoimi usługami bądź produktami – tym więcej ruchu na Twojej stronie lub sklepie internetowym. To z kolei przekłada się na większą ilość konwersji.
Jedną z wielu zalet pozycjonowania stron w wynikach organicznych jest fakt, że za kliknięcia linku się nie płaci. Możesz pozyskać nieograniczoną ilość wejść na stronę z wyszukiwarek internetowych – nie płacąc za to ani grosza!
Jak zacząć pozycjonować strony?
Proces pozycjonowania stron internetowych należy podzielić na dwa etapy:
- Optymalizacja strony pod względem SEO
Przed optymalizacją strony należy wybrać słowa kluczowe, na które chciałbyś się w przyszłości pozycjonować. Jest to bardzo ważny element obrania strategii SEO. Następnie Twoja strona powinna zostać zoptymalizowana pod względem wytycznych wyszukiwarek internetowych. Wiąże się to między innymi z bezpośrednią edycją plików źródłowych strony.Poprawiając swoją stronę nie zapomnij m.in. o optymalizacji:
– prędkości jej renderowania;
– meta tagach;
– treści;
– nagłówków H1-H6 oraz ich struktury;
– linkowania wewnętrznego;
– zasobów graficznych;
– struktury nawigacji;
– adresach URL;
– tagach tytułowych;
– danych strukturalnych;
– dopasowania względem mobilności;
– tagach kanonicznych; - Skuteczna strategia linkbuildingu
Dobry link w branży SEO jest jak sprawne naczynie krwionośne. Napędza on wzrost widoczności Twojej domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Liczy się jakość pozyskanego linku, a nie ich ilość. Dobry link znaczy więcej niż tysiąc słabych linków.
Jeśli chcesz przeczytać więcej informacji o pozycjonowaniu stron internetowych – zapoznaj się z naszym poradnikiem „Jak zacząć pozycjonowanie stron” oraz „Jak sprawdzić pozycję w Google – monitoring efektów pozycjonowania w wyszukiwarce”.
Co daje pozycjonowanie strony internetowej?
Jeśli dalej nie jesteś przekonany co do ogromnych możliwości pozycjonowania stron internetowych, zapoznaj się z poniższą tabelką, która przedstawia szacunkową miesięczną estymację ruchu łącznie z szacunkowym dochodem miesięcznym.
Słowo kluczowe |
Popularność | #1 | #2 | #3 | Średnia wartość koszyka |
Współczynnik konwersji |
buty damskie | 49500 | 16385 | 8158 | 4920 | 300 zł | 2,0% |
buty damskie sportowe | 9900 | 3277 | 1632 | 984 | 220 zł | 3,0% |
buty damskie zimowe | 4400 | 1456 | 725 | 437 | 350 zł | 3,2% |
buty damskie botki | 1300 | 430 | 214 | 129 | 450 zł | 1,4% |
buty damskie na obcasie | 880 | 291 | 145 | 87 | 125 zł | 2,1% |
buty damskie na zime | 590 | 195 | 97 | 59 | 240 zł | 2,2% |
buty damskie szpilki | 590 | 195 | 97 | 59 | 300 zł | 2,5% |
buty damskie robocze | 170 | 56 | 28 | 17 | 120 zł | 5,2% |
Słowo kluczowe |
Konwersje #1 | Konwersje #2 | Konwersje #3 | Dochód #1 | Dochód #2 | Dochód #3 |
buty damskie | 328 | 163 | 98 | 98 307,00 zł | 48 945,60 zł | 29 521,80 zł |
buty damskie sportowe | 98 | 49 | 30 | 21 627,54 zł | 10 768,03 zł | 6 494,80 zł |
buty damskie zimowe | 47 | 23 | 14 | 16 311,68 zł | 8 121,34 zł | 4 898,43 zł |
buty damskie botki | 6 | 3 | 2 | 2 768,98 zł | 1 378,63 zł | 831,53 zł |
buty damskie na obcasie | 6 | 3 | 2 | 764,61 zł | 380,69 zł | 229,61 zł |
buty damskie na zime | 4 | 2 | 1 | 1 007,70 zł | 501,72 zł | 302,61 zł |
buty damskie szpilki | 5 | 2 | 1 | 1 464,68 zł | 729,24 zł | 439,85 zł |
buty damskie robocze | 3 | 1 | 1 | 351,12 zł | 174,82 zł | 105,44 zł |
Dane w powyższej tabelce zostały wymyślone na potrzeby stworzenia niniejszego artykułu.
Legenda:
- Słowo kluczowe – fraza, na którą się pozycjonujemy
- Popularność – średnia miesięczna popularność danego słowa kluczowego
- #1, #2, #3 – aktualna pozycja w wynikach organicznych
- Średnia wartość koszyka – średnia wartość koszyka użytkowników, która weszła na naszą stronę po tym słowie kluczowym
- Współczynnik konwersji – współczynnik konwersji dla użytkowników, którzy weszli na naszą stronę po tym słowie kluczowym
- Konwersje #1, Konwersje #2, Konwersje #3 – obliczona ilość konwersji dla danego słowa kluczowego w uzależnieniu od jego pozycji (od 1 do 3)
- Dochód #1, Dochód #2, Dochód #3 – obliczony dochód miesięczny bazując na obliczonej ilości konwersji oraz średniej wartości koszyka
Pozostałe zalety pozycjonowania
Większy ruch organiczny
Ruch organiczny każdego miesiąca powinien rosnąć (nie biorąc pod uwagę sezonowości danej branży bądź słowa kluczowego). Dlatego działania SEO nie mogą być prowadzone jednorazowo ani krótkotrwale.
Niski współczynnik odrzuceń
Ruch organiczny cechuje się niższym współczynnikiem odrzuceń. Na Twoją stronę trafiają zdecydowani użytkownicy, którzy wyszukują usługi, które świadczysz lub produkty, które sprzedajesz!
Większa liczba konwersji
Rosnący ruch organiczny przekłada się w naturalny sposób na większą liczbę konwersji.
Dopasowanie grupy docelowej
Twoja oferta prezentowana jest zdecydowanym użytkownikom. Wyświetla się tylko wtedy, kiedy ktoś w danej chwili wyszukuje usługi lub produkty które sprzedajesz.
Wysoka stabilność pozycji
Dobrze obrana strategia SEO gwarantuje ciągły i stabilny wzrost widoczności Twojej domeny w bezpłatnych wynikach organicznych.
Podsumowanie
Aby pozycjonowanie strony było skuteczne, istotne jest aby sprawnie wykonać wiele działań, które zmierzają do jednego celu. A jest nim uzyskanie jak najlepszej widoczności witryny w stosunku do jak największej liczby zapytań. Zajęcie pozycji w TOP 10 wymaga pracy i może niekiedy zająć sporo czasu. Jednak warto pamiętać, że już od samego początku działań można stopniowo zwiększać widoczność. Powyższe korzyści wymienione w artykule są tylko niektórymi z długiej listy, które wynikają z pozycjonowania strony lub sklepu internetowego. Warto pamiętać, że SEO pomaga wyprzedzić konkurencję, która – jak powszechnie wiadomo, nigdy nie śpi i najpewniej już dawno postawiła na działania marketingowe online.