Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co to jest Gated Content?

Kasia
Kasia 27 listopada 2020

Gated content to narzędzie marketingowe, którym należy się zainteresować. Funkcjonuje również jako treść z bramką lub treść zamknięta. Mimo że nie jest to jedyny cudowny sposób na pozyskanie wielu kontaktów biznesowych – warto go wdrożyć jako jedną ze strategii marketingowych.

Dzielenie się wiedzą za darmo ma swoje plusy, między innymi kreuje pozytywny wizerunek Twojej firmy, zwiększa świadomość marki oraz generuje ruch na stronie. Wykorzystywanie Gated contentu jest w dalszym ciągu tematem wielu sporów marketerów – ma swoich zwolenników i przeciwników. Naszym zdaniem warto rozsądnie wykorzystywać to narzędzie. Jeżeli chcesz zgłębić ten temat razem z nami, zapraszamy do lektury!

Po co Ci Gated content? Czy to się opłaca?

Gated content to zamknięte treści, które są dostępne dla odbiorcy za uiszczeniem pewnej opłaty. To forma sprzedaży contentu. W tym przypadku cenną walutą nie są pieniądze, a dane Twoich potencjalnych klientów. Naturalne jest to, że zanim zainwestujesz swoje zasoby w realizację Gated content, musisz sprawdzić, czy to Ci się realnie opłaca.

Na tym etapie możesz zadawać sobie pytanie: Czy nie lepiej udostępniać wszystkie treści za darmo na blogu i mediach społecznościowych swojej firmy? Wyobraź sobie, że zapracowany właściciel biznesu B2B poszukuje informacji na temat tego, czym jest język korzyści lub kanibalizacja słów kluczowych. Prawdopodobnie znajdzie odpowiedź na to, czego szuka i zapomni o Twojej firmie. Jeżeli będziesz mieć więcej szczęścia, wróci na Twój blog przypadkiem następnym razem, gdy zechce zgłębić inne zagadnienie. Jednak prawdopodobieństwo tego, że wypełni formularz kontaktowy podczas następnej wizyty na blogu, jest nikłe.

Jeżeli uda Ci się jednak stworzyć wartościową i oryginalną treść, za którą ktoś udostępni Ci swoje dane – masz wyraźną przewagę nad swoją konkurencją.

Co zyskujesz dzięki Gated content?

Dzięki Gated content możesz również towarzyszyć swoim potencjalnym klientom na wielu etapach lejka sprzedażowego. Jeżeli stworzysz wysokiej jakości treści, które zainteresują grupę odbiorców, która jest jeszcze na samym początku tej drogi, zyskujesz jeszcze więcej.

To tak naprawdę najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Taki odbiorca dopiero analizuje dany problem lub dokształca się i szuka rzetelnych informacji. Jeżeli Twój potencjalny klient w zamian za dane otrzyma rzetelną i unikalną treść, zyskasz jego zaufanie, a nawet możesz zostać w jego oczach ekspertem w danej dziedzinie. Dzięki Gated content możesz zatem zbudować relację z potencjalnym klientem i w konsekwencji doprowadzić do sprzedaży Twoich produktów lub usług.

Kolejną korzyścią, jaką możesz czerpać z Gated contentu jest skuteczne profilowanie klienta. Kolejne wiadomości e-mail pomogą Ci zbudować relację z odbiorcą, która może doprowadzić do generowania kolejnych leadów. Oczywiście to nie takie proste, ponieważ musisz rozważnie zaplanować każdy krok kampanii mailingowej. Jak zatem skutecznie profilować swoich potencjalnych klientów? W tym celu warto skorzystać ze skutecznych narzędzi marketing automation. Pozwolą Ci zaoszczędzić sporo czasu i wysiłku oraz umożliwią profilowanie progresywne.

Każdy doświadczony content marketer umie rzetelnie ocenić przygotowaną przez siebie treść. Jednak to właśnie odbiorcy najlepiej zweryfikują jej wartość. W świecie e-commerce bowiem e-book jest wart tyle, ile leadów można dzięki niemu pozyskać. Dzięki Gated content możesz w bardzo szybki i prosty sposób zbadać rynek oraz wartość przygotowanych treści. Oszczędzasz przy tym na kosztach, które zostałyby poniesione na badanie opinii odbiorców przy użyciu innych narzędzi. Czy warto inwestować w Gated content? To kolejny argument, który potwierdza zasadność wprowadzenia tej techniki do Twojej firmy.

Plusy i minusy Gated content

W dobrze zaprojektowanej strategii marketingowej powinno być miejsce zarówno dla publikowania darmowych treści, jak i Gated content. Te działania po prostu są składnikami merketingu, które służą do realizacji odmiennych celów. Zatem publikowanie darmowych treści oraz Gated content należy rozpatrywać w kategorii narzędzi content marketingu, które powinny się dopełniać, a nie wykluczać.

Plusy i minusy Gated Content

Jeżeli chcesz popracować nad zwiększeniem świadomości marki i wsparciem działań SEO, wykorzystuj w tym celu darmowe publikowanie treści. Gated content używaj jako elementy strategii, której celem jest tworzenie relacji z potencjalnym klientem, budowanie bazy kontaktów oraz generowanie leadów, które będą skutkować wzrostem sprzedaży.

Jak prawidłowo posługiwać się tym narzędziem?

Jak wykorzystać Gated content prawidłowo? Co zrobić, aby przyniosło owoce w postaci bogatej bazy kontaktów, wzrostu sprzedaży, segmentacji listy mailingowej i weryfikacji treści? Niestety prowadzenie Gated contentu wcale nie jest takie proste. Jeżeli nie masz dostatecznie dużo wiedzy i doświadczenia, możesz skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do swojej firmy.

Czym cechuje się dobrze prowadzony Gated content? Istnieje kilka sprawdzonych strategii, które zaprowadzą Cię do sukcesu w tej kwestii.

Strategie Gated contentu:

  • Uzupełnienie treści o nowe, przydatne informacje

Ten sposób pomoże Ci w bezpieczny i nieinwazyjny sposób pozyskać dane swoich potencjalnych klientów. Jeżeli ktoś zapoznał się z przygotowaną przez Ciebie darmową treścią i ocenił ją jako wartościową, chętnie zapozna się z wersją premium.

  • Tworzenie tematycznych webinarów

Tworzenie webinarów to jedna ze strategii treści zamkniętych. Użytkownicy chętnie podadzą swoje dane w zamian za możliwość obejrzenia eksperckiego webinaru. Podczas takiego wydarzenia zazwyczaj potencjalni klienci mogą również zadawać nurtujące ich pytania, na które natychmiast dostaną odpowiedź. Warto wiedzieć, że webinary mają zazwyczaj wyższy współczynnik konwersji, ponieważ są postrzegane jako bardziej wartościowe niż inne typy treści z bramką.

  • Serie e-maili oraz kursy mailngowe

E-mail marketing to również cenna strategia Gated contentu. Potencjalny klient chętnie skorzysta z oferty „darmowego” kursu mailingowego. Podanie danych będzie w jego oczach niewielkim kosztem w zamian za cenną wiedzę, którą może od Ciebie otrzymać. Najlepszym sposobem na umieszczenie treści z bramką jest dostarczenie jej w formie cyklicznych lekcji lub nowych informacji.

Jakie błędy przy Gated content możesz popełnić?

Mimo tego że strategia Gated content już na dobre zadomowiła się w branży e-commerce, w dalszym ciągu można zauważyć pewne regularnie powtarzające się błędy.

Błędy Gated Content

Najczęstsze błędy przy tworzeniu treści z bramką:

  • Brak pomysłu na dalsze interakcje

Dobrze przeprowadzony Gated content musi być poprzedzony odpowiednią analizą i stworzeniem strategii. W przeciwnym razie klient szybko pożałuje, że udostępnił Ci swoje dane. Dalsze interakcje powinny mieć na celu zbudowanie relacji, generowanie leadów oraz towarzyszenie odbiorcy na drodze całego lejka sprzedażowego.

  • Zasypanie odbiorcy treściami reklamowymi

Treści z bramką muszą być unikalne i wartościowe z punktu widzenia odbiorcy. Jeżeli content nie będzie oferował mu bezpośredniej korzyści, stracisz swojego potencjalnego klienta. Zachęcanie odbiorcy do podawania danych osobowych za udostępnienie treści reklamowych to strata czasu.

  • Zbyt długi formularz

Zaleca się, aby pierwszy formularz zawierał maksymalnie 4 pola. Tyle informacji użytkownik jest w stanie podać przy pierwszym zetknięciu z oferowaną przez Ciebie zamkniętą treścią. Jeżeli masz w zanadrzu więcej ciekawych i wartościowych materiałów, resztę danych pozyskasz przy okazji następnych interakcji.

  • Formularz niedostosowany do urządzeń mobilnych

Wiele osób pobiera Gated content za pomocą urządzeń mobilnych. Jeżeli formularz nie będzie czytelny na smartfonie, a uzupełnienie pól będzie problematyczne, odbiorca szybko zrezygnuje z Twojej propozycji. Należy dokładnie dopracować wygląd formularza na urządzeniach mobilnych.

  • Brak narzędzia do zarządzania i analizy procesu

Jeżeli chcesz, aby Gated content był skuteczny, musisz korzystać z odpowiednich narzędzi służących do automatyzacji marketingu. Dzięki nim w łatwy i szybki sposób utworzysz formularze, landing pages, a także zaplanujesz kolejne interakcje z potencjalnymi klientami. Takie narzędzia sprawią również, że cały proces będzie zgodny z przepisami.

Co to jest Gated content – podsumowanie

Mamy nadzieje, że rozumiesz już jak wykorzystać Gated content w swojej strategii content marketingowej. Udostępnianie treści w zamian za dane kontaktowe wcale nie jest takim prostym zadaniem. Jeżeli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w tej kwestii, skorzystaj z naszych usług content marketingu!