Landing page jest stroną docelową, na którą trafiają użytkownicy z przeprowadzanych kampanii reklamowych w Internecie (i nie tylko!). Każdy landing page powinien mieć jasno określony cel, którym może być między innymi: dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera, pobranie ebooka, rejestracja konta czy dołączenie do określonego wydarzenia.
W zależności od celu oraz specyfikacji, landing page może przybrać dwie formy: być oddzielną stroną internetową, z której użytkownik otrzyma przydatne informacje o usłudze lub danym produkcie lub przybrać postać podstrony, która należy do całej strony lub sklepu internetowego. Przeważnie landing page przybiera postać strony typu one-page. Jednak najistotniejszą kwestią jest to, aby użytkownik mógł wykonać określone zadanie na jednej stronie, bez konieczności błądzenia po całym serwisie w celu wykonania konwersji lub pozyskania leada.
Rodzaje landing page
Cechami łączącymi wszystkie landing page jest osiągnięcie jednego, jasno określonego celu. W zależności od zamierzonego celu, który chcemy uzyskać możemy wyróżnić kilka rodzajów landing page:
- Landing page typu Lead Generation – ich celem jest zbieranie informacji na temat potencjalnych klientów oraz szacowanie ich gotowości do wykonania konwersji. Landingi tego typu zaprojektowane są w taki sposób, aby przekonać użytkowników do pozostawienia informacji o sobie (np. imię, nr telefonu lub adres e-mail);
- Landing page typu Click Through – zachęcają użytkowników do przejścia na kolejną podstronę. Ich głównym celem jest wprowadzenie potencjalnych klientów w ofertę i przekierowania ich do określonej strony docelowej;
- Landing page typu Product Selling – ich celem jest dostarczenie najważniejszych informacji na temat sprzedawanego produktu i prezentacji go w najlepszy możliwy sposób, aby użytkownik od razu dokonał zakupu.
Jak przygotować skuteczny landing page?
Co zrobić, aby konwersja z landing page była efektywna? Pamiętaj, że użytkownik nie będzie zainteresowany każdym landingiem na który zostanie przekierowany. Należy zadbać o to, aby każdy landing był odpowiednio zbudowany oraz przyciągał uwagę potencjalnego klienta. Na co należy zwrócić uwagę?
- Zachęcający nagłówek – prawdopodobnie pierwszy element, na który zwróci uwagę użytkownik na landing page. W nagłówku należy zawrzeć informację o korzyściach, które użytkownik uzyska dzięki zakupowi Twojego produktu lub skorzystania z Twojej usługi. Przykład: Gogle narciarskie Uvex 30% taniej – dla Ciebie!
- Termin ważności – warto podać termin ważności obowiązywania promocji z aktywnym licznikiem. Zbuduje to pewnego rodzaju uczucie presji, co może przełożyć się na większe prawdopodobieństwo konwersji.
- Spójny przekaz – Landing page powinien nawiązywać do reklamy, z której użytkownik na nią trafił. Odbiorca powinien zobaczyć dokładnie to, czego oczekiwał i co sugerowała mu reklama. W innym przypadku opuści Twoją stronę, pozostawiając Cię z wysokim współczynnikiem odrzuceń.
- Skuteczne CTA – nie zapomnij dodać czytelnego nawiązania do działania, które zachęci użytkownika do podjęcia określonej akcji.
- Wysokiej jakości zdjęcia – jeśli twój landing page posiada niewyraźne, bądź mało interesujące zdjęcia, klienci zrezygnują z zakupu prezentowanych przez ciebie przedmiotów. Pamiętaj, że ludzie z reguły kupują oczami, nie zapomnij o tym!
- Wyczerpujące opisy i teksty – twój landing page ma zachęcić użytkownika do wykonania konkretnej akcji, np. zakupu produktu, skorzystania z usługi lub uzupełnienia leada. Zamieść najważniejsze informacje, które są niezbędne by podjąć i ułatwić decyzję zakupową. W przypadku opisu produktu wymień jego cechy, zalety, materiał, sposób użytkowania, czas trwania gwarancji, koszt dostawy itp. Unikaj sformułowań, które mogłyby skonfundować potencjalnego klienta.
- Język korzyści – wypisz korzyści, jakie odniesie użytkownik dzięki twojemu produktowi. Wskaż czym sprzedawane przez ciebie produkty wyróżniają się na rynku.
- Widoczne dane kontaktowe – nie zapomnij o umieszczeniu danych kontaktowych. Klient musi wiedzieć jak się z tobą skontaktować. Dodatkowo podanie danych kontaktowych wzbudza zaufanie użytkownika (wie, w której firmie dokonuje zakupu i że faktycznie istnieje).