Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co zrobić, aby użytkownicy udostępniali Twoje treści?

jak zachęcić do udostępniania treści
Ola
Ola 12 listopada 2019

Treści udostępniane w mediach społecznościowych przede wszystkim odpowiadają za wizerunek oraz bezpośrednio wpływają na relacje z innymi użytkownikami. Zaangażowanie odbiorców oraz zdobycie ich zaufania nie jest łatwe, ale da się to zrobić za pomocą odpowiednich działań. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym dowiesz się, co zrobić, aby użytkownicy z powodzeniem udostępniali Twoje treści na różnych kanałach społecznościowych.

Dlaczego udostępniamy treści w Internecie?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista – podoba nam się dany post, wydaje nam się angażujący oraz sam w sobie interesujący. Jednak zaangażowanie ze strony innego użytkownika jest pojęciem dosyć szerokim i nie możemy od razu go odpowiednio zinterpretować.

Każdego użytkownika w Internecie interesuje coś innego. Do jednej osoby trafiają treści w postaci tekstu, a z kolei inna osoba może woleć infografikę czy wideo. Dlatego czasami trudno przewidzieć, czy danemu odbiorcy spodoba się akurat nasz post. Z pewnością zdarzyło nam się zauważyć niejeden wpis na kanałach społecznościowych, który przyniósł wysoką popularność i zachwycił dużą ilość użytkowników, mimo że nie przedstawiał żadnej głębszej wartości. Jako przykład możemy wymienić tutaj popularne „memy”, czy zabawne filmiki wrzucane do sieci przez użytkowników. Zatem twierdzenie, że użytkownicy udostępniają tylko „dobre i wartościowe posty” jest błędne.

Jeśli interesujesz się kwestiami związanymi z Social Media doskonale wiesz, że wiele znakomitych postów przeszło przez portale społecznościowe bez większego zainteresowania. Dlatego udostępniając treści w Internecie, nie mamy nigdy gwarancji, że zainteresuje ona naszych odbiorców i przyniesie dla nas korzystne rezultaty.

Od czego zależy zatem udostępnianie treści innych użytkowników? Można wyróżnić kilka charakterystycznych cech, które na to wpływają.

Emocje użytkownika

To emocje są odpowiedzialne za reakcje użytkowników na treści. Brak emocjonalnego nastawienia jest jednoznaczny z brakiem zainteresowania treścią, przedstawioną przez innych. Emocje najczęściej kierują nami podczas oceny wartości danej treści – pobudzają nas do rozpoczęcia dyskusji, rozbawia do łez, dają poczucie satysfakcji (gdy znaleźliśmy to, czego szukaliśmy) czy wzbudzają nasz podziw (na przykład tekst i grafika).

Wartość treści

Treści, które udostępniamy w mediach społecznościowych, kreują nasz wizerunek. Nic dziwnego, że większość użytkowników, zanim kliknie „udostępnij” zastanawia się, kto wśród jego znajomych może zobaczyć ten wpis. Następuje szybka analiza – przypominamy sobie, że mamy w znajomych szefa, mamę, czy inne osoby, które niekoniecznie mogą odebrać udostępniony post w taki sposób, jak byśmy chcieli. Niektórzy z nas niechętnie udostępniają posty, zdjęcia czy filmy, ponieważ obawiają się tego, jak zostaną odebrane przez innych.

Istnieje również przeciwieństwo takiego działania – wielu z nas udostępnia różnego rodzaju treści wiedząc, że to właśnie one kreują nasz wizerunek w Social Media. Osoby lubią udostępniać posty, które mogą świadczyć o naszym dobrym guście lub podglądach względem większości społeczeństwa. Kreują nas jako ekspertów w danej dziedzinie i sprawiają, że ludzie liczą się z naszą opinią.

Popularność treści

W mediach społecznościowych możemy zauważyć swego rodzaju trend, który polega na tym, że lubimy udostępniać to, co jest popularne. I tutaj możemy wrócić do początku wpisu, w którym mowa, że większość wartościowych treści „ginie” na tle tych, które są popularne w aktualnym momencie. Dlatego można pokusić się o stwierdzenie, że to, co jest już popularne, staje się jeszcze popularniejsze z biegiem czasu. Większość osób udostępnia takie treści, ponieważ korzysta z nich reszta osób.

Celowe udostępnianie treści

Istnieją wśród nas użytkownicy, którzy dzielą się treścią w Internecie, ponieważ uważają ją za użyteczną. Co to oznacza? Osoby udostępniają posty dlatego, że liczą na podziw lub dobre słowo od innych w postaci „lajka” czy pozostawienia komentarza z pozytywną oceną.

Co zrobić, aby Twoje treści były często udostępniane? Poznaj nasze wskazówki

Codzienna ilość treści zamieszczanych w Internecie jest ogromna. Nie ma jednej skutecznej metody na to, aby Twoja treść stała się popularna od razu po udostępnieniu. Jednak można skutecznie zwiększyć jej zasięg oraz szansę na rozgłos. Wystarczy, że posłużysz się kilkoma wskazówkami, które przygotowaliśmy.

Dostarczaj użytkownikom ciekawych informacji

Ludzie lubią dzielić się swoją wiedzą oraz zainteresowaniami. Dlatego w Internecie znajdziemy dużą ilość poradników, treści eksperckich czy informacji od pasjonata danej dziedziny. Użytkownicy preferują ciekawe informacje, które dostarczają unikalną treść i są „na czasie”. Warto zamieszczać różnorodne nowinki technologiczne, statystki oraz przede wszystkim case study.

Twórz unikalny i aktualny content

Przede wszystkim nie możesz kopiować i powielać pomysłów innych. Nie przyniesie to oczekiwanych efektów i może wpłynąć bardzo negatywnie na pozycjonowanie Twojej strony. Twórz unikalny oraz aktualny content w oparciu o to, czym się interesujesz lub chcesz się podzielić z innymi użytkownikami. Angażuj swoją treścią nie tylko na blogu czy w artykułach eksperckich.

Stawiaj na sprawdzony typ treści

Pewne typy treści są częściej udostępniane niż inne. Lepiej trafiają do użytkowników, są wygodniejsze w swojej formie czy bardziej popularne u innych osób. Możemy zaliczyć do nich choćby infografiki, artykuły z wypunktowaniami, artykuły eksperckie czy treści w postaci filmów.

Udostępniaj treści w różnych miejscach

Wielu użytkowników używa różnych kanałów społecznościowych. Nie wszyscy śledzą tylko jeden typ portalu czy serwisu. Dlatego warto udostępniać swoje treści na różnych kanałach. Mamy wówczas szansę, aby więcej osób dotarło do naszych treści.

Dostosuj treści do wybranych urządzeń

Użytkownicy korzystają z różnych urządzeń, dlatego treści, które udostępniasz i tworzysz, powinny być dostosowane do wersji mobilnych oraz desktopowych. Jeśli nieprawidłowo się wyświetlają lub ładują zbyt długo, ludzie nie będą ich czytać, a tym bardziej udostępniać.

Stwórz to, co sam byś udostępnił

Warto podczas tworzenia i udostępniania treści zastanowić się czy to, co stworzyliśmy, sami chcielibyśmy udostępnić. Ułatwi nam to tworzenie treści dopasowanych do użytkownika. Wczujmy się w jego rolę i zadajmy sobie pytanie: czy ten tekst byłby dla mnie wartościowy? Dzięki temu zyskamy szansę, że użytkownik poczuje się doceniony i chętniej udostępni treść.

Postaw na emocje

Teksty, które nie wyrażają żadnych emocji, nie wzbudzają podziwu czy fascynacji, zazwyczaj nie zachęcają użytkownika do zapoznania się z dalszą częścią treści. Postaraj się swoim wpisem wywołać emocje: zdziwienie, zachwyt, radość czy nawet złość! Ludzie chętniej udostępniają oraz dają odpowiedź zwrotną treściom, które wzbudziły w nich konkretne emocje.

Podsumowanie

Tworzenie treści w Internecie nie należy do łatwych zadań, szczególnie jeśli chcemy, aby zyskały duże zainteresowanie i dotarły do docelowej grupy odbiorców. Dlatego stawiaj na treści, które wzbudzą w użytkowniku pewnie emocje, zachęcą do zapoznania się z Twoją osobą lub ofertą. Gdy jesteś przedsiębiorcą i chcesz podjąć odpowiednie działania marketingowe – kontakt z klientami poprzez Social Media będzie konieczny. Należy zatem tworzyć oraz publikować treści, które będą chętnie udostępniane przez Twoich odbiorców. To szansa na dotarcie ze swoim produktem lub usługą do jeszcze większej ilości osób. Warto również odwdzięczyć się wiernym fanom i komentującym, zostawiając „lajk” i komentarz zwrotny. Wchodź w interakcje z innymi – sukces w Social Media gwarantowany.