Jak wciąż ZA DARMO korzystać z Google Maps?

Nie pozwól, by na stronie Twojej Firmy zniknęła możliwość wyświetlenia lokalizacji! Ten bardzo ważny element może nieraz zdecydować o przyszłym sukcesie i większych zyskach.

Pechowa czy szczęśliwa „trzynastka”? I dla kogo?

Nie tak dawno, bo zaledwie 13 lat temu usprawniła życie miliardom ludzi na Ziemi. Dzięki niej możemy znacznie łatwiej zaplanować ciekawe trasy na wakacyjny urlop, ominąć korki czy poszukać interesujących nas miejsc. Platforma Google Maps znacząco ułatwiła funkcjonowanie nie tylko jednostkom, ale również wsparła światowy biznes. Teraz nadszedł czas na nowe rozwiązania, które – zdaniem ekipy Google Maps – wzmocnią działalność firm.


Źródło grafiki: www.cloud.google.com/maps-platform

 

Nie od razu, lecz stopniowo

Pierwszym krokiem poczynionym w marcu tego roku była opcja skierowana do twórców gier. Dzięki niej można wymyślać gry w rzeczywistym czasie, korzystając z wirtualnych Map Google (Google Maps data). Kolejne zmiany objęły natomiast podmioty zajmujące się transportem towarów i przewozem ludzi. Wgrana bezpośrednio w firmową aplikację nawigacja pomaga zoptymalizować wykonywaną usługę, dzięki czemu zadowoleni są zarówno sami kierowcy, jak i klienci (np. określanie lokalizacji pojazdu).

Raz-dwa-trzy ZMIANY!

Z 18 odrębnych API (Application Programming Interface – Interfejs Programowania Aplikacji) utworzone zostały 3 główne produkty:
– mapy,
– trasy (nawigacja),
– miejsca.

Źródło grafiki: www.cloud.google.com/maps-platform

 

Wspólny plan na nowych zasadach

W celu uproszczenia płatności zniknęły 2 opcje – Standard i Premium, które zastąpione zostały jedną zasadą: płacisz za wykorzystane API. Zakres ich wykorzystanych funkcjonalności uzależnia poniesione koszty. Od 11 czerwca każdy użytkownik usługi, nawet ten korzystający do tej pory bezpłatnie, musi utworzyć specjalne konto z podpiętą do niego kartą kredytową (Platforma Google Cloud). Równie ważną rzeczą jest także posiadanie aktualnego klucza API Map Google. Te dwie kwestie są od teraz niezbędne do wyświetlania się map na stronach i w poszczególnych aplikacjach. To wszystko wiąże się jednocześnie z nowym obowiązującym cennikiem.

Jak było – jak jest?
Do 11 czerwca dzienny limit wywołań map wynosił aż 25 000, a obecnie – 28 000, ale miesięcznie. Tyle zatem wynosi darmowy limit 200 $ dla każdego korzystającego z Platformy Google Maps. Po jego przekroczeniu naliczone zostaną dodatkowe opłaty (ceny od tysiąca zapytań).

Cennik usług Google Maps znajdziesz tutaj

Ustawienie budżetu 200 $ jest pewnym rozwiązaniem, ale wiąże się z tym ryzyko niewyświetlania mapy na naszej stronie po osiągnięciu limitu wyświetleń, a tego na pewno byśmy nie chcieli.

***

Pamiętaj:

– o aktualnym kluczu API,
– o koncie rozliczeniowym, do którego podpięta będzie karta kredytowa,
– miesięczny limit zapytań API (wyświetlanie map) wynosi obecnie 28 000, co przekłada się na darmowe wykorzystanie 200$.

 

Więcej informacji >>>

oraz

www.mapsplatform.googleblog.com/2018/05/introducing-google-maps-platform.html

Autor wpisu
Małgorzata Janczak
Specjalista Social Media
KOMENTARZE

DO WPISU