Prowadząc kampanie reklamowe na Facebooku, warto pamiętać, że można zawrzeć koszty przeznaczone na reklamę, w kosztach prowadzenia działalności. Aby to zrobić, należy wygenerować dowód wpłaty – czyli fakturę Facebooka.
W artykule opiszemy, jak w kilku krokach pobrać fakturę z Facebooka.
Jednak zanim wygenerujesz Fakturę, w pierwszej kolejności uzupełnij dane Twojej firmy. Jeśli ten krok masz już za sobą, pomiń poniższy akapit. 🙂
Ustawienia danych o firmie
Aby uzupełnić dane firmowe, wejdź na swoje konto w Menadżerze reklam i z menu wybierz >Ustawienia Konta Reklamowego.
Po przejściu na stronę zobaczysz pola do uzupełnienia lub zaznaczenia. Jeśli chcesz uwzględnić w swoich kosztach fakturę z Facebooka, należy zaznaczyć opcję „Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych”. Natomiast w sekcji „Europejski identyfikator płatnika VAT” musisz wpisać numer NIP, a także wybrać „PL” po lewej stronie w rozwijanym okienku.
Po uzupełnieniu wszystkich informacji możesz przejść do pobrania faktur na Facebooku.
Generowanie faktur na Facebooku
Aby przejść do zakładki, która umożliwia pobranie Faktury, wybierz z menu zakładkę >Rozliczenia.
Strona prowadzi do ekranu ze wszystkimi rozliczeniami z działań reklamowych.
W tym miejscu pojawią się wszystkie faktury w określonym zakresie czasu, który możesz wybrać według własnych potrzeb, dla konkretnych faktur.
Pojedyncza Faktura z Facebooka
Jeżeli interesuje Cię konkretna faktura z danego okresu, pobierz pojedynczą fakturę klikając na dany identyfikator faktury, która Cię interesuje.
Zbiorcza Faktura z Facebooka
Pobieranie pojedynczych faktur jest pomocne w niektórych przypadkach. Jednak jeżeli chodzi o cykliczne działania i comiesięczne przesyłanie faktur, zalecamy, by korzystać z możliwości pobierania wszystkich faktur jednocześnie.
Wybierz okres, dla którego chcesz wygenerować zbiorczą fakturę i kliknij „Pobierz wszystkie faktury”.
W tym momencie możesz wybrać również formę zapisania Faktur:
- Podsumowanie rozliczeń w jednym dokumencie, w formie pliku PDF lub CSV,
- Pobranie pojedynczych faktur za jednym razem w ZIPIE.
Przeczytaj także, jak pobrać fakturę z Google Ads!
Kiedy zostanie wystawiona Faktura?
Faktura zostanie wygenerowana w momencie, kiedy Facebook pobierze środki z ustawionej wcześniej metody płatności na koncie. Środki na koncie reklamowym są pobierane automatycznie co miesiąc, lub po określeniu wcześniej konkretnej kwoty rozliczeń. Próg rozliczeń jest różny dla różnych kont reklamowych i mieści się w zakresie 80-3000 zł. Poniżej opisujemy, jak ustawić próg rozliczeniowy.
Zobacz – jak założyć sklep na Facebooku!
Próg rozliczeniowy – jak ustawić?
W zależności od tego ile i jak często chcesz otrzymywać faktury, możesz ustawić odpowiadający Ci próg rozliczeń, po którym zostanie wystawiona faktura. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki >Rozliczenia, następnie wybrać >Ustawienia płatności.
Maksymalny próg rozliczeń jaki możesz ustawić na Facebooku to 3000 zł.
WAŻNE!
Wybrany próg rozliczeniowy na nowym koncie reklamowym (na wyższą kwotę) nie zadziała od razu. Facebook wystawi w pierwszym miesiącu kilka faktur na mniejsze kwoty – mimo ustawionego progu, aby sprawdzić wypłacalność nowego konta reklamowego.
Zazwyczaj po pierwszym miesiącu działań reklamowych ustawiony próg powinien już działać normalnie i naliczać faktury według ustawień.
Jeśli jednak chcesz ustawić większy próg rozliczeń niż dostępne 3000 zł niestety nie zrobisz tego samodzielnie. W takiej sytuacji konieczny jest kontakt z Facebookiem, aby ustalić powody, dla których potrzebujesz większego progu.
Strategia marketingowa w Social Mediach w 5 krokach? Zapoznaj się!
Jak wygląda Faktura z Facebooka?
W prawym dolnym rogu znajdują się wszystkie dane Twojej firmy, które wcześniej ustawiłeś na koncie, natomiast w lewym górnym rogu znajdują się dane Facebooka takie jak: nazwa konta firmowego oraz identyfikator konta.
Na fakturze znajdziesz również wszystkie dane na temat daty fakturowania, naliczonej kwoty, metody płatności, oraz prowadzonych działaniach w tym czasie.
Ważną informacją jest również fakt, że faktury z Facebooka nie zawierają podatku VAT.
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Menadżerem Firmy i jesteś na etapie zakładania konta Firmowego, zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem pt. Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku. Znajdziesz w nim podstawowe informacje na temat najważniejszych ustawień na koncie reklamowym.
Podsumowanie
Jak zapewne wywnioskowałeś z powyższego wpisu, generowanie faktury z Facebooka jest bardzo proste. Wystarczy wejść w odpowiednie zakładki, a Facebook zrobi już wszystko za Ciebie.
Jeżeli jednak potrzebujesz pomocy z prowadzeniem swojego konta firmowego na Facebooku – skontaktuj się z naszą Agencją Marketingu Internetowego! Zespół specjalistów z działu PPC pomoże Ci nie tylko, w obsłudze konta, ale także przygotuje kreatywne kampanie reklamowe w Social Mediach i zadba o content i obsługę Twojego fanpage.