Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak pobrać fakturę z Facebooka?

Faktura z Facebooka
Ania 4 listopada 2020

Prowadząc kampanie reklamowe na Facebooku, warto pamiętać, że można zawrzeć koszty przeznaczone na reklamę, w kosztach prowadzenia działalności. Aby to zrobić, należy wygenerować dowód wpłaty – czyli fakturę Facebooka.

W artykule opiszemy, jak w kilku krokach pobrać fakturę z Facebooka.

Jednak zanim wygenerujesz Fakturę, w pierwszej kolejności uzupełnij dane Twojej firmy. Jeśli ten krok masz już za sobą, pomiń poniższy akapit. 🙂

Ustawienia danych o firmie

Aby uzupełnić dane firmowe, wejdź na swoje konto w Menadżerze reklam i z menu wybierz >Ustawienia Konta Reklamowego.

Ustawienia konta reklamowego

Po przejściu na stronę zobaczysz pola do uzupełnienia lub zaznaczenia. Jeśli chcesz uwzględnić w swoich kosztach fakturę z Facebooka, należy zaznaczyć opcję „Tak, kupuję reklamy do celów biznesowych”. Natomiast w sekcji „Europejski identyfikator płatnika VAT” musisz wpisać numer NIP, a także wybrać „PL” po lewej stronie w rozwijanym okienku.

Cel reklamy

Po uzupełnieniu wszystkich informacji możesz przejść do pobrania faktur na Facebooku.

Generowanie faktur na Facebooku

Aby przejść do zakładki, która umożliwia pobranie Faktury, wybierz z menu zakładkę >Rozliczenia.

Rozliczenia

Strona prowadzi do ekranu ze wszystkimi rozliczeniami z działań reklamowych.

W tym miejscu pojawią się wszystkie faktury w określonym zakresie czasu, który możesz wybrać według własnych potrzeb, dla konkretnych faktur.

Zakres czasu faktur

Pojedyncza Faktura z Facebooka

Jeżeli interesuje Cię konkretna faktura z danego okresu, pobierz pojedynczą fakturę klikając na dany identyfikator faktury, która Cię interesuje.

Pojedyncza faktura

Zbiorcza Faktura z Facebooka

Pobieranie pojedynczych faktur jest pomocne w niektórych przypadkach. Jednak jeżeli chodzi o cykliczne działania i comiesięczne przesyłanie faktur, zalecamy, by korzystać z możliwości pobierania wszystkich faktur jednocześnie.

Wybierz okres, dla którego chcesz wygenerować zbiorczą fakturę i kliknij „Pobierz wszystkie faktury”.

Zbiorcza faktura z Facebooka

W tym momencie możesz wybrać również formę zapisania Faktur:

  • Podsumowanie rozliczeń w jednym dokumencie, w formie pliku PDF lub CSV,
  • Pobranie pojedynczych faktur za jednym razem w ZIPIE.

Format zapisu zbiorczej faktury z Facebooka

Przeczytaj także, jak pobrać fakturę z Google Ads!

Kiedy zostanie wystawiona Faktura?

Faktura zostanie wygenerowana w momencie, kiedy Facebook pobierze środki z ustawionej wcześniej metody płatności na koncie. Środki na koncie reklamowym są pobierane automatycznie co miesiąc, lub po określeniu wcześniej konkretnej kwoty rozliczeń. Próg rozliczeń jest różny dla różnych kont reklamowych i mieści się w zakresie 80-3000 zł. Poniżej opisujemy, jak ustawić próg rozliczeniowy.

Zobacz – jak założyć sklep na Facebooku!

Próg rozliczeniowy – jak ustawić?

W zależności od tego ile i jak często chcesz otrzymywać faktury, możesz ustawić odpowiadający Ci próg rozliczeń, po którym zostanie wystawiona faktura. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki >Rozliczenia, następnie wybrać >Ustawienia płatności.

Próg rozliczeniowy faktury

Maksymalny próg rozliczeń jaki możesz ustawić na Facebooku to 3000 zł.

WAŻNE!

Wybrany próg rozliczeniowy na nowym koncie reklamowym (na wyższą kwotę) nie zadziała od razu. Facebook wystawi w pierwszym miesiącu kilka faktur na mniejsze kwoty – mimo ustawionego progu, aby sprawdzić wypłacalność nowego konta reklamowego.

Zazwyczaj po pierwszym miesiącu działań reklamowych ustawiony próg powinien już działać normalnie i naliczać faktury według ustawień.

Jeśli jednak chcesz ustawić większy próg rozliczeń niż dostępne 3000 zł niestety nie zrobisz tego samodzielnie. W takiej sytuacji konieczny jest kontakt z Facebookiem, aby ustalić powody, dla których potrzebujesz większego progu.

Strategia marketingowa w Social Mediach w 5 krokach? Zapoznaj się!

Jak wygląda Faktura z Facebooka?

W prawym dolnym rogu znajdują się wszystkie dane Twojej firmy, które wcześniej ustawiłeś na koncie, natomiast w lewym górnym rogu znajdują się dane Facebooka takie jak: nazwa konta firmowego oraz identyfikator konta.

Na fakturze znajdziesz również wszystkie dane na temat daty fakturowania, naliczonej kwoty, metody płatności, oraz prowadzonych działaniach w tym czasie.

Ważną informacją jest również fakt, że faktury z Facebooka nie zawierają podatku VAT.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Menadżerem Firmy i jesteś na etapie zakładania konta Firmowego, zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem pt. Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku. Znajdziesz w nim podstawowe informacje na temat najważniejszych ustawień na koncie reklamowym.

Podsumowanie

Jak zapewne wywnioskowałeś z powyższego wpisu, generowanie faktury z Facebooka jest bardzo proste. Wystarczy wejść w odpowiednie zakładki, a Facebook zrobi już wszystko za Ciebie.

Jeżeli jednak potrzebujesz pomocy z prowadzeniem swojego konta firmowego na Facebooku – skontaktuj się z naszą Agencją Marketingu Internetowego! Zespół specjalistów z działu PPC pomoże Ci nie tylko, w obsłudze konta, ale także przygotuje kreatywne kampanie reklamowe w Social Mediach i zadba o content i obsługę Twojego fanpage.