Początek miesiąca to czas, gdzie dokonuje się raportowania swoich działań na kontach reklamowych oraz rozlicza za wykonane usługi. Jedną z najczęstszych czynności, którą należy wykonać, jest pobranie faktur, aby można było przekazać ją Klientowi, czy zweryfikować opłaty za dokonane usługi. Jak pobrać fakturę z Google Ads za działania reklamowe z poprzedniego miesiąca? To niezwykle proste – wystarczy dosłownie kilka kliknięć, aby tego dokonać. Dzięki temu, można też wysłać ją do Klienta, a także sprawdzić wszelkie informacje dotyczące płatności. Zapraszamy do naszego wpisu, gdzie podpowiemy, jak krok po kroku pobrać fakturę z Google Ads!
Przede wszystkim należy pamiętać, że faktura Google Ads z poprzedniego miesiąca pojawi się w panelu maksymalnie do piątego dnia każdego miesiąca (dni robocze). Aby pobrać fakturę, musimy mieć prawidłowo skonfigurowane konto i płatności. W innym wypadku, konto będzie nieaktywne, a uruchomienie kampanii i reklam nie będzie możliwe. Konto Google Ads jest bardzo intuicyjnie, więc poinformuje nas o takiej ewentualności.
Jak wygenerować fakturę Google Ads?
Aby przejść do odpowiedniej zakładki z dokumentami związanymi z naszym kontem reklamowym, musimy oczywiście być zalogowani, co pozwoli nam wybrać z menu odpowiednią zakładkę.
U góry, pojawi nam się pasek menu, z którego często korzystamy, gdy chcemy sprawdzić ustawienia konta, lub skorzystać chociażby z plannera słów kluczowych.
- Z paska menu wybieramy > Narzędzia i ustawienia.
- Następnie po rozwinięciu przechodzimy do zakładki > Płatności, po czym możemy wybrać > Podsumowanie.
W podsumowaniu znajdziemy informacje o płatnościach na naszym koncie reklamowym, m.in. o saldzie konta, ustawieniach transakcji czy podłączonej karcie, z której pobierane są środki w celu opłacenia działań reklamowych. Warto co jakiś czas zaglądać do tej zakładki, zwłaszcza jeżeli chcemy sprawdzić saldo swojego konta Google Ads.
Jak widzimy po lewej stronie, pojawia się menu, z którego możemy dowolnie korzystać i przeglądać dane, m.in. faktury, transakcje czy formy płatności na koncie.
- Aby przejść do faktur musimy kliknąć po lewej stronie > Dokumenty.
Po przejściu do zakładki > Dokumenty, znajdziemy dokumenty związane z naszym kontem reklamowym, w tym właśnie faktury VAT, wyciągi lub inne dokumenty rozliczeniowe. Pojawi się również wspomniany już komunikat, że dokumenty rozliczeniowe będą dostępne maksymalnie do 5 dnia roboczego każdego miesiąca.
- Aby pobrać fakturę z Google Ads musimy mieć wyświetlone > Dokumenty podatkowe i ustawowe.
- Jeśli chcemy wygenerować fakturę, musimy jedynie wybrać okres, który nas interesuje, kwotę, a następnie kliknąć przycisk > Pobierz.
Jak widać, pobranie faktury jest niezwykle proste i ogranicza się do kilku kliknięć oraz przejścia w odpowiednie zakładki na koncie.
Jakie dane znajdują się na fakturze Google Ads?
Faktura z działań reklamowych na koncie Google Ads składa się z dwóch stron. Na pierwszej z nich znajdują się poniższe informacje:
- Dane Google Ireland Limited, adres i identyfikacja VAT.
- Dane reklamodawcy, na którego został wystawiony dokument.
- Numer faktury, data faktury (ostatni dzień każdego miesiąca), identyfikator płatności (numer karty, z której pobrano środki).
- Łączną kwotę wydaną na działania reklamowe, zapisaną w walucie przypisanej do konta. Kwota ta jest zależna od sposobu zasilania konta. W przypadku, gdy dokonuje się tego ręcznie poprzez przelew – na fakturze znajduje się wysokość wykonanej wpłaty. Natomiast, jeśli do konta reklamowego podpięta jest karta płatnicza, wówczas na dokumencie znajduje się wartość pobranych środków z karty w poprzednim miesiącu.
- Informacyjne dane o łącznej kwocie w przeliczeniu na walutę Euro – €.
Z kolei na drugiej stronie znajdują się informacje określone jako „Odnotowanie kosztów i podatków” oraz „Odnotowano płatność”.
Dane na drugiej stronie faktury mogą różnić się od siebie, względem sposobu rozliczania za usługi reklamowe.
W przypadku, gdy wpłaty na konto Google dokonuje się ręcznie poprzez zwykły przelew, na dokumencie rozliczeniowym znajdą się pozycje:
- przedpłata za usługę Google Ads, która jest identyczna, jak „Łączna kwota” ze strony pierwszej dokumentu,
- Google Ads, czyli wartość poniesionych środków na usługi Google Ads,
- środki z przedpłaty na usługi Google Ads,
- płatność, czyli transfer środków,
- płatność: Transfer środków (wskazanie rodzaju i wartości płatności).
W przypadku, gdy do konta Google jest podpięta karta płatnicza w dokumencie rozliczeniowym znajdą się pozycje:
- opis transakcji,
- typ karty płatniczej,
- wysokość płatności zasilonej kartą.
Problemy z pobraniem faktury Google Ads – jak to rozwiązać?
Jeśli chcemy uzyskać więcej informacji o płatnościach na kontach Google Ads, wystarczy, że przejdziemy do strony:
https://support.google.com/google-ads/topic/3119149?hl=pl&ref_topic=3119101
Znajdziemy tam informacje związane np. z fakturami i wyciągami, o których jest mowa w naszym artykule.
Z kolei, kiedy napotkamy problem w trakcie zarządzania kontem, czy płatnością, możemy skontaktować się z działem pomocy Google.
Wystarczy, że zejdziemy na sam dół, gdzie wyświetli się możliwość uzyskania dodatkowej pomocy.
Podsumowanie
Wygenerowanie faktury za działania reklamowe Google Ads to bardzo prosta i szybka czynność, z którą nie powinniśmy mieć większych problemów. Ponadto, sam panel jest niezwykle intuicyjny, co umożliwia nam podgląd rozmaitych danych o naszym koncie.
W razie również mamy zawsze możliwość skontaktowania się z działem pomocy, w celu rozwiązania problemu. Jeżeli jednak nie jesteśmy pewni, że poradzimy sobie z obsługą panelu Google Ads, warto zdecydować się na profesjonalną agencję marketingu internetowego, która odpowiednio zarządza kampaniami Google Ads i czuwa nad płatnościami na koncie.