Jak zacząć sprzedawać z zyskiem dzięki Facebook Ads?
Kompleksowość obsługi naszego klienta polegała na ścisłym powiązaniu strategii prowadzenia fanpage’a z tworzonymi kampaniami reklamowymi. Daje to ogromne możliwości, ponieważ wzajemne wspieranie się tych dwóch kanałów przekazu wpływa na jeszcze lepszym dotarciu z ofertą do klienta, jak również lepszej analizie potrzeb konsumenta. Od czego zaczęliśmy?
CEL
Przede wszystkim, skupiliśmy się na tym, jakie usługi i ofertę proponuje swoim klientom Świat Ekspresów. Niezwykle istotna jest również świadomość atutów firmy, dzięki którym wyróżnia się ona na tle sporej konkurencji. Jednocześnie, warto przemyśleć, co można poprawić, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku. Popularna analiza SWOT (strengths – mocne strony, weaknesses – słabe strony, opportunities – szanse, threats – zagrożenia) jest tutaj jak najbardziej wskazana. Głównym celem naszego klienta było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym (ekspresy, kawy, akcesoria). Na szczególną uwagę zasługuje też możliwość odkupu ekspresu od klientów, więc i tej kwestii nie mogliśmy pominąć w działaniach. Celem pobocznym był jednocześnie wzrost rozpoznawalności marki.
ANALIZA + DZIAŁANIA – FANPAGE
Fanpage Świata Ekspresów wymagał ulepszeń technicznych i wizualnych, a w publikowanych postach skupiliśmy się na oferowanych produktach. To co uległo zmianie:
- zdjęcie profilowe + cover
- informacje o firmie (rozszerzona nazwa firmy na fanpage’u, godziny otwarcia wraz z lokalizacją, uwierzytelniony adres www z https, opis firmy i produktów, misja)
- dodaliśmy historię firmy z grafiką.
W postach przedstawialiśmy zarówno całą, bogatą ofertę Świata Ekspresów, m.in. poprzez formę karuzeli, jak i konkretne marki ekspresów i kaw. Klienci mogli poznać również szczegóły dotyczące marki własnej Da Alessandro, czyli kaw z ich palarni. Klinika Ekspresów umożliwia naprawę ekspresów i informacja o ich działalności również pojawia się systematycznie na profilu. Sporym zainteresowaniem cieszył się także konkurs – nowość na profilu, a urozmaicone posty o charakterze lifestyle przeplataliśmy z czysto produktowymi wpisami. Treść – to jedno, forma – drugie. Stosujemy zatem „zwykłe” posty z grafikami, karuzele, oznaczenia produktów, GIF-y, jak i filmy prezentujące dany ekspres. Co miesiąc pojawia się nowy artykuł dotyczący tego, jak pije się kawę w poszczególnych krajach całego świata.
FANPAGE – WYNIKI
Pod koniec lipca świętowaliśmy 3 000 polubień profilu, a liczba fanów i obserwujących osób wzrasta, co odzwierciedlają poniższe dane:
Liczba polubień profilu z końca maja br.
Liczba polubień profilu z dn. 18-10-18
W naszych działaniach mocno koncentrujemy się na fanach, którzy faktycznie są zainteresowani produktami dla kawoszy i chcą profesjonalnej oferty.
Osób obserwujących stronę jest nieznacznie więcej:
Często klienci pytają bezpośrednio w komentarzach o poradę dotyczącą wyboru ekspresu. To świadczy o zainteresowaniu produktem i trafności naszych działań.
Zasięg najlepszego postu (okres od czerwca do października), w porównaniu z blisko półrocznym okresem od stycznia do maja wychodzi na plus: 7.9 K a 5.6 K:
najlepszy post I – V
najlepszy post – VI – X
największa liczba kliknięć postu I –V to 272
największa liczba kliknięć postu VI do X to 822
O tym, w jaki sposób zachęciliśmy fanów do komunikacji za pomocą Messengera, więcej w analizie działań Facebook Ads.
PODWÓJNA MOC FACEBOOKA, czyli Facebook Ads
START: lipiec
Czymże byłby profil bez wsparcia ze strony reklam? Na początku naszych działań wystartowaliśmy z 4 kampaniami, m.in. na ruch oraz polubienia profilu.
TARGET REKLAM
Nasze grupy docelowe różniły się w zależności od oferowanych produktów. Do innych osób docieraliśmy, prezentując ekspresy do biura, do innych, kiedy zachęcaliśmy do kupna ekspresów do restauracji. Ogromną zaletą Świata Ekspresów jest to, że zarówno kawy, jak i ekspresy są na każdą kieszeń – od tanich, po średni przedział cenowy, aż po drogie, bo profesjonalne i najwyższej jakości. To daje możliwość eksperymentowania z kreowanymi reklamami i targetem.
WYNIKI – ZYSKI ZE SPRZEDAŻY
Lipiec
Pierwszy miesiąc naszej kampanii przyniósł dobre rezultaty i co najważniejsze, zysk klienta. Zwrot z inwestycji (ROI) wyniósł wówczas 239,94%.
Sierpień
W drugim miesiącu naszych działań optymalizowaliśmy dotychczasowe kampanie ze sporym zyskiem: zwrot z inwestycji wyniósł tym razem jeszcze więcej, bo aż 3138,17%.
Wrzesień
Kolejny miesiąc to czas na innowację. Uruchomiliśmy kampanię reklamową na odkup ekspresów, przez co ściągnęliśmy zainteresowane tą usługą osoby do kontaktu poprzez Messenger. W wyniku tych działań uzyskaliśmy 129 konwersacji przy użyciu wiadomości, a kampania jest kontynuowana w związku z dalszym zainteresowaniem klientów. Zwrot z inwestycji: 2853,47%.
Październik i… dalszy zysk!
Obecnie, aktywnych jest kilka kampanii reklamowych, które generują pożądane wyniki w zakresie wyświetleń i zasięgu, choć to, co zawsze najbardziej cieszy, to wartość zakupów.
Suma summarum
Zwiększony budżet reklamowy, odpowiednia strategia, kreatywne pomysły i ciągła optymalizacja, przynoszą efekty. Klient wreszcie zarabia na swoim biznesie, a dzięki satysfakcji i zadowoleniu może ulepszać swoją ofertę skierowaną do kawoszy i koneserów smaku.