„Kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu, a kto stoi w miejscu, ten się cofa.” Te znane słowa idealnie pasują do wielu aspektów naszego codziennego życia – w tym także do SEO. Jeśli oprzemy swoją strategię pozycjonowania sklepu internetowego czy strony www na ograniczonej liczbie słów kluczowych – nagle osiągniemy pewien pułap ruchu organicznego, którego nie przeskoczymy. Każde ze słów kluczowych charakteryzuje się przecież ograniczoną ilością wyszukiwań w skali miesiąca (nie wliczamy w to oczywiście fraz, które zyskują lub tracą na popularności).
Każdy z nas na co dzień korzysta z wyszukiwarek internetowych, wyszukując różnych rzeczy. Niewiele z nas zdaje sobie sprawę, że jedno słowo może być wyszukiwane przez użytkowników na naprawdę wiele sposobów. Poniżej przykład wyszukiwań różnych odmian dla frazy „wzór CV”:
Słowo kluczowe | Popularność |
curriculum vitae wzor | 90500 |
cv wzór | 90500 |
wzur cv | 40500 |
przykładowe cv | 18100 |
gotowy wzór cv do wypełnienia | 6600 |
cv wzór pdf | 5400 |
cv wzór 2019 | 3600 |
jak napisać cv wzór | 3600 |
wzory cv do pobrania | 2400 |
wzór cv pdf | 2400 |
wzór cv word | 1900 |
wzór cv 2019 | 1600 |
wzór cv 2020 | 1000 |
cv wzór do pobrania | 880 |
cv wzór do wypełnienia | 720 |
cv wzór doc | 720 |
cv 2019 wzór | 590 |
darmowe wzory cv | 590 |
wzór cv doc | 480 |
cv wzór za darmo | 390 |
wzór na cv | 390 |
cv wzór 2018 | 320 |
wzór cv do pracy | 320 |
cv wzory darmowe | 170 |
gotowe wzory cv | 170 |
jak napisać pierwsze cv wzór | 170 |
wzór cv 2017 | 10 |
Wyszukiwanie słów kluczowych na podstawie frazy „Wzór CV”
To jedynie zalążek „pochodnych” słów kluczowych. Różnica z 40 500 (wzór cv) na 274 020 robi wrażenie, prawda? Czy wiesz, że Twoi konkurenci mogą korzystać z pozycjonowania na wiele fraz pochodnych i generować więcej ruchu organicznego, niż Ci się wydaje? Nie zamykaj się zatem w wąskiej grupie słów kluczowych – na bieżąco rozwijaj jej ilość.
Poniżej przedstawimy skuteczny sposób, jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji, z których zdobywają ruch organiczny. Tę wiedzę możesz wykorzystać optymalizując swoją stronię internetową, co przełoży się na większy ruch z wyszukiwarek internetowych. Gotowy? Zaczynamy!
Spis treści:
- Analiza konkurencji
- Jak sprawdzić kto jest naszą konkurencją?
- Senuto
- SEMstorm
- Analiza słów kluczowych konkurencji
- Analiza za pomocą Senuto
- Dlaczego warto analizować słowa kluczowe konkurencji?
- Wyszukiwane fraz long-tailowych
- Oprogramowanie do analizy konkurencji
- Podsumowanie
Analiza konkurencji
Istnieje wiele sposobów na znalezienie nowych popularnych słów kluczowych. W niniejszym artykule opiszemy metodę opartą na analizie konkurencji.
Polecamy: Jak zacząć pozycjonowanie strony
Na wstępie musimy jasno wyjaśnić sobie pewną kwestię. Twoim konkurentem w kontekście SEO nie jest firma po przeciwległej stronie ulicy, czy po drugiej stronie miasta, która świadczy takie same usługi co Ty. Konkurentem będzie domena, która wyświetla się wokół Ciebie na określone słowo kluczowe w wynikach organicznych. W zależności od frazy – może to być firma z drugiego końca kraju lub nawet świata.
Jak sprawdzić kto jest naszą konkurencją?
Najszybszą metodą (bez korzystania z zewnętrznych narzędzi) jest wejście na Google.pl w trybie incognito (skrót: ctrl + shift + N) i wpisanie określonego słowa kluczowego (np. „Markizy Wrocław”).
Analiza konkurencji w Google na frazę „Markizy Wrocław”
Bazując na powyższym wykresie, naszą konkurencją są serwisy oznaczone cyframi od 1 do 3. Taką analizę należy przeprowadzić dla każdego słowa kluczowego, na które chcemy się pozycjonować. Manualna analiza dla małej liczby fraz nie pochłania dużo czasu. Inaczej sprawa wygląda gdy trzeba przeanalizować setki, a nawet tysiące fraz. Co wtedy? Wtedy warto skorzystać z dedykowanych narzędzi, dzięki czemu w kilka sekund poznasz swoją konkurencję.
Senuto
Jednym z najbardziej intuicyjnych narzędzi, jest narzędzie Senuto. Platforma ta zbiera dane na temat widoczności ponad 100 mln słów kluczowych oraz 5 mln domen w Polsce.
Analiza widoczności w Senuto
Po wpisaniu nazwy domeny możemy sprawdzić nasze otoczenie konkurencyjne w wynikach organicznych.
Lista konkurentów w narzędziu Senuto
Wykres przedstawia konkurentów dla domeny bianex.pl, którzy pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Tym samym podbierają nam cenny ruch organiczny ze słów kluczowych, które są powiązane z naszą domeną.
SEMstorm
Bardzo zbliżonym w działaniu narzędziem, służącym do analizy konkurencji, jest narzędzie SEMstorm. Tu również możemy sprawdzić nasze otoczenie konkurencyjne:
Analiza konkurencji w SEMstorm
Poznaliśmy podstawowe strategie sprawdzenia kto jest naszym konkurentem w wynikach organicznych. Jak zatem sprawdzić słowa kluczowe, z których generowany jest ruch?
Analiza słów kluczowych konkurencji
Badanie słów kluczowych konkurencji można przeprowadzić manualnie, ale potrzebna jest ku temu zarówno wiedza, jak i duże zasoby wolnego czasu. Najszybszą metodą będzie skorzystanie z dedykowanych narzędzi.
Polecamy: Dokładna analiza konkurencji a efekty w SEO
Analiza za pomocą Senuto
Narzędzie Senuto posiada wiele zalet. Jedną z nich jest duża intuicyjność i prostota w użytkowaniu. Po wpisaniu dowolnej domeny możemy otrzymać podstawowe dane analityczne, m.in.:
- Widoczność domeny (TOP3, TOP 10, TOP 50);
- Historię zmiany pozycji (wzrosty i spadki) dla kluczowych fraz;
- Wykres sezonowości witryny;
- Otoczenie konkurencyjne;
- I wiele innych!
W Senuto warto poświęcić dłuższą chwilę na liczbie wspólnych słów z konkurencją, którą można porównać z Twoją domeną.
Analiza konkurencji w Senuto
Opcja wspólne słowa kluczowe daje możliwość wyświetlenia zbiorczych danych dla wspólnych słów kluczowych, z wybraną konkurencją (w wybranych przez nas zakresach widoczności). To idealne miejsce aby porównać wybrane frazy oraz ich pozycje w wynikach wyszukiwania!
Wspólne słowa kluczowe – analiza konkurencji w Senuto
Druga opcja – słowa kluczowe konkurencji – to zestawienie słów kluczowych, z których ruch generuje konkurencja, a nasza domena nie. Sprawdź, które ze słów kluczowych są bezpośrednio związane z Twoją działalnością. Jeśli część z nich powiązana jest z Twoimi usługami czy produktami – zacznij generować z tych fraz ruch i pozyskuj nowych Klientów.
Słowa kluczowe konkurencji – analiza w Senuto
Ostatnia opcja wyświetla te słowa kluczowe, na które widoczna jest nasza domena, a domeny konkurencji nie.
Moje słowa kluczowe – analiza konkurencji w Senuto
Po przeanalizowaniu Twoich fraz w zestawieniu z konkurencją – zapisz wszystkie te, z których Ty również chciałbyś generować ruch organiczny.
To dopiero początek prac nad poprawieniem Twojej widoczności w wynikach wyszukiwania!
Dlaczego warto analizować słowa kluczowe konkurencji?
Na początku artykułu wskazaliśmy przykład, jak zróżnicowane jest wyszukiwanie różnych fraz przez użytkowników wyszukiwarek internetowych. Pokazaliśmy także, jak w prosty sposób można sprawdzić słowa kluczowe, które generują cenny ruch dla konkurencji. Pamiętaj, że ograniczając się do określonej liczby pozycjonowanych słów kluczowych, mocno ograniczasz sobie pole manewru ciągłego wzrostu ruchu organicznego.
Wykres przedstawiający potencjał optymalizacji na podstawie analizy fraz konkurencji
Dodatkowo, analiza konkurencji sprawi że:
- Zweryfikujesz, czy konkurencja wdraża nowe rozwiązania
- Odkryjesz nowe słowa, które mogą wygenerować ruch w niedalekiej przyszłości
- Sprawdzisz, których słów kluczowych nie ująłeś w swojej strategii SEO
- Zrozumiesz działania Twoich konkurentów na polu wyszukiwarek internetowych
Jeśli sumiennie podszedłeś do analizy konkurencji i spisałeś sobie wszystkie „wspólne” słowa kluczowe – skorzystaj z poniższego TIP’u aby wyciągnąć z tych fraz jak najwięcej ruchu!
Wyszukiwane fraz long-tailowych
Frazą long-tailową jest zbiór co najmniej 3 słów kluczowych, które są wyszukiwane stosunkowo rzadko, jednak dzięki ich szczegółowości – cechują się większym współczynnikiem konwersji.
Wykres: Frazy long-tail
Frazy z długiego ogona generują około 70% ruchu pozyskanego z SEO, dlatego warto poświęcić swój czas na znalezienie wyszukiwanych fraz long tailowych powiązanych z Twoją działalnością. Gotowy? Zaczynamy!
W celu znalezienia fraz z długiego ogona posłużymy się narzędziami:
- Senuto
- Ubersuggest
- Answerthepublic.com
Senuto posiada funkcję „bazy słów kluczowych”, która udostępnia listę słów kluczowych powiązanych z frazą, wpisaną w narzędziu. Dzięki różnym trybom dopasowania (wąskie lub szerokie) możemy znaleźć praktycznie nieograniczoną liczbę fraz long-tailowych!
Baza słów kluczowych w Senuto
Ubersuggest jest narzędziem, które również podpowiada nam słowa kluczowe z dłuższego ogona. Jego panel jest dość intuicyjny, przejrzysty i prosty w obsłudze.
Ubersuggest – wyszukiwarka słów kluczowych od Neila Patela
Ostatnim narzędziem, które rekomendujemy do wyszukiwania fraz z długiego ogona to narzędzie Answer The Public. Dużym plusem narzędzia jest to, że prezentacja słów kluczowych podzielona jest na:
- Zapytania
- Przyimki
- Porównania
- Alfabetycznie
Answer The Public – kopalnia pomysłów na nowe słowa kluczowe
Gdy już zbierzemy listę wszystkich fraz (na podstawie analizy konkurencji oraz frazy long-tailowe), czas sprawdzić popularność ich wyszukiwania.
W tym celu skorzystamy z narzędzia Google Keyword Planner (planer słów kluczowych Google) i wybierzemy te, które są wyszukiwane przez użytkowników.
Oprogramowanie do analizy konkurencji
Istnieje wiele narzędzi służących do analizy konkurencji, poniżej zestawienie najpopularniejszych z nich:
- Senuto
- SEMstorm
- Ahrefs
- Ubersuggest
- Nasza głowa 🙂
Podsumowanie
Zarówno nowe, jak i już istniejące firmy, które opierają swoją sprzedaż głównie o stronę internetową, powinny poświęcić sporo czasu na dokładną analizę konkurencji. W procesie optymalizacji jest ona kluczowym elementem. Zwłaszcza, jeżeli chcemy osiągnąć wysokie efekty działań promocyjnych. Monitorowanie fraz rankujących oraz samych fraz to jeden z podstawowych elementów analizy konkurencji. Nie tylko pozwoli dotrzeć do nowych słów kluczowych, ale także wpłynie znacząco na ruch na Twojej stronie.
Pamiętaj, że nie tylko Tobie zależy na dotarciu do jak najszerszej grupy potencjalnych klientów. Twoja konkurencja również intensywnie nad tym pracuje. Jeżeli obawiasz się, że nie uda Ci się przeprowadzić skutecznej analizy, zgłoś się do nas! Przygotujemy dla Ciebie profesjonalne działania z zakresu optymalizacji i pozycjonowania oraz przeanalizujemy Twoją konkurencję tak, aby jak najlepiej wpłynąć na Twoją widoczność!