Jak tworzyć reklamy dynamiczne LinkedIn Ads? – poradnik

W ślad za Google Adwords i Facebookiem podąża i LinkedIn, rozszerzając swoje możliwości reklamowe. Przypomnijmy, jak było do tej pory:

LinkedIn, produkty reklamy - wybór

Do sponsorowanej treści, reklam tekstowych oraz sponsorowanych wiadomości InMail dołączyły reklamy dynamiczne, które umożliwiają personalizację naszej grupy odbiorców.

Cele reklam dynamicznych

Zamiłowanie LinkedIna do „trójki”, przejawia się i tutaj. Do dyspozycji mamy 3 główne cele kampanii z reklamami dynamicznymi:

1. Buduj świadomość marki, zwiększając zainteresowanie i liczbę obserwatorów strony firmowej.

Tutaj zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy, zainteresujesz odbiorców swoją firmową stroną i możesz zyskać tym samym zaangażowanych obserwujących.

produkty reklamy, LinkedIn
Źródło grafiki: LinkedIn

Z kwestii technicznych na pewno warto wiedzieć, że:
– są 2 przyciski CTA (główny, pod grafiką oraz dodatkowy, nad nią – 6 gotowych opcji lub własny niestandardowy test; max. 50 znaków ze spacjami w przypadku przycisku głównego i 70 – dodatkowego),
– nazwa firmy musi zawierać max. 25 zzs, a wyświetla się po najechaniu kursorem na logo,
– optymalny rozmiar logo to 100×100 px,
– mamy do wyboru 2 opcje przycisku „Zobacz” – firmę lub możliwości kariery, w zależności od zamiaru przekierowania odbiorców reklamy.

* zzs- znaki ze spacjami

>> O obszarach klikalnych oraz innych szczegółach dowiesz się więcej tutaj

 

2. Zwiększ konwersję dzięki dodatkowym kliknięciom na stronie docelowej, witrynie lub w aplikacji

Do wyboru są 2 opcje wizualne reklamy – z własnym tłem lub bez:

zwiększ konwersję, linkedin

Źródło grafiki: LinkedIn, po lewej – bez tła, po prawej – z własnym tłem

Z ważnych rzeczy technicznych:
– główny przycisk CTA, czyli pod grafiką to max. 50 znaków ze spacjami, których LinkedIn nie przetłumaczy automatycznie, dlatego należy tutaj użyć własnego, poprawnego tłumaczenia,
– podobnie jest w przypadku dodatkowego CTA, nad grafiką; to max. 70 zzs,
– tekst przycisku niestandardowego to max. 18 zzs,
– własny obraz tła (opcjonalnie) to grafika o rozmiarze 300×250 px (tak jak w przypadku banera InMail), nie więcej niż 2 MG; tutaj jednak nie ma możliwości wykorzystania dodatkowego CTA, a biały obszar reklamy to 276×148 px

zwiększ konwersje linkedin

Źródło grafiki: LinkedIn

>> Szczegółowe informacje tutaj

 

3. Zyskaj potencjalnych klientów poprzez promowanie treści LinkedIn

Cel ten pozwala na generowanie pobrań treść w obrębie jednej reklamy.

 

kampania linkedin, reklama dynamiczna

Źródło grafiki: LinkedIn

Kwestie techniczne:
– dostępny tylko jeden, główny przycisk CTA (tym razem nie 6, a 3 gotowe opcje lub własny niestandardowy tekst – max. 70 zzs)
– logo firmy (jeśli chcemy) min. 100×100 px,
– uwaga! nazwa dokumentu max. 50 zzs,
– dokumenty do pobrania – tylko pliki PDF o max. 10 MB, z tekstem i obrazem,
– polityka ochrony prywatności – max. 2 000 zzs,
– liczba obserwujących firmę  – tę opcję można włączyć lub wyłączyć.

>> Więcej informacji tutaj

 

Nasze oczekiwania, czyli działania odbiorców naszej reklamy

3 opcje do wyboru:

1. Reklama oferty pracy, czyli zwiększenie zainteresowania i przyciągnięcie aplikujących

2. Reklama dla pozyskania obserwujących – przyciągnięcie na stronę firmową lub marki

3. Reklama Spotlight – przyciągnięcie innych do swojej witryny lub strony docelowej
Uwaga: dzięki tagowi mamy możliwość śledzenia kliknięć i wyświetleń reklamy

LinkedIn, reklamy dynamiczne

Tworzenie reklamy dynamicznej

Co ciekawe, LinkedIn umożliwił wybór języka grupy odbiorców. Wśród dostępnych opcji znalazły się:
wszystkie języki, ale według tłumaczenia maszynowego; tłumaczenie automatyczne może okazać się często zawodne i – jak ostrzega sam LinkedIn – „nie jest dostępne dla niestandardowych nagłówków i opisów reklam”,
– angielski – najczęściej używany i preferowany w dotarciu do szerokiego grona odbiorców,
– oprócz tego:

reklama dynamiczna, LinkedIn
Pamiętajmy, że po wybraniu języka i zapisaniu kampanii nie można już dokonać zmian.

Reklama oferta pracy – jak tworzyć reklamę dynamiczną?

By nie pogubić się w kwestiach technicznych, które były omawiane wcześniej, warto wiedzieć, że:
– główny przycisk CTA (górny) to nic innego jak nagłówek reklamy,
– dodatkowy przycisk CTA (dolny) to natomiast przycisk działania.

Pewnie wielu z nas oburzy fakt nazwania poszczególnych pól jako „CTA”, ale w taki właśnie sposób LinkedIn objaśnia poszczególne pola.

Nazwa firmy: max. 25 zzs; nagłówek niestandardowy: 70 zzs lub dostępne opcje:

reklama dynamiczna

CTA dolne – przycisk:
Zobacz więcej ofert pracy / Wyświetl więcej / Kariera w …. (nazwa firmy)

Reklama dla pozyskania obserwujących – jak tworzyć reklamę dynamiczną?

Główne CTA (opis reklamy – na górze) – dostępny szablon z opcjami lub własny tekst do max. 70 zzs

reklama dynamiczna

Dodatkowe, dolne CTA, czyli nagłówek reklamy (niestandardowy to 50 zzs)

reklama dynamiczna

Wezwanie do działania (CTA) – w zasadzie 2: Zobacz firmę / Przejdź do ofert pracy; możemy też wybrać po prostu opcję „Obserwuj” – po prawej stronie.

Reklama Spotlight – jak tworzyć reklamę dynamiczną?

Tekst reklamy: 70 zzs, nazwa firmy: 25 zzs, nagłówek reklamy: 50 zzs, CTA: 18 zzs
Opcjonalnie: tło na grafice 300×250 px; 2 opcje zaawansowane do wyboru

reklama dynamiczna LinkedIn

Podgląd reklamy:

reklama dynamiczna LinkedIn
***
Chcesz poznać pozostałe możliwości reklamowe Linkedin? Przeczytaj artykuł o tym, Jakie są wymiary grafik LinkedIn Ads? Ile znaków zawrzeć w treści reklam?

Sprawdź nas

Autor wpisu
Małgorzata
Specjalista Social Media
Poszukiwaczka kreatywnych sposobów promocji Klientów. Dziennikarka z pasji. Prywatnie - miłośniczka podróży i fotografowania.
KOMENTARZE

DO WPISU