Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku? Wszystko, co musisz wiedzieć na temat Facebook Ads Manager
Czasy tradycyjnej formy reklamy w gazetach, na ulotkach i bilbordach dobiegają końca, choć jeszcze do niedawna była to jedna z najpopularniejszej formy reklamy. Obecnie większość z nas spędza czas na przeglądarce internetowej, aplikacjach i w mediach społecznościowych, gdzie wyświetlają nam się spersonalizowane reklamy.
Jeśli posiadasz Firmowy Fanpage i chcesz pozyskać nowych fanów strony, zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, wyświetlać swoje posty Twojej grupie docelowej – koniecznie musisz założyć konto reklamowe na Facebooku.
Sprawdź też, jak założyć sklep na Facebooku!
Konto reklamowe na Facebooku – dlaczego warto?
Konto reklamowe – Facebook Ads Manager daje ogrom możliwości, które możesz, a nawet powinieneś wykorzystać prowadząc swój biznes. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę czy prowadzisz większy biznes, warto się na to zdecydować.
W zależności od tego jakie są Twoje cele reklamowe, możesz dotrzeć ze swoją reklamą do precyzyjnej grupy docelowej, ponosząc przy tym relatywnie niskie koszty. Zachęcamy Cię do założenia konta reklamowego dla swojej strony i sprawdzenia, jak wiele korzyści może przynieść założenie konta firmowego. Musisz pamiętać, że Twoja konkurencja na pewno prowadzi podobne działania.
Jak w kilku krokach założyć Facebook Ads Manager
- Aby utworzyć konto reklamowe, zaloguj się na swoje konto na Facebooku;
- Otwórz stronę https://business.facebook.com/overview;
- Wybierz > Utwórz konto i dodaj niezbędne informacje o Twojej Firmie;
Na początku musimy podać podstawowe informacje, czyli imię, nazwisko, e-mail firmowy oraz nazwę firmy. Możemy tu użyć skróconej wersji, ponieważ nie ma konieczności podawania pełnej nazwy firmy. Nazwa firmy w tym wypadku będzie również nazwą konta reklamowego.
W dalszych krokach zostaniemy poproszeni o podanie adresu naszej działalności – pamiętajmy, że należy podać prawdziwe dane. Będziemy musieli też zadeklarować, do jakich celów będzie służyć nasze konto reklamowe.
Jeśli formularze zostały prawidłowo wypełnione – masz już swoje konto w menadżerze firmy!
Po kliknięciu w przycisk > gotowe przejdziemy do pełnego widoku panelu menedżera firmy, gdzie będziemy musieli skonfigurować swoje konto reklamowe. No to zaczynajmy!
Jak skonfigurować konto reklamowe na Facebooku?
Pierwszym krokiem będzie kliknięcie w sugerowany przycisk Ustawienia firmowe. Możemy także wybrać to ustawienie rozwijając menu z lewej strony. W oknie ustawień firmowych możemy w pełni skonfigurować konto reklamowe, dodać inne osoby do konta, nadać uprawnienia, dodać inne strony lub przejść do naszego konta reklamowego.
Połączenie strony na Facebooku z menedżerem firmy
Pierwszym krokiem w trakcie konfiguracji konta powinno być połączenie firmowego Fanpage z naszym kontem, dlatego wybieramy zakładkę > Strony i wklejamy link do naszej strony na Facebooku.
Jeśli Twoja strona się nie wyświetla, upewnij się czy jesteś zalogowany na koncie z którym jest połączona Twoja strona.
Jak dodać metody płatności na Facebooku
Aby móc wykorzystać potencjał płatnych reklam, kolejnym krokiem podstawowej konfiguracji jest wybór i dodanie metody płatności do konta.
Z zakładek po lewej stronie wybieramy > Płatności i klikamy +dodaj. Na tym etapie należy podać dane do karty debetowej, w celu regulowania opłat za reklamy na Facebooku.
Tworzenie konta reklamowego Facebook
Jednym z kluczowych etapów konfiguracji konta jest dodanie konta reklamowego. Aby je utworzyć wybieramy z listy zakładek po lewej stronie > Konta reklamowe i klikamy +dodaj i utwórz konto reklamowe.
Następnie musimy nadać nazwę konta reklamowego, wybrać walutę w jakiej chcemy opłacać nasze konto oraz ustawić odpowiednią strefę czasową. Ważne jest, aby już na tym etapie wybrać odpowiednią walutę – ponieważ edycja w późniejszym czasie nie jest możliwa.
Dodanie osób do konta reklamowego i nadanie uprawnień
Kolejnym krokiem konfiguracji konta jest możliwość dodania uprawnień dla innych użytkowników, oraz przypisanie im odpowiednich ról.
Aby dodać nowych użytkowników należy wybrać z listy zakładek po lewej stronie > Osoby a następnie + dodaj.
Aby dodać nową osobę do konta musimy wpisać aktualny e-mail osoby, której chcemy przydzielić dostęp i uprawnienia. Tutaj musimy się zastanowić jaką rolę i jakie uprawnienia chcemy nadać osobie trzeciej. Pamiętajmy, że rola administratora nadaje najwyższe prawa do zarządzania kontem reklamowym.
Zobacz nasze case study: Jak podnieśliśmy sprzedaż w e-sklepie za pomocą Facebook Ads
Limit wydatków na koncie reklamowym – jak ustawić?
Aby uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki, jaką jest przekroczenie budżetu przeznaczonego na nasze reklamy, zalecamy ustawić limit wydatków na koncie. Dzięki temu mamy pewność, ze Facebook po przekroczeniu wydanej kwoty wyłączy wszystkie nasze reklamy i nie wyda ani złotówki więcej.
Aby ustawić limit na koncie wybieramy z głównego menu menadżera firmy > rozliczenia a następnie > ustawienia płatności.
W tym miejscu możemy ustalić kwotę, którą chcemy przeznaczyć dla naszego konta reklamowego. Limit wydatków można zmienić, zresetować, a także w dowolnej chwili usunąć. Możemy dowolnie zarządzać ustalonym limitem.
Dobrym rozwiązaniem jest ustawienie limitu wydatków na kwotę, która jest naszym budżetem miesięcznym – w kolejnym miesiącu możemy zmienić limit wydatków lub go zresetować. Zalecamy korzystać z opcji limitu wydatków na koncie.
Przedstawiliśmy wszystkie kroki, które umożliwią nam utworzenie konta reklamowego na Facebooku oraz pokazaliśmy jak skonfigurować podstawowe, ale jednocześnie bardzo istotne czynności na koncie firmowym.
Strategia marketingowa w Social Mediach – 5 kroków
Problemy na koncie reklamowym – co zrobić?
Kiedy napotkasz jakiś problem w trakcie zarządzania kontem np. Twoje konto zostanie zablokowane, reklama jest odrzucona lub masz inny problem techniczny na koncie firmowym, możesz skontaktować się z Supportem – działem pomocy Facebooka.
Pod adresem https://www.facebook.com/business/help/support możesz skontaktować się z konsultantem przez aplikację Messenger, wysłać maila ze zgłoszeniem bądź znaleźć odpowiedź, przeglądając często zgłaszane problemy tj. popularne tematy.
Jako Agencja Wizerunku Internetowego AdVIST, kompleksowo prowadzimy działania w social media. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie poprowadzić Facebook Ads, zachęcamy do kontaktu. Przygotujemy ofertę i wspólnie omówimy cele, aby Twoja firma zdobywała wielu Klientów, trafiała z reklamą do odpowiednich grup docelowych, a działania prowadziły do regularnych konwersji. Obsługujemy również profile w social media!