Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak utworzyć post 3D na Facebooku? Wyróżnij się w Social Media

Jak utworzyć post 3D na Facebooku?
Redakcja 7 lipca 2020

Jeśli zajmujesz się na co dzień działaniami w obszarze mediów społecznościowych lub jesteś stałym użytkownikiem kanału, jakim jest Facebook, z pewnością nie raz natknąłeś się na zdjęcia, które posiadają głębię obrazumożna je przesuwać w dowolną stronę czy nawet przybliżać. Tak właśnie działają posty 3D.

Zastanawiałeś się, jak zrobić post 3D na Facebooku? O tym dowiesz się w naszym najnowszym wpisie na blog. Pokażemy Ci również kilka przykładów, jak wygląda post 3D oraz jak go dodać w panelu Facebooka.

Facebook pierwsze możliwości testowania opcji postów 3D wprowadził w 2018 roku. Większość marketerów czy specjalistów zajmujących się Social Media zdążyło dobrze poznać tę funkcję. Natomiast wielu użytkowników wciąż niewiele wie o takim formacie postów, zwłaszcza od strony ich tworzenia.

Jeśli śledzisz na bieżąco działania marketingowe, wiesz, że prowadzenie profili w mediach społecznościowych, a także rozwiązania w obszarze content marketingu są niezwykle ważne dla każdej marki. Pozwala to wchodzić w interakcję i lepszą komunikację z fanami naszej strony, a także pozyskać potencjalnych Klientów, którzy będą zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Dlatego istotne jest, aby cały czas poszerzać i wykorzystywać do kontaktu ze swoim Klientami możliwości, jakie daje nam nie tylko Facebook, ale szeroko pojęte media społecznościowe.

Posty 3D – czy warto?

Zastanawiasz się, czy używanie na swoim fanpage’u postów 3D będzie dobrym pomysłem? Zdecydowanie tak! Przede wszystkim dlatego, że tego typu posty zainteresują i zaciekawią użytkownikówwyróżniają się na news feedzie, przez co są chętnie klikalne i angażujące – zarówno dla sympatyków Twojego profilu, jak i potencjalnych Klientów.

Gdy dobierzesz odpowiednią grafikę, a następnie content całego postu 3D, z pewnością zauważysz lepsze wyniki, niż w przypadku tradycyjnych postów z grafiką stockową lub zdjęciem. Najważniejsze jest, aby zachęcić użytkowników do wchodzenia w interakcję, co przełoży się na lepszą komunikację z Klientami, a następnie bardziej precyzyjne przedstawienie swojej marki. Dzięki postom 3D możesz skuteczniej przyciągnąć uwagę innych.

Jak obejrzeć post 3D w news feedzie?

Posty w wersji 3D dają efekt ruchomych grafik – wszystko za sprawą głębi obrazu. To posty inne niż tradycyjne, ponieważ zatrzymują i jednocześnie przyciągają użytkownika poruszającego się po news feedzie.

Aby móc w pełni obejrzeć cały post w wersji 3D wystarczy najechać kursorem na pole obiektu, kliknąć i w celu obracania elementów na grafice – przytrzymać i poruszać w dowolnym kierunku. Można również przybliżyć obraz w poście za pomocą wciśniętego klawisza shift lub przy użyciu scroll’a, (tzw. rolki w myszce). Na urządzeniach mobilnych działa także możliwość przybliżania obrazu gestem „pinch”.

Jak zrobić post 3D na Facebooku?

Na Facebooku obecnie dodaje się wizualizacje w formacie 3D jedynie w binarnej wersji formatu gITF 2.0. Pamiętaj, że plik nie może przekroczyć 3MB. Jeżeli plik z formatem 3D nie będzie odpowiedniej wielkości, zdjęcie nie załaduje się w panelu tworzenia postów lub wyskoczy informacja o nieprawidłowym rozmiarze plików, czy nieodpowiednim formacie.

Do stworzenia prostych wizualizacji potrzebujemy jedynie odpowiedniego programu do edycji, w tym przypadku może być to 3D Builder oraz Paint 3D. Oba programy są w pełni darmowe i można pobrać je ze sklepu Microsoft.

Aby rozpocząć tworzenie postu 3D, musimy posiadać grafikę w formacie PNG. W naszym przypadku jest to logo.

Logo Advist

Tworzenie postu 3D za pomocą 3D Builder

Pierwszym etapem do stworzenia naszego postu 3D jest zainstalowanie i uruchomienie programu 3D Builder, wybierając następnie opcje „Nowa scena”. Klikamy opcję „Wstaw” oraz „Załaduj obraz” i wybieramy grafikę, którą chcemy opublikować jako wizualizację 3D.

3D Builder

W programie 3D Builder możemy zmieniać położenie obiektu, odwracać go, a także zmieniać rozmiary według własnych potrzeb.

3D Builder

Eksportowanie pliku do formatu OBJ

Gdy już utworzyliśmy dany model w naszym projekcie według własnych upodobań odnośnie położenia, możemy wyeksportować plik poprzez znaczek „Opcje”, „Zapisz jako” i następnie wybieramy format OBJ.

Format OBJ

Importowanie pliku do programu Paint 3D

Paint 3D

Gdy już wyeksportowaliśmy naszą wizualizację do formatu OBJ, możemy następnie za pomocą bezpłatnego programu Paint 3D udoskonalić nasz projekt. Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na projekt na pulpicie, aby móc znaleźć możliwość eksportowania grafiki do programu Paint 3D. Po uruchomieniu programu wyświetli nam się nasz projekt, wówczas swobodnie możemy zmieniać jego kolor i położenie, uprzednio zaznaczając obiekt poprzez przycisk ze strzałką „Zaznacz”.

Paint 3D Builder

Eksportowanie projektu do formatu GLB

Eksportowanie projektu do formatu GLB jest ostatnim krokiem w tworzeniu postu 3D na Facebooku. Po eksporcie pliku możemy cieszyć się grafiką, którą następnie opublikujemy na naszym kanale społecznościowym.

Po wybraniu dopasowanych opcji w programie Paint 3D musimy eksportować dane do formatu GLB. Niestety, poprzedni program – 3D Builder, nam tego nie umożliwia.

Wystarczy, że klikniemy w menu „Opcje”, „Zapisz jako”, „Model 3D”, a następnie wybieramy format GLB.

format glb

Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twój plik 3D jest zgodny z zasadami Facebooka, skorzystaj z:

https://developers.facebook.com/tools/3d/validation

Facebook for developers

Jak dodać post 3D na Facebooku?

Dodanie postu w wersji 3D nie różni się niczym od publikowania tradycyjnego zdjęcia czy filmu. Wystarczy, że skorzystamy z opcji „Utwórz post” i gotowe!

Utwórz post

Możemy w tym miejscu tworzyć post z naszą grafiką w wersji 3D. Jedyne, co musimy zrobić to przeciągnąć plik z projektem w oknie tworzenia postu lub znaleźć go poprzez wyszukiwarkę plików po naciśnięciu „Zdjęcie/film”.

Po naszą grafikę 3D możemy także nieco ulepszyć poprzez wybranie interesującego tła oraz – oczywiście odpowiedniego opisu.

Przykładowe posty na Facebooku z grafiką 3D

Po wprowadzeniu przez Facebooka możliwości dodania grafik 3D, niemal od razu zostały one testowane nie tylko przez użytkowników, ale również przez marki i firmy. Poniżej kilka przykładów pierwszych postów 3D w wykonaniu m.in. LEGO.

Darmowa wycena Zadzwoń
po ofertę