Jak założyć konto w Google Search Console? - AdVIST

Jak założyć konto w Google Search Console?

Narzędzie Google dla webmasterów jest cennym źródłem informacji związanych ze swoją witryną – nie tylko dla webmasterów i programistów. W maju 2015 roku narzędzie zmieniło nazwę z Google Webmaster Tool na Google Search Console.

Jeżeli nigdy wcześniej nie współpracowałeś z narzędziem Google Search Console – przedstawiamy krótką instrukcję utworzenia oraz konfiguracji konta w GSC.

Jak założyć konto w Google Search Console?

Pierwszym krokiem jest konieczność założenia konta w Google Search Console. Wystarczy wejść pod link: https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl a następnie kliknąć „Utwórz konto”. Jeśli posiadasz swoje konto w Google Search Console – przejdź do kroku „Konfiguracja konta Google Search Console”.

W formularzu rejestracji należy uzupełnić poniższe pola:

Formularz rejestracji Google Search Console

Formularz rejestracji Google Search Console

A następnie kliknąć „Następny krok” oraz zaakceptować politykę prywatności i warunki.

Konfiguracja konta Google Search Console 

Po poprawnym zalogowaniu się do narzędzia Google Search Console zobaczymy ekran powitalny, który powinien wyglądać tak jak na poniższym screenie:

Ekran startowy Google Search Console Ekran startowy Google Search Console

W celu dodania strony internetowej wybieramy „strona internetowa” a następnie wpisujemy pełny adres URL domeny głównej (UWAGA! Daną domenę należy dodać w 4 wersjach, http://domena.pl, http://www.domena.pl, https://domena.pl oraz https://www.domena.pl) a następnie klikamy w przycisk „DODAJ”.

Weryfikacja własności w Google Search Console

W celu weryfikacji własności w narzędziu Google Search Console – narzędzie umożliwia nam dwie metody weryfikacji: zalecaną oraz alternatywną. Metoda zalecana jest bardzo szybka w wykonaniu i polega na wrzuceniu odpowiedniego pliku na nasz serwer FTP, na którym istnieją pliki naszej strony internetowej. Alternatywne wersje weryfikacji własności konta w Google Search Console:

– za pomocą tagu HTML (dodanie specjalnego meta tagu w kodzie źródłowym strony, w znaczniku <head>)

– za pomocą dostawcy nazwy domeny (konieczna jest informacja o rejestratorze Twojej domeny)

– za pomocą narzędzia Google Analytics

– za pomocą Menedżera tagów Google

Gdy wszystko będzie gotowe – należy kliknąć przycisk „ZWERYFIKUJ”.

Gdy etap weryfikacji konta przejdzie pomyślnie, powinniśmy ujrzeć komunikat:

Weryfikacja konta GSC

Weryfikacja konta GSC