Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak zarobiliśmy dla klienta 72 831,40 zł inwestując 2 000 zł przy pomocy kampanii Facebook Ads

Case Study
Social Media Specialist
Ania 21 września 2020

CEL: Sprzedaż pakietów szkoleniowych

ZAKRES WSPÓŁPRACY: Social Media

Efekty

Efekty, jakie osiągnęliśmy w tak krótkim czasie kiedy algorytmy „uczyły się” i zapoznawały z grupami odbiorców przerosły nasze oczekiwania! W ostatnich dniach trwania kampanii rezultaty były naprawdę wyśmienite. Uzyskaliśmy wynik sprzedaży nawet 56 pakietów szkoleń dziennie, z czego koszt jednego wynosił 6,19 zł.

Miesięczna kampania
Wydana kwota2000 zł
Przychód72 831,40 zł
Zwrot wydatków za reklamę (ROAS)36,42
Średnia wartość koszyka332 zł
Średni koszt za zakup9,13 zł
Ilość sprzedanych pakietów219

Case study kampania Facebook Ads

Problem

Niewielki budżet reklamowy i krótki czas na promocje bywa niemałą przeszkodą, która utrudnia osiągnięcie celów reklamowych. Zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż usług. Jednak jesteśmy przekonani, że dobrze zaplanowana strategia potrafi przynieść zadowalające efekty.

Przeczytaj nasz wpis na blogu, w którym opisujemy strategię marketingową w Social Mediach w 5 krokach!

Najlepszym tego przykładem jest sukces jednego z naszych Klientów, który prowadzi szkołę profesjonalnego make-upu online. Dzięki kampanii reklamowej na Facebooku mocno wsparliśmy sprzedaż pakietów szkoleniowych już w przedsprzedaży. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy takich wyników, gdyby nie profesjonalna jakość usług w atrakcyjnej ofercie cenowej.

Cele i założenia

Utworzenie lejka sprzedażowego

  1. Wyświetlanie filmu promocyjnego,
  2. Wygenerowanie ruchu na stronie,
  3. Konwersje – sprzedaż pakietów szkoleniowych.

Głównym celem naszego Klienta była sprzedaż pakietów szkoleniowych online w czasie trwania przedsprzedaży. Pierwszym krokiem, aby to osiągnąć było zaplanowanie strategii i komunikacji reklamowej. Postawiliśmy sobie za cel dotarcie do osób, które profesjonalnie zajmują się make-upem i chcą poszerzać swoje kompetencje, ale również do tych, którzy pasjonują się makijażem i dopiero chcieliby zacząć z nim swoją przygodę.

Ad 1) Wyświetlanie filmu promocyjnego

W pierwszym kroku postawiliśmy na zbudowanie świadomości o nowym produkcie – pakiecie szkoleniowym, oferowanym przez naszego Klienta. Komunikacja reklamowa na tym etapie miała na celu dotarcie do osób zainteresowanych tematyką programu szkoleniowego – nie wykluczaliśmy tutaj również laików.

Postawiliśmy na ten cel, aby w późniejszych etapach komunikacji reklamowej wykorzystać retargeting z osób, które obejrzały film przynajmniej w 50-75% a następnie emitować im kolejne reklamy. Wyświetlanie filmu to relatywnie tani format reklamowy, dlatego przy niskim budżecie na kampanię warto go wykorzystać. Forma reklamy wideo jest świetnym przykładem na to jak dotrzeć do potencjalnych Klientów i przekonać ich do naszego produktu/ marki – zwłaszcza, kiedy na wideo wypowiada się sam Twórca projektu. Dobrze przygotowany materiał przez Klienta miał wpływ na jakość reklam.

Ad 2) Wygenerowanie ruchu na stronie

Kolejnym pośrednim celem kampanii było wygenerowanie ruchu na stronie, gdzie nasi potencjalni Klienci mogli dowiedzieć się więcej o pakiecie szkoleń.

W tym celu użyliśmy formatu reklamy karuzelowej, która przedstawiała 5 tematów szkoleniowych, oferowanych przez naszego Klienta. W tym wypadku format reklamy karuzelowej okazał się bardzo dobrym rozwiązaniem.

W naszym targecie były osoby, które obejrzały film promocyjny, ale testowaliśmy także grupy nowych odbiorców. Przy zastosowaniu odpowiedniej komunikacji reklamowej przyniosło to naprawdę dobre rezultaty.

Reklama na Facebooku

Średni koszt przejścia na stronę docelową: 0,87 zł.

Ad 3) Konwersje – sprzedaż pakietów szkoleniowych

Jeśli za cel wyznaczymy sobie sprzedaż, warto jest postawić się na miejscu naszego potencjalnego Klienta. Czy chcielibyśmy dokonać zakupu w sklepie, którego w ogóle nie znamy? Czy jesteśmy w stanie zaufać marce, o której nigdy wcześniej nie słyszeliśmy? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że nie. Dlatego bardzo ważna jest komunikacja reklamowa, którą prowadzimy na każdym etapie kampanii reklamowych.

W ostatnim etapie lejka sprzedażowego postawiliśmy na remarketing oraz zaangażowaną społeczność na Facebooku i Instagramie. To przełożyło się na 219 sprzedanych pakietów szkoleniowych o wartości 72 831,40 zł!

W przypadku naszego Klienta, wartością dodaną była atrakcyjna oferta, obejmująca promocje na oferowane pakiety szkoleniowe.

Kampania Reklamowa Facebook

Jakość ma znaczenie

Nasz Klient proponuje pakiet przemyślanych i doskonale zrealizowanych kursów online, w bardzo atrakcyjnej ofercie cenowej.

W reklamach podkreślamy profesjonalizm prowadzonych szkoleń oraz atrakcyjną ofertę cenową w przedsprzedaży kursów.

Podkreślamy wysoki poziom merytoryczny oraz jakość produktu m.in.:

  • profesjonalne nagrania wideo,
  • certyfikaty uczestnictwa,
  • nieustanny dostęp do nagrań,
  • wersja audio

Materiały szkoleniowe zostały przygotowane przez doświadczoną kadrę specjalistów.

Dodatkowym atutem była oferta promocyjna w przedsprzedaży, co na pewno mocno przyczyniło się do osiągniętych efektów kampanii reklamowej, w tak krótkim czasie.

Wyniki kampanii

Czym się kierowaliśmy we współpracy?

Niewielki budżet i krótki czas trwania promocji od początku mógł sprawiać wrażenie skazanego na niepowodzenie. Jednak dzięki spójnie poprowadzonej komunikacji reklamowej, w połączeniu z dobrym materiałem reklamowym, atrakcyjną ofertą cenową oraz wartościowym produktem – niemożliwe okazało się możliwe!

Podsumowując, oto kilka zasad, którymi kierowaliśmy się podczas tworzenia kampanii. Należy się nimi kierować, planując komunikację przy ograniczonych nakładach finansowych:

  • Spójna komunikacja reklamowa,
  • Wysoka jakość materiałów reklamowych,
  • Podkreślanie atutów marki,
  • Remarketing,
  • Testowanie i optymalizacja.


To nie jedyne case study, w którym możemy pochwalić się naszą pracą i świetnymi wynikami. W innym opisujemy jak podnieśliśmy sprzedaż w e-sklepie za pomocą FB ADS. Zachęcamy do zapoznania się!