Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Klimatyzacja na najwyższym poziomie: historia sukcesu sklepu czystyklimat.pl

Patrycja 7 sierpnia 2024
  Start współpracy Dziś
Ilość fraz w TOP 3 0 107
Ilość fraz w TOP 10 0 499
Ilość fraz w TOP 50 18 1738

Efekt



Spis treści:

Krótko o kliencie

Czysty Klimat to lokalna firma z Wrocławia zajmująca się sprzedażą oraz montażem systemów klimatyzacyjnych, chłodzących oraz grzewczych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla przedsiębiorstw. Sklep w swojej ofercie posiada szeroki wybór klimatyzatorów, rekuperatorów, pomp ciepła, ale i również osuszaczy i nawilżaczy powietrza oraz wentylatorów.

Cele i oczekiwania

Wyzwaniem, przed którym stanęliśmy, rozpoczynając współpracę z Czystym Klimatem, było wypromowanie nowo założonego sklepu w bardzo konkurencyjnej branży.

Do naszych głównych celów należało:

✔️ poprawa błędów na stronie,

✔️ zwiększenie ruchu organicznego,

✔️ zwiększenie sprzedaży.

Zrealizowane działania

Już na początku należy zaznaczyć, że sklep realizowała nasza załoga WebVIST.io, co również przyczyniło się do wypracowania zaprezentowanych efektów.

Natomiast w zakresie SEO podjęliśmy szereg działań, które miały na celu zdobycie widoczności sklepu. Aby współpraca przebiegała efektywnie podzieliliśmy nasze działania na kilka etapów:

  1. Audyt SEO

Aby zlokalizować błędy techniczne (i nie tylko) dokonaliśmy dogłębnej analizy sklepu internetowego w celu wyłonienia najbardziej problematycznych kwestii.

  1. Optymalizacja techniczna

Na podstawie wcześniej wykonanego audytu wdrożyliśmy zmiany na sklepie, które opierały się na:

  • poprawie meta tytułów oraz meta opisów, nagłówków, opisów dla produktów oraz linkowania wewnętrznego,
  • zmniejszeniu rozmiaru i wagi grafik,
  • wdrożeniu danych strukturalnych,
  • przygotowaniu treści na stronę główną i kategorie.
  1. Content

Prócz przygotowania opisów dla ważnych kategorii postanowiliśmy prowadzić blog, na którym dzielimy się wiedzą oraz rozwiewamy wątpliwości potencjalnych klientów. Dzięki regularnemu prowadzeniu bloga zwiększamy widoczność sklepu o nowe frazy oraz budujemy zaufanie i autorytet.

  1. Linkowanie wewnętrzne

Przy tak rozbudowanym asortymencie niezwykle ważne jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne, aby m.in. moc serwisu rozchodziła się równomiernie. Współpracując z klientem w kontekście priorytetów sprzedażowych, opracowaliśmy i wdrożyliśmy strategię linkowania wewnętrznego.

  1. Linkowanie zewnętrzne

Aby dopełnić proces pozycjonowania sklepu internetowego Czysty Klimat, przeprowadziliśmy dokładną analizę konkurencji i wyłoniliśmy domeny, z których również możemy pozyskiwać wartościowe linki dla sklepu.

Efekty współpracy

Odpowiednia optymalizacja sklepu oraz współpraca między naszą agencją a Klientem przyczyniła się do następujących wzrostów (dane z SENUTO):

✔️ TOP3 – z 0 na 107

✔️ TOP10 – z 0 na 499

✔️ TOP50 – z 3 na 1738

Widoczność

Widoczność od 1 grudnia 2020 roku:

Widoczność sklepu po rozpoczęciu współpracy (dane z Senuto)

Widoczność z GSC z ostatnich 16 miesięcy:

Widoczność sklepu po rozpoczęciu współpracy (dane z GSC)

Z oczywistych względów nie zamieszczamy danych dot. wzrostów sprzedaży.

Podsumowanie

Dzięki wytrwałej pracy udało się zbudować widoczność w bardzo konkurencyjnej branży. Na nasz sukces składały się takie elementy jak:

    • ciężka praca (klienta i nasza),
    • optymalizacja techniczna,
  • linkowanie wewnętrznie i zewnętrzne,
  • copywriting (przygotowanie nowych treści),
  • wykorzystanie wizytówki GMF.

Nie spoczywamy na laurach, działania SEO dla czystyklimat.pl nadal trwają pełną parą. W ramach dalszej strategii mamy w planach:

  • pozyskiwanie wartościowych linków,
  • rozbudowywanie treści,
  • monitoring oraz poprawę błędów,
  • re-audyty SEO (z uwzględnieniem elementów z zakresu UX).

Warto podkreślić, że kontakt między naszym specjalistą a klientem był utrzymywany na każdym etapie współpracy, dzięki czemu każda zmiana na stronie była przemyślana również pod kątem pozycjonowania.