Start współpracy | Dziś | |
Ilość fraz w TOP 3 | 0 | 107 |
Ilość fraz w TOP 10 | 0 | 499 |
Ilość fraz w TOP 50 | 18 | 1738 |
Efekt
Spis treści:
- Krótko o kliencie
- Cele i oczekiwania
- Zrealizowane działania
- Efekty współpracy
- Widoczność
- Podsumowanie
Krótko o kliencie
Czysty Klimat to lokalna firma z Wrocławia zajmująca się sprzedażą oraz montażem systemów klimatyzacyjnych, chłodzących oraz grzewczych zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla przedsiębiorstw. Sklep w swojej ofercie posiada szeroki wybór klimatyzatorów, rekuperatorów, pomp ciepła, ale i również osuszaczy i nawilżaczy powietrza oraz wentylatorów.
Cele i oczekiwania
Wyzwaniem, przed którym stanęliśmy, rozpoczynając współpracę z Czystym Klimatem, było wypromowanie nowo założonego sklepu w bardzo konkurencyjnej branży.
Do naszych głównych celów należało:
✔️ poprawa błędów na stronie,
✔️ zwiększenie ruchu organicznego,
✔️ zwiększenie sprzedaży.
Zrealizowane działania
Już na początku należy zaznaczyć, że sklep realizowała nasza załoga WebVIST.io, co również przyczyniło się do wypracowania zaprezentowanych efektów.
Natomiast w zakresie SEO podjęliśmy szereg działań, które miały na celu zdobycie widoczności sklepu. Aby współpraca przebiegała efektywnie podzieliliśmy nasze działania na kilka etapów:
- Audyt SEO
Aby zlokalizować błędy techniczne (i nie tylko) dokonaliśmy dogłębnej analizy sklepu internetowego w celu wyłonienia najbardziej problematycznych kwestii.
- Optymalizacja techniczna
Na podstawie wcześniej wykonanego audytu wdrożyliśmy zmiany na sklepie, które opierały się na:
- poprawie meta tytułów oraz meta opisów, nagłówków, opisów dla produktów oraz linkowania wewnętrznego,
- zmniejszeniu rozmiaru i wagi grafik,
- wdrożeniu danych strukturalnych,
- przygotowaniu treści na stronę główną i kategorie.
- Content
Prócz przygotowania opisów dla ważnych kategorii postanowiliśmy prowadzić blog, na którym dzielimy się wiedzą oraz rozwiewamy wątpliwości potencjalnych klientów. Dzięki regularnemu prowadzeniu bloga zwiększamy widoczność sklepu o nowe frazy oraz budujemy zaufanie i autorytet.
- Linkowanie wewnętrzne
Przy tak rozbudowanym asortymencie niezwykle ważne jest odpowiednie linkowanie wewnętrzne, aby m.in. moc serwisu rozchodziła się równomiernie. Współpracując z klientem w kontekście priorytetów sprzedażowych, opracowaliśmy i wdrożyliśmy strategię linkowania wewnętrznego.
- Linkowanie zewnętrzne
Aby dopełnić proces pozycjonowania sklepu internetowego Czysty Klimat, przeprowadziliśmy dokładną analizę konkurencji i wyłoniliśmy domeny, z których również możemy pozyskiwać wartościowe linki dla sklepu.
Efekty współpracy
Odpowiednia optymalizacja sklepu oraz współpraca między naszą agencją a Klientem przyczyniła się do następujących wzrostów (dane z SENUTO):
✔️ TOP3 – z 0 na 107
✔️ TOP10 – z 0 na 499
✔️ TOP50 – z 3 na 1738
Widoczność
Widoczność od 1 grudnia 2020 roku:
Widoczność sklepu po rozpoczęciu współpracy (dane z Senuto)
Widoczność z GSC z ostatnich 16 miesięcy:
Widoczność sklepu po rozpoczęciu współpracy (dane z GSC)
Z oczywistych względów nie zamieszczamy danych dot. wzrostów sprzedaży.
Podsumowanie
Dzięki wytrwałej pracy udało się zbudować widoczność w bardzo konkurencyjnej branży. Na nasz sukces składały się takie elementy jak:
-
- ciężka praca (klienta i nasza),
- optymalizacja techniczna,
- linkowanie wewnętrznie i zewnętrzne,
- copywriting (przygotowanie nowych treści),
- wykorzystanie wizytówki GMF.
Nie spoczywamy na laurach, działania SEO dla czystyklimat.pl nadal trwają pełną parą. W ramach dalszej strategii mamy w planach:
- pozyskiwanie wartościowych linków,
- rozbudowywanie treści,
- monitoring oraz poprawę błędów,
- re-audyty SEO (z uwzględnieniem elementów z zakresu UX).
Warto podkreślić, że kontakt między naszym specjalistą a klientem był utrzymywany na każdym etapie współpracy, dzięki czemu każda zmiana na stronie była przemyślana również pod kątem pozycjonowania.