Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Logo a logotyp? Jak je odróżnić?

Logo czy logotyp? Poznaj różnice
Redakcja 9 listopada 2020

David Airey, irlandzki projektant graficzny, w swojej książce pt. „Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp” napisał, że „firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy.

Logo określa specyfikę oraz charakter danej marki poprzez symbol, który powinien być długowieczny, czyli nie ulegać modowym trendom. Bardzo często pojęcie logo jest mylone z logotypem. W zwykłej rozmowie nie ma to większego znaczenia, jednakże, kiedy klient zleca nam stworzenie logotypu, a myśli o logo, to sprawy mogą się pokomplikować. Najlepiej jest poznać najważniejsze terminy związane ze znakiem graficznym już teraz!

Sygnet, logo, logotyp, tagline

Przeczytaj także o różnicach między grafiką wektorową i rastrową!

Logo, logotyp, sygnet, tagline – charakterystyka

Sygnet, tagline, logotyp

Czym jest logo?

Logo to charakterystyczna oraz unikalna forma graficzna, która identyfikuje markę, przedsiębiorstwo, usługę lub produkt. Występuje w trzech formach – jako symbol lub sygnet, logotyp lub pełne logo.

Sygnet WWF

Na pełne logo składa się sygnet, logotyp oraz czasami tagline. Te dwa pierwsze występujące samoistnie (sygnet, logotyp) mogą być nazywane logo. Z kolei logo, które składa się ze znaku graficznego oraz stylizowanego napisu nie może być logotypem.

Jakie są cechy dobrego logo?

  • prostota
  • długowieczność
  • uniwersalność
  • dopasowanie
  • „mniej znaczy więcej”
  • musi łatwo zapadać w pamięć

Czym jest logotyp?

Logotyp Google

Logotyp to znak graficzny, który najczęściej występuje jako tekst. Logotyp ma za zadanie odróżnić usługę i produkt danego podmiotu od konkurencji. Bardzo często logotyp jest rejestrowany jako znak firmowy. Może składać się z samego sygnetu, sygnetu i nazwy bądź samej nazwy.

Czym jest sygnet?

Logo Nike

Sygnet jest to symbol graficzny kojarzący się jednoznacznie z pewną firmą, marką czy też organizacją. Wykorzystywany jest on często zamiast pełnego logo, zwłaszcza wtedy, gdy brakuje miejsca na pokazanie całego znaku. Sygnety w wielu firmach zmieniają się na przestrzeni lat, np. Apple czy Pepsi.

Czym jest tagline?

LG tagline

Tagline to termin, który bardzo często używany jest zamiennie ze słowem slogan. Co oznacza? Mówiąc wprost jest to podtytuł, który najczęściej znajduje się pod logo marki. W niektórych przypadkach, to także krótkie hasło reklamowe.

To warto wiedzieć! Księga znaku!

Księga znaku to zbiór zasad oraz wytycznych, które mają za zadanie ułatwić w przyszłości pracę z logo lub logotypem. W skrócie mówiąc jest to instrukcja dla klienta, która dotyczy naszych prac. Występuje w wersji drukowanej lub elektronicznej.

Nie wiesz jak zaprojektować własne logo? Sprawdź naszą listę darmowych narzędzi graficznych online!

Podsumowanie

Przede wszystkim należy także pamiętać, że zadaniem logo nie jest sprzedaż, tylko identyfikacja marki. Nie musi też wyrażać dokładnie tego, czym przedsiębiorstwo się zajmuje, ale kiedy już to robi, odnosi sukces.

Powyższe wytłumaczenie najważniejszych terminów związanych z logo powinno ułatwić klientom zrozumienie, czym tak naprawdę te terminy różnią się między sobą. Dzięki temu precyzyjniej określą to czego od nas oczekują.

Zgłoś się do nas, jeżeli potrzebujesz projektu profesjonalnego logo! Nasi doświadczeni graficy z pewnością zaproponują odpowiednie rozwiązanie!