Handel elektroniczny znacznie zmienił oblicze świata biznesu. Obecnie za pomocą kilku kliknięć myszy lub kilku stuknięć w telefonie można zakupić praktycznie wszystko. Nie dziwi więc fakt, że zapotrzebowanie na sklepy internetowe rośnie w diametralnym tempie, a co za tym idzie — na rynku pojawia się wiele platform e-commerce. W artykule przedstawię 6 popularnych i funkcjonalnych systemów oraz wspomnę o pozostałych typach sklepów internetowych.
Które są najpopularniejsze? Jakie są ich wady i zalety? Który sklep internetowy wybrać, aby spełnił wymagania i był adekwatny do prowadzonego biznesu? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania, a także kilka ciekawostek związanych z systemami e-commerce. Wpis będzie przeplatany najciekawszymi statystykami ze szczegółowego raportu eCommerce w Polsce w 2019 roku, przeprowadzonego przez Senuto.
Spis treści:
- Co to jest platforma e-commerce?
- Platformy bezpłatne Open-Source
- Woocommerce
- PrestaShop
- Magento
- Platformy abonamentowe SaaS
- Shoper
- Shoplo
- IdoSell Shop (IAI Shop)
- Platformy dedykowane
- Platformy oparte na licencji
- Podsumowanie
Co to jest platforma e-commerce?
Platforma e-commerce to aplikacja/software, która umożliwia sprzedaż w sieci za pośrednictwem sklepu internetowego. Na rynku dostępne są setki rozwiązań, które posiadają szereg zalet i wad. W dużej mierze sukces w wyborze platformy e-commerce opiera się na dostosowaniu sklepu internetowego do swoich potrzeb i możliwości prowadzonego biznesu.
Platformy e-commerce nie raz pozwalają na tworzenie i zarządzanie sklepem bez znajomości programowania czy web designu. Wybór e-commerce powinien być szczegółowo przemyślany, ponieważ błąd na tym etapie może mieć swoje konsekwencje w przyszłości.
Warto również pamiętać, że jeśli zależy nam na pozycjonowaniu stron — szczególnie należy skoncentrować się na platformach e-commerce, które są SEO friendly.
Więcej o tym, jak zacząć pozycjonowanie stron, piszemy na naszym blogu.
Najczęściej wybierane platformy w Polsce w 2019 z raportu Senuto:
Technologia | Liczba sklepów | Suma ruchu | Średni ruch | Liczba z ruchem > 50 | Stosunek wszystkie do ruchem 500 | liczba z ruchem > 500 | liczba z ruchem > 5000 | liczba z ruchem > 10000 |
WooCommerce | 14135 | 4318843 | 306 | 4451 | 31,49% | 1298 | 158 | 64 |
PrestaShop | 13261 | 10079613 | 760 | 5425 | 40,91% | 2020 | 374 | 183 |
Shoper | 9769 | 8293153 | 849 | 4523 | 46,30% | 1805 | 333 | 167 |
Click Shop | 3022 | 1772863 | 587 | 1380 | 45,67% | 510 | 75 | 30 |
IAI Shop | 2697 | 7832257 | 2904 | 1538 | 57,03% | 815 | 233 | 147 |
Shoplo | 1677 | 1150949 | 686 | 624 | 37,21% | 251 | 59 | 25 |
Magento | 1276 | 7190939 | 5636 | 703 | 55,09% | 394 | 141 | 100 |
Red Cart | 931 | 1124188 | 1208 | 427 | 45,86% | 193 | 51 | 25 |
skyShop | 897 | 188186 | 210 | 209 | 23,30% | 61 | 8 | 2 |
Sote | 644 | 1244123 | 1932 | 424 | 65,84% | 222 | 45 | 19 |
osCommerce | 580 | 157316 | 271 | 215 | 37,07% | 59 | 4 | 2 |
Quick.Cart | 454 | 107472 | 237 | 143 | 31,50% | 28 | 4 | 2 |
Wix | 420 | 25102 | 60 | 63 | 15,00% | 13 | 0 | 0 |
Shopify | 225 | 145532 | 647 | 57 | 25,33% | 28 | 5 | 4 |
SellSmart | 198 | 90689 | 458 | 91 | 45,96% | 28 | 5 | 1 |
cStore | 183 | 387504 | 2118 | 108 | 59,02% | 53 | 15 | 8 |
Gekosale | 126 | 37960 | 301 | 52 | 41,27% | 17 | 1 | 1 |
nopCommerce | 108 | 88636 | 821 | 42 | 38,89% | 21 | 5 | 3 |
Zen Cart | 69 | 33156 | 481 | 11 | 15,94% | 2 | 1 | 1 |
Salesforce Commerce Cloud | 46 | 1588697 | 34537 | 38 | 82,61% | 36 | 23 | 19 |
VirtueMart | 41 | 10659 | 260 | 10 | 24,39% | 4 | 0 | 0 |
WP eCommerce | 39 | 16320 | 418 | 18 | 46,15% | 5 | 1 | 0 |
Shopware | 37 | 90177 | 2437 | 21 | 56,76% | 12 | 3 | 2 |
OXID eShop | 37 | 7865 | 213 | 9 | 24,32% | 5 | 0 | 0 |
Hybris | 34 | 3389520 | 99692 | 29 | 85,29% | 25 | 19 | 16 |
Shoptet | 30 | 602 | 20 | 2 | 6,67% | 0 | 0 | 0 |
Odoo | 24 | 909 | 38 | 4 | 16,67% | 0 | 0 | 0 |
Lightspeed eCom | 23 | 14484 | 630 | 7 | 30,43% | 3 | 1 | 1 |
Drupal Commerce | 23 | 17140 | 745 | 12 | 52,17% | 7 | 1 | 0 |
eZ Publish | 22 | 9106 | 414 | 9 | 40,91% | 3 | 0 | 0 |
xtCommerce | 13 | 2483 | 191 | 7 | 53,85% | 1 | 0 | 0 |
EPages | 13 | 18296 | 1407 | 10 | 76,92% | 4 | 1 | 1 |
Ubercart | 11 | 4426 | 402 | 6 | 54,55% | 1 | 0 | 0 |
Spree | 11 | 41332 | 3757 | 5 | 45,45% | 3 | 2 | 1 |
Sellingo | 11 | 7737 | 703 | 10 | 90,91% | 6 | 0 | 0 |
Platformy bezpłatne Open-Source
Pierwszym typem platformy e-commerce są bezpłatne rozwiązania Open-Source. Jest to bardzo popularny wybór, ale nie tylko z perspektywy braku opłat za abonament.
Sklepy internetowe Open Source mają zazwyczaj więcej pola manewru w kwestii optymalizacji strony. W artykule przedstawię 3 bardzo popularne propozycje oraz przedstawię zalety i wady poszczególnych e-commerców.
WooCommerce
Pierwszą, najpopularniejszą w Polsce platformą e-commerce jest oczywiście WooCommerce. Jest to tak naprawdę rozbudowana wtyczka do WordPressa.
Według raportu Senuto (Raport e-commerce w Polsce 2019) aż 14135 sklepów korzysta z tego systemu. Do wbudowania WooCommerce koniecznie będzie posiadanie hostingu strony internetowej i zainstalowania WordPressa dla swojej domeny. W WooCommerce można skorzystać zarówno z darmowych szablonów, jak i płatnych theme’ów.
To open-sourcowe rozwiązanie pozwala na podpięcie płatności online, jak chociażby: PayU, Dotpay, Przelewy24, czy Tpay.
WooCommerce posiada swój panel wewnątrz WordPressa, za pomocą którego możemy kontrolować stany produktów, płatności czy dostępne kategorie i produkty.
Można również zintegrować sklep internetowy z Google Analytics. Popularność rozwiązania zapewni przydatny support w Internecie, a mnogość dodatków i wtyczek, sprawi, że nie będziemy ograniczeni funkcjonalnościami sklepu.
Przy większych zmianach w sklepie online może być przydatna pomoc programisty. Aktualizacje systemu, wdrożenie nowych rozszerzeń czy zmiana layoutu to kilka z powodów, dla których niezbędne może się okazać techniczne wsparcie. WooCommerce to z pewnością dobry wybór dla małych sklepów internetowych z niewielkim budżetem lub startupów.
W przypadku e-commerce, który posiada setki czy tysiące kategorii i produktów, wybór tej platformy może okazać się zbyt „ciężki” dla WordPressa i z pewnością trudniej będzie zapanować nad sklepem.
Zalety
- Prosty i intuicyjny interfejs WordPressa,
- Darmowe motywy,
- Dostęp do kodu źródłowego strony,
- Popularność wśród sklepów internetowych,
- SEO-friendly,
- Wiele wtyczek i dodatkowych funkcjonalności, które mogą rozwinąć działania e-commerce, wygląd czy pozycjonowanie (np. bardzo popularny Yoast SEO czy All in One Pack SEO),
- Brak opłaty licencyjnej.
Wady
- Problemy z aktualizacjami WordPressa i wtyczek,
- System może bardzo spowolnić przy dużej ilości kategorii i produktów,
- Bezpieczeństwo,
- Wsparcie techniczne głównie na forach internetowych,
- Często konieczne wsparcie programistyczne.
PrestaShop
Początki tego systemu e-commerce sięgają 2007 roku. Obecnie, platforma PrestaShop jest dostępna w 65 językach. Ta platforma e-commerce jest łatwa w użyciu i oferuje potężny, responsywny interfejs sklepu internetowego dla swoich klientów. Chociaż jest bezpłatna, jest bogata w szeroki zestaw funkcji dodatkowych.
Panel sklepu to zdecydowanie flagowy argument na korzyść tego systemu e-commerce. Bez wysiłku możemy kontrolować stany produktów, dokonywać analiz danych przekazywanych do platformy i rozbudowywać serwis w nieskończoność.
Presta, dzięki przydzielaniu ID, pozwala na ekspresowe rozpoznanie konkretnej kategorii czy produktu. Jest również doskonałym wyborem, jeśli chodzi o przyjazność dla optymalizacji stron. Aktualnie PrestaShop posiada wersję 1.7.6.5 i jest stale rozwijana przez programistów.
Zalety
- Prosta instalacja sklepu (wystarczy pobrać z oficjalnej strony PrestaShop),
- SEO Friendly,
- Nie jest wymagana licencja do założenia sklepu,
- Przyjazny interfejs dla użytkownika,
- Łatwa personalizacja,
- Bezpieczne płatności,
- Identyfikacja kategorii i produktów dzięki dodawanym ID,
- Możliwość rozbudowy panelu poprzez darmowe i płatne wtyczki.
Wady
- Mało profesjonalny design,
- Brak oficjalnego suportu (jednak można liczyć na wsparcie innych użytkowników na forach),
- Ograniczona skalowalność (w przypadku bardzo dużych sklepów, można zauważyć,
- Wymagana znajomość kodu w kwestii optymalizacji stron.
Badanie mobile-friendly w 2019 roku przeprowadzone przez Senuto:
Technologia | Liczba sklepów | Mobile-friendly | Nie mobile-friendly | % mobile-friendly |
WooCommerce | 14135 | 13200 | 935 | 93,39% |
PrestaShop | 13261 | 11181 | 2080 | 84,31% |
Shoper | 9769 | 9115 | 654 | 93,31% |
Click Shop | 3022 | 2584 | 438 | 85,51% |
IAI Shop | 2697 | 2361 | 336 | 87,54% |
Shoplo | 1677 | 1652 | 25 | 98,51% |
Magento | 1276 | 1003 | 273 | 78,61% |
skyShop | 897 | 859 | 38 | 95,76% |
Red Cart | 931 | 803 | 128 | 86,25% |
Sote | 644 | 615 | 29 | 95,50% |
Wix | 420 | 409 | 11 | 97,38% |
Shopify | 225 | 220 | 5 | 97,78% |
SellSmart | 198 | 170 | 28 | 85,86% |
cStore | 183 | 161 | 22 | 87,98% |
nopCommerce | 108 | 85 | 23 | 78,70% |
osCommerce | 580 | 68 | 512 | 11,72% |
Quick.Cart | 454 | 62 | 392 | 13,66% |
Salesforce Commerce Cloud | 46 | 40 | 6 | 86,96% |
Shopware | 37 | 34 | 3 | 91,89% |
OXID eShop | 37 | 30 | 7 | 81,08% |
Shoptet | 30 | 29 | 1 | 96,67% |
Hybris | 34 | 25 | 9 | 73,53% |
Odoo | 24 | 23 | 1 | 95,83% |
WP eCommerce | 39 | 22 | 17 | 56,41% |
Drupal Commerce | 23 | 21 | 2 | 91,30% |
Zen Cart | 69 | 21 | 48 | 30,43% |
Lightspeed eCom | 23 | 20 | 3 | 86,96% |
eZ Publish | 22 | 12 | 10 | 54,55% |
Sellingo | 11 | 11 | 0 | 100,00% |
Magento
Magento to kolejna platforma e-commerce, która działa na zasadzie Open Source. Pozwala na modyfikację kodu zgodnie z naszymi wymaganiami i potrzebami, a więc możemy w pełni dostosować szablon i uzyskać dowolne funkcjonalności. Magento doskonale radzi sobie z obsługą kilku sklepów, wsparciem różnych wersji języków, lokalizacji czy walut, prowadząc do wymarzonych konwersji.
Magento to jeden z najdroższych e-commerce, co wynika z niezwykłej stabilności systemu, szybkości działania i ogromnym potencjale dla dużych sklepów internetowych.
Zalety
- Elastyczność (integracje, importowanie produktów),
- Różnicowanie cen produktów w zależności od grupy klientów,
- Duża społeczność Magento (popularność),
- Wiele wtyczek i rozszerzeń,
- Skalowalność (sprawdzi się zarówno w małych, średnich, jak i wielkich sklepach),
- Korzystanie z dostępnych modułów i tworzenie własnych,
- Analizy i raporty.
Wady
- Cena – wdrożenie sklepu i obsługa programistyczna,
- Hosting – preferowane użytkowanie dedykowanego hostingu Magento,
- Optymalizacja wymaga zaawansowanych umiejętności kodowania i myślenia,
- Czasem trudna dostępność w rozwiązywaniu problemów związanych z Magneto,
- System wolno się ładuje ze względu na powolne ładowanie danych i architekturę platformy,
- Darmowa wersja posiada swoje ograniczenia.
Z Magento można korzystać w bezpłatnej wersji. Platforma oferuje jednak płatne i bardziej rozbudowane wersje:
- Magento EE (Enterprise) – co najmniej 22 000$ rocznie,
- Magento EE Cloud – co najmniej 2000$ rocznie (wliczony hosting).
Wymieniłem zaledwie 3 open-sourcowe platformy eCommerce. Na rynku sklepów internetowych, inne godne uwagi systemy to m.in.:
- OpenCart,
- OsCommerce,
- ZenCart,
- Drupal,
- VirtueMart (Joomla),
- Spree Commerce.
Platformy abonamentowe SaaS (Software as a Service)
SaaS to platformy e-commerce, które znane są przede wszystkim z prostoty zarządzania i szybkości budowania sklepu internetowego. Są to gotowe rozwiązania eCommerce, które są dostarczane przez chmurę, jako usługa hostowana. Możesz po prostu zarejestrować się i skonfigurować sklep internetowy w ciągu zaledwie kilku godzin za pomocą graficznego interfejsu użytkownika.
Rozwiązania SaaS nie wymagają znajomości kodowania, własnego hostingu oraz wsparcia programisty.
Taki eCommerce najlepiej nada się dla przedsiębiorców, którzy nie chcą radzić sobie z komplikacjami związanymi z tworzeniem stron internetowych i chcą skoncentrować się na rozwoju firmy. Dostawca SaaS zajmie się wsparciem technicznym, takim jak hosting, dostosowanie platformy, aktualizacje bezpieczeństwa, przetwarzanie płatności i inne, podczas gdy Ty skupisz się na sprzedaży i rozwoju swojego biznesu online.
Shoper
Shoper posiada ponad 250 wbudowanych funkcji, które można obsłużyć jednym kliknięciem. Do używania tej platformy e-commerce nie potrzebujemy znajomości programowania, stąd wybór tego systemu wydaje się odpowiedni dla biznesu, który nie posiada wykwalifikowanych koderów i chce skupić się maksymalnie na sprzedaży, kwestie techniczne zostawiając Shoperowi.
Shoper posiada wiele szablonów, aktywny suport dla klientów i integracje oprogramowania dla takich platform jak:
- Allegro,
- Ceneo,
- Subiekt.
Ten e-commerce bez problemu obsłuży płatności oraz połączy biznes z firmą kurierską.
Zalety
- Gotowe rozwiązanie dostępne od ręki,
- Wiele motywów do wyboru,
- Stale rozwijany,
- Dobry wybór dla małych i średnich sklepów,
- Integracje z dużymi serwisami, firmami kurierskimi,
- Bezproblemowe korzystanie z płatności online,
- Bezpłatny okres próbny (14 dni),
- Support dla klienta.
Wady
- Brak dostępu do FTP,
- Ograniczenia w kwestii integracji,
- Nieodpowiedni dla dużych sklepów internetowych,
- Konieczna znajomość Smarty (modyfikacja szablonu),
- Brak swobody w optymalizacji On-Site strony internetowej (mniej friendly SEO niż Open Source).
Shoplo
System e-commerce Shoplo cieszy się popularnością w Polsce. W prosty sposób można kontrolować stanami magazynowymi i zarządzać produktami wewnątrz platformy. Oprócz tego, Shoplo posiada standardowo możliwość integracji API. Jako atut, można uznać z pewnością layout, który jest po prostu ładny i intuicyjny. Zachęca z pewnością cena, ponieważ dla najmniejszych sklepów wystarczy abonament 49 złotych miesięcznie, choć dla średnich i dużych sklepów trzeba się liczyć z wydatkiem, co najmniej 179 złotych.
Zalety
- Bezpłatny okres próbny,
- Darmowy hosting,
- Certyfikat bezpieczeństwa SSL,
- Personalizacja sklepu,
- Bezpłatna aplikacja mobilna.
Wady
- Trudności z edycją zamówień,
- Najniższy abonament nie zadowoli praktycznie żadnego sklepu,
- Statystyki i dane dostępne tylko w najwyższych pakietach.
IdoSell Shop (IAI Shop)
To kolejny sklep internetowy oparty o technologię SaaS (Software as a Service). Wcześniej znany pod nazwą IAI Shop. Pakiet obejmuje między innymi autorski system, serwery czy aktualizacje. Możemy również liczyć na wsparcie ze strony technicznej. IdoSell Shop to oczywiście dziesiątki gotowych szablonów, które powinny się wpasować w charakterystykę prowadzonej działalności. Niestety, jak większość SaaS-ów, musimy liczyć się z pewnymi nieudogodnieniami przy prowadzeniu SEO.
Zalety
- Bezpłatny okres próbny,
- Support,
- Automatyzacja meta tagów,
- Hosting w cenie,
- Sklep dostosowany do norm prawnych,
- Integracje z bankami, porównywarkami cen czy kurierami,
- Stany magazynowe,
- Darmowy SSL,
- Automatyczne aktualizacje.
Wady
- Mało intuicyjny interfejs,
- Brak dostępu do FTP,
- Wysoka, stała opłata licencyjna,
- Dodatkowe koszty za usługi.
Podobnie, jak w przypadku darmowych Open Source, postanowiłem przedstawić 3, moim zdaniem, najbardziej godne uwagi propozycje. Sklep internetowy można również zbudować na takich platformach eCommerce opartych o SaaS, jak:
- Shopify,
- Click Shop,
- Red Cart,
- skyShop,
- Wix,
- Salesforce.
Średnia prędkość sklepów internetowych, a platforma eCommerce (Senuto, raport z 2019 roku):
Technologia | Średnia – desktop | Średnia – mobile |
WooCommerce | 60 | 28 |
PrestaShop | 67 | 42 |
Shoper | 92 | 67 |
Click Shop | 95 | 74 |
IAI Shop | 90 | 66 |
Shoplo | 94 | 69 |
Magento | 58 | 29 |
Red Cart | 84 | 48 |
skyShop | 83 | 53 |
Sote | 92 | 63 |
osCommerce | 95 | 85 |
Quick.Cart | 97 | 88 |
Wix | 45 | 20 |
Shopify | 82 | 45 |
SellSmart | 81 | 46 |
cStore | 69 | 32 |
Gekosale | 93 | 78 |
nopCommerce | 83 | 60 |
Zen Cart | 91 | 75 |
Salesforce Commerce Cloud | 79 | 40 |
WP eCommerce | 74 | 48 |
VirtueMart | 92 | 78 |
Shopware | 85 | 55 |
OXID eShop | 81 | 54 |
Hybris | 75 | 38 |
Shoptet | 94 | 61 |
Lightspeed eCom | 90 | 62 |
Drupal Commerce | 65 | 44 |
Odoo | 82 | 45 |
eZ Publish | 88 | 64 |
Ubercart | 62 | 42 |
EPages | 79 | 49 |
Spree | 94 | 69 |
Platformy dedykowane
Oprogramowanie dedykowane to platforma, która jest budowana od początku przez programistów. Wybór platformy dedykowanej będzie nas więc sporo kosztować. Do sprawnego funkcjonowania sklepu internetowego należy też zainwestować w stabilny hosting.
Platforma dedykowana, stworzona z myślą o SEO może przynieść wymierne skutki dla dobrych wyników w Google. Jeśli już jesteśmy świadomi, co daje pozycjonowanie strony, można wywnioskować, że błędy na tym etapie mogą zaś przyczynić się do problemów w przyszłości. Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć pozycjonowanie stron — na naszym blogu znajdziesz odpowiedź.
Platformy dedykowane mają szereg zalet, ponieważ pozwalają na pełną personalizację i tworzenie zaawansowanych funkcji. Taki e-commerce to też niestety zdecydowanie dłuższy okres powstawania sklepu i czasem utrudniony kontakt ze specjalistami.
W przypadku dużych sklepów jest to zdecydowanie pozycja do rozpatrzenia. Największą przeszkodą może być sfinansowanie takiego projektu i utrzymanie go (potrzebny nam będzie programista do spraw technicznych), ale z drugiej strony nie jesteśmy ograniczani żadnym systemem, co daje świetne podłoże pod SEO.
Platformy oparte na licencji
Ostatni typ eCommercu to zakup platformy poprzez wykupienie licencji. Zakup licencji zapewnia nam system na własność, często z gwarancją dwuletnią. Jest to jednak kolejna propozycja, która wymaga dużego nakładu finansowego.
System e-commerce można dowolnie modyfikować. Dane są bardzo dobrze zabezpieczone, a na uwagę zasługuje również obecność zaawansowanych narzędzi do promocji biznesu i analizowania danych.
Platformy oparte o licencję to więc wybór, który z racji swoich wymagań i ceny jest raczej zarezerwowany dla dużych sklepów internetowych.
Podsumowanie
Mnogość platform e-commerce stawia przyszłe i aktualne sklepy internetowe przed poważnym dylematem. Kluczowe w tej kwestii jest dobranie eCommercu do własnych potrzeb. Każda firma powinna przeprowadzić burzę mózgów, zastanowić się nad wymaganiami i kosztami, które trzeba ponieść.
Platformy Open Source ze względu na bezpłatny dostęp w chmurze, popularność i stały rozwój oprogramowania będą trafionym wyborem dla mniejszych i średnich sklepów internetowych. Trzeba się jednak liczyć, że część z tych platform wymaga płatności, aby uruchomić kolejne funkcjonalności. Koszt wdrożenia będzie głównym wydatkiem w tym przypadku, jednak trzeba się liczyć z koniecznym wsparciem technicznym podczas korzystania z e-commercu.
Platformy SaaS to przede wszystkim ekspresowe zbudowanie sklepu, które dostępne jest w wielu szablonach. SaaS wymusza na nas wykupienie abonamentu, jednak dzięki temu nie musimy się z reguły przejmować hostingiem i utrzymaniem witryny. W ramach abonamentu otrzymujemy suport twórców. Trzeba się liczyć z tym, że brak dostępu do kodu i ograniczenia techniczne mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej.
Platformy dedykowane to jedna z najdroższych opcji dla e-commerce, jednak pozwala też na niesamowitą swobodę w tworzeniu strony i jej zaplecza. Nie obędzie się również bez wsparcia programisty, a to niestety kolejny koszt. To propozycja dla dużych biznesów.
Wykupienie licencji, podobnie jak platformy dedykowane, stanowi obszerne pole do wdrożenia nowoczesnych dodatków i personalizacji sklepu. Konfiguracja i wdrożenie może być czasochłonne, a koszt budowy i utrzymania tej platformy jest bardzo wysoki.
Mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi udało Ci się rozeznać w temacie i masz już podstawowe pojęcie na temat e-commerce. W razie pytań, zawsze chętnie doradzimy w wyborze najlepszej platformy dla Twojego biznesu.