Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Real Time Marketing – na czym polega i z kogo brać przykład?

Na czym polega Real Time Marketing?
Redakcja 28 września 2018

Szukasz pomysłu, jak wypromować markę, o której jeszcze nikt nie słyszał? Chcesz przyciągnąć nowych fanów, zwiększyć rozpoznawalność, a nawet i sprzedaż usług lub produktu? Real Time Marketing pomoże Ci zaistnieć w Sieci, ale zanim go skutecznie wykorzystasz, musisz poznać parę zasad, jakie nim rządzą.

Czym jest Real Time Marketing?

„Marketing czasu rzeczywistego” polega na szybkim reagowaniu na bieżące wydarzenia, które dzieją się lokalnie lub globalnie oraz wykorzystywaniu ich w swoich kampaniach reklamowych. Ważny jest przy tym kontekst, odniesienie takiej kreacji reklamowej do firmy, marki bądź ściślej: konkretnego produktu, jaki chcemy promować.

Czy to się opłaca?

Zanim zagłębimy się w przykłady, warto zapytać wcześniej, czy na tym zyskasz. Skuteczna kampania z błyskotliwym przekazem tak graficznym, jak i tekstowym, może napędzić spiralę zaangażowanych fanów. Pojawiają się kolejne komentarze, udostępnienia, a jeśli wpis jest naprawdę dobry – podchwycą go także media internetowe, by pokazać, na kim można się wzorować i o czym się teraz mówi. Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie spoty radiowe lub telewizyjne, a o to przecież właśnie chodzi. O marce będzie głośno, jednak jak to przekłada się na rzeczywistą sprzedaż? Sprawdźmy.

Przykłady:

Komputronik ustrzelił fanów

Firma wykorzystała czas zeszłorocznego Mundialu i skutecznie serwowała konsekwentnie kolejne porcje ciekawych reklam. W efekcie, Komputronik odniósł zwycięstwo: zasięg kampanii on-line ponad 8,5 mln, natomiast sam wzrost sprzedaży popularnych w tym okresie telewizorów wzrósł aż o 90%!

Więcej na ten temat >>>

 

No to Frugo!

Dziś już może nie mówi się o tej marce napojów jak kiedyś, ale dzięki kampanii przedstawiającej zbuntowanych nastolatków marka zwiększyła (po roku) swoją rozpoznawalność, osiągając poziom 90% i 4% udziału w rynku.

O nich też poczytaj >>>

 

Klasyka, czyli od tego się zaczęło

Najważniejsze wydarzenie 2013 roku w Stanach Zjednoczonych – finałowy mecz ligi amerykańskiego futbolu, czyli Super Bowl. Wydarzenie przyciągnęło miliony osób przed telewizorami, jak i na Twitterze, podczas komentowania rozgrywki. Mówiło się o 108 mln telewidzów i około 24 mln tweetów, jakie w tym czasie pojawiły się w Sieci. Gdy na stadionie w pewnym momencie zapanowała ciemność spowodowana awarią prądu, marka Oreo podchwyciła okazję, prezentując prosty obrazek o – jak się później okaże – świetnym zasięgu:

Real Time Marketing

 >> Tweet Oreo

Efekty? – 15 tysięcy retweetów, 525 mln wyświetleń, rozgłos – bezcenny.

 

Najlepsze kampanie reklamowe?

Trudno o jednoznaczną ocenę, która kampania do tej pory zasługuje na miano najlepszej, tym bardziej, że każda z nich wykorzystuje inne wydarzenie z określonego czasu. Przyjrzyjmy się jednak, jak marki skutecznie wykorzystują okazje do promocji. Co ważne, nie tylko ważne momenty są na topie, czasem i „drobne” święta stają się polem do marketingowych popisów.

Royal Baby

Real Tme Marketing

Gwiezdne Wojny. Ostatni Jedi – premiera

=Real Time Marketing

 >> Post Lego z filmem

Dzień Ojca 

=Real Time Marketing

 

 

Koniec wakacji 
Real Time Marketing

Real Time Marketing

 

Mistrzostwa Europy w Lekkiej Atletyce 2018 – zwycięstwo Anity Włodarczyk

Real Time Marketing

Real Time Marketing

 

Lipcowe zaćmienie Księżyca także nie obeszło się bez echa

Real time Marketing

Real time marketing

Real Time MarketingReal Time Marketing

 

I jeszcze przypomnijmy sobie Mundial 2018 i turlającego się Neymara, którego sparodiowała marka KFC

Real Time Marketing
Filmik KFC

Podsumowanie

Przykładów wykorzystania Real Time Marketingu jest całe mnóstwo. Jeśli chcesz zostać mistrzem w tej dziedzinie, otwórz się na to, co dzieje się dookoła. Podrzuć pomysł swojej ekipie i razem stwórzcie chwytliwą grafikę, hasło, treść. Możesz, oczywiście, działać w pojedynkę – wybór należy już do Ciebie. Powodzenia i refleksu w chwytaniu momentów!