Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Reklama salonu fryzjerskiego w Internecie – jak i gdzie reklamować? Poznaj skuteczne sposoby

Dawid 14 czerwca 2024

Aktualnie na sukces salonu fryzjerskiego ma wpływ nie tylko talent i umiejętności pracujących tam fryzjerów, profesjonalne narzędzia, różnorodna oferta, jakość obsługi klienta, cennik, czy atrakcyjna lokalizacja, ale również charakter działań reklamowych (zwłaszcza tych realizowanych online). Co robić, żeby konsekwentnie budować swoją popularność w sieci? Jak wyróżnić się na tle konkurencji (przede wszystkim tej na lokalnym rynku)?

Działania marketingowe Twojego salonu fryzjerskiego prowadzone w Internecie – sprawdź, co trzeba wiedzieć na ten temat, jeśli chce się przygotować spójną oraz skuteczną kampanię promocyjną. Poniżej prezentujemy garść przydatnych wskazówek, którymi warto kierować się w praktyce, żeby dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć liczbę rezerwacji i zaistnieć w branży fryzjerskiej.

Spis treści:

Jakie usługi fryzjerskie są najczęściej reklamowane online?

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego to wielopoziomowe działania promocyjne, które mają na celu zaprezentowanie z jak najlepszej strony tego, co znajduje się w ofercie salonu beauty. Jakie usługi są najczęściej reklamowane? Na tej liście umieszcza się na przykład: strzyżenie (damskie i męskie), koloryzację, stylizację oraz regenerację i pielęgnację włosów. Wykonywane w ramach tych kategorii różnorodne zabiegi mogą być przedstawione na wiele sposobów, choć w większości przypadków główną rolę odgrywa dystrybuowany w licznych kanałach content w postaci tekstów, zdjęć oraz nagrań.

Pozycjonowanie strony internetowej salonu fryzjerskiego

Nikogo nie zdziwi raczej stwierdzenie, że strona internetowa to wirtualna wizytówka każdego biznesu, w tym również zakładu fryzjerskiego. Warto więc zadbać o to podstawowe narzędzie marketingowe. Strona www powinna być nowoczesna i atrakcyjna wizualnie, ale też funkcjonalna, czyli przejrzysta oraz łatwa w nawigacji dzięki starannie zaplanowanej strukturze Klient salonu fryzjerskiego powinien od razu widzieć, gdzie są dane kontaktowe, formularz rejestracyjny, opis oferty, czy cennik usług. Ponadto kluczowy w tym kontekście jest proces optymalizacji witryny polegający na ulepszeniu jej elementów w celu zwiększenia widoczności strony w rankingu Google.

Promocja salonu poprzez pozycjonowanie musi zacząć się od przeprowadzenia gruntowego audytu SEO, stanowiącego fundament dla przyjętej strategii. Pod lupę trzeba wziąć poczynania konkurencji, jak również wykonać profesjonalny keyword research, żeby odszukać hasła o tematyce fryzjerskiej, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarki. Oprócz tego ważne jest zadbanie o opracowanie niezbędnych treści (odpowiadających na pytania użytkowników) oraz zatroszczenie się o kwestie techniczne. Równocześnie trzeba zwrócić uwagę na elementy takie jak: szybkość ładowania witryny, kod strony, adresy url, meta dane, nagłówki, atrybuty alt, linkowanie wewnętrzne, czy struktura kategorii. Strona www salonu fryzjerskiego ma być także responsywna, a więc powinna prawidłowo wyświetlać się na różnych urządzeniach.

Przykładowa strona internetowa salonu fryzjerskiego.

Lokalne pozycjonowanie salony fryzjerskiej – docieraj do klientów w najbliższej okolicy!

Salon fryzjerski to działalność, w przypadku której egzamin zda zwłaszcza dopasowane do konkretnego miejsca pozycjonowanie lokalne, będące elementem strategii SEO polegającym głównie na wykorzystywaniu fraz kluczowych o charakterze regionalnym (z dodaną nazwą miejscowości, dzielnicy, czy województwa). Będzie to na przykład: „salon fryzjerski Tarnów”, „strzyżenie damskie Gdynia Orłowo”, „najlepszy fryzjer męski w Krakowie”, czy „zakład fryzjerski damsko-męski Wrocław Krzyki”.

Takie rozwiązanie pozwala przyciągnąć uwagę klientów mieszkających na obszarze, w jakim zlokalizowany jest salon fryzjerski. Za sprawą tego typu aktywności można z powodzeniem zaistnieć w świadomości lokalnych mieszkańców, zwiększyć rozpoznawalność swojego biznesu w najbliższej okolicy oraz podnieść współczynnik konwersji, optymalizując przy tym koszty przeznaczone na działania marketingowe online. Twój salon fryzjerski również ma szansę stać się liderem w regionie!

Atrakcyjne grafiki na stronie www salonu fryzjerskiego – dlaczego są tak ważne?

Wiele osób jest wzrokowcami, dlatego stałym elementem stron www zakładów fryzjerskich oraz profili salonów w social media powinny być wysokiej jakości fotografie, których celem jest budowanie zaufania, podkreślenie profesjonalizmu fryzjerów oraz zaprezentowanie ich umiejętności. Publikowane zdjęcia mogą na przykład przedstawiać metamorfozy (zdjęcia „przed” i „po”), czy wykonane uczesania. Na podstawie takich grafik potencjalni klienci mają okazję wyrobić sobie opinię na temat jakości przeprowadzanych zabiegów, a nawet zainspirować się gotowym pomysłem na okolicznościową fryzurę. W ten sposób masz możliwość zrobić na odbiorcach dobre pierwsze wrażenie, które może zaowocować skorzystaniem z Twojej oferty.

Jak reklamować salon fryzjerski za pomocą treści?

Na stronie internetowej zakładu fryzjerskiego bardzo ważne są również treści (starannie przygotowane, regularnie publikowane oraz systematycznie aktualizowane) – te na stronie głównej, jak również opisy poszczególnych kategorii, wpisy blogowe, newsletter, posty w mediach społecznościowych, case study, czy e-booki. Wszystkie te teksty powinny stanowić realną wartość dla klientów salonu – liczy się ich zawartość merytoryczna, poprawność językowa oraz optymalizacja pod kątem SEO (nasycenie właściwymi słowami kluczowymi, a także zadbanie o odpowiednią strukturę chociażby poprzez zastosowanie nagłówków). W zależności od rodzaju treści mogą one mieć charakter informacyjny, sprzedażowy lub poradnikowy.

Content marketing dla salonu fryzjerskiego to strategia, która w zależności od ustalonego celu może:

  • wypromować świadczone usług,
  • podzielić się z odbiorcami aktualnościami z życia firmy,
  • zaprezentować branżowe nowinki i obowiązujące trendy,
  • kreować ekspercki wizerunek fryzjerów, którzy dzielą się z klientami swoją wiedzą.

Przykład bloga o tematyce fryzjerskiej.

E-mail marketing przy promocji salonu fryzjerskiego

E-mail marketing jest skutecznym narzędziem, które pozwala na utrzymywanie stałego kontaktu z klientami, informowanie ich o nowościach, promocjach, aktualnych trendach i newsach z życia firmy oraz budowanie lojalności. Dzięki odpowiednio zaplanowanym i spersonalizowanym kampaniom e-mailowym zyskuje się szansę, żeby znacząco zwiększyć liczbę rezerwacji, poprawić zaangażowanie klientów i nawiązać z nimi długoterminową relację oraz zbudować silną, rozpoznawalną markę swojego salonu fryzjerskiego. Punkt wyjścia stanowi stworzenie bazy mailingowej. W kolejnym etapie przychodzi czas na opracowanie treści wartościowych dla odbiorców, użycie atrakcyjnych wizualnie szablonów e-mail oraz wysyłanie ich w regularnych odstępach czasowych.

Sezonowość w branży beauty – czerp z jej potencjału!

Skuteczne reklamowanie salonu w Internecie to również zwracanie uwagi na sezonowość branży fryzjerskiej. O tym aspekcie trzeba pamiętać chociażby dobierając odpowiednie słowa kluczowe i tworząc z ich wykorzystaniem treści. Idąc chronologicznie od początku roku w styczniu i lutym będą to hasła takie jak: „modne fryzury na studniówkę”, czy „fryzury karnawałowe”, natomiast w maju: „uczesania komunijne”. Oczywiście w okresie weselnym, który przyjęło się, że trwa od maja do końca września, prym wiodą frazy : „fryzura ślubna” albo „upięcia z długich włosów na wesele”. Z kolei latem warto zwrócić uwagę na określenia: „proste fryzury na upały”, czy „fryzury męskie na wakacje”. W rezultacie można lepiej dostosować przekaz marketingowy do zmieniających się potrzeb klientów oraz tego, co w danej chwili najbardziej ich interesuje. Pomaga w tym śledzenie tematów, które są „na czasie” i cieszą się największą popularnością. Planowanie kampanii reklamowych z uwzględnieniem sezonowości to klucz do maksymalizacji zysków i budowania trwałych relacji z klientami.

Jak wykorzystać social media do budowania relacji z klientami salonu fryzjerskiego?

Narzędziem, które wpływa na wizerunek salonu fryzjerskiego w wirtualnej przestrzeni, są także portale społecznościowe. Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Facebooku lub Instagramie, publikując treści dopasowane do specyfiki każdej z tych platform? Przede wszystkim jest to odpowiedni kanał do utrzymywania stałego kontaktu z klientami – można porozumiewać się z nimi poprzez wysyłanie prywatnych wiadomości albo odpowiadanie na zamieszczone pod postami komentarze. Tego typu interakcje budują przywiązanie do marki i tworzą silne relacje z klientami. Tą drogą można również edukować (na przykład prezentując porady dotyczące codziennej rutyny pielęgnacyjnej), ale też przekazywać informacje związane z bieżącą działalnością zakładu fryzjerskiego – aktualne promocje, czy newsy o tym, że ktoś odwołał wizytę, więc zwolnił się jakiś termin na strzyżenie lub farbowanie włosów. Z kolei stories, czyli krótkie animacje są idealnym formatem do pokazywania, jak salon pracuje „od kulis”.

Przykładowy profil salonu fryzjerskiego na Instagramie.

Przykładowy profil salonu fryzjerskiego na Facebooku.

E-marketing salonu fryzjerskiego – nie zapomnij o opiniach klientów

Ważną rolę w marketingu internetowym zakładu fryzjerskiego odgrywają oczywiście recenzje klientów oraz przyznawane przez nich oceny. Swoimi opiniami dzielą się oni online, dzięki czemu osoby zainteresowane skorzystaniem z usług konkretnego salonu, mogą z wyprzedzeniem sprawdzić, czy fryzjer, którego mają na oku, jest polecany przez innych, czy też lepiej udać się do konkurencji, która ma lepszą reputację.

Jednocześnie taka szczera informacja zwrotna jest istotna dla właścicieli salonów fryzjerskich, którzy mogą odpowiadać na zamieszczane w sieci komentarze, a nawet odnosić się do ich treści poprzez poprawę jakości świadczonych usług, czy wprowadzanie zmian w obecnej ofercie.

Pokazuje to, że opinie klientów są nieodzownym elementem skutecznej strategii e-marketingowej salonu fryzjerskiego. Wzmacniają zaufanie, poprawiają pozycjonowanie w wyszukiwarkach, wpływają na decyzje zakupowe, dostarczają cenny feedback, pomagają w budowaniu lojalności oraz stanowią wartościowy materiał do kampanii marketingowych. Dlatego warto aktywnie zachęcać klientów do pozostawiania opinii, monitorować je i odpowiednio reagować, aby stale doskonalić swój biznes oraz zwiększać zadowolenie klientów.

 

Przykładowe opinie klientów salonu fryzjerskiego zamieszczone na profilu Firmy w Google.

Obecność na platformach bookingowych – dlaczego jest ważna?

Kolejnym przejawem internetowej aktywności polecanej właścicielom zakładów fryzjerskich jest zadbanie, żeby ich salon był obecny na platformach bookingowych. Z jakich powodów jest to aż tak ważne? Wszystko dlatego, że ludzie coraz częściej korzystają z tego typu serwisów, aby bez konieczności dzwonienia do fryzjera, czy osobistego stawiennictwa zarezerwować wizytę w dogodnym dla siebie terminie, swobodnie przeglądając rodzaje wykonywanych usług oraz dostępne terminy. Działanie tych portali lub mobilnych aplikacji jest intuicyjne, dzięki czemu z wybranego miejsca oraz w dowolnym momencie można umówić się na podcięcie końcówek, farbowanie, keratynowe prostowanie albo wykonanie okolicznościowej fryzury. Klienci salonów beauty bardzo doceniają możliwość skorzystania z takiego rozwiązania, ponieważ jest ono dla nich szybkie i wygodne, a przy okazji daje szansę zapoznania się z opiniami dotyczącymi usług fryzjerskich wykonywanych w konkretnym salonie.

Przykładowy profil salonu fryzjerskiego na platformie rezerwacyjnej Booksy.

Czy opłaca się współpracować z influencerami?

Strategie marketingowe ukierunkowane na promowanie salonów piękności (salonów kosmetycznych lub fryzjerskich) coraz częściej uwzględniają także współpracę z influencerami, czyli rozpoznawalnymi oraz wpływowymi osobami, które skupiają wokół siebie internautów śledzących ich poczynania chociażby w mediach społecznościowych.

Korzyści, jakie generuje umiejętnie realizowany influencer marketing to między innymi dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów z pożądanej grupy docelowej, na co pozwala precyzyjne targetowanie komunikatów promocyjnych. Ufają oni rekomendacjom swoich idoli, ponieważ uznają je za bardziej autentyczne niż tradycyjne reklamy.

Jednak, żeby móc cieszyć się z takich profitów i uznać współpracę za owocną, konieczne jest prawidłowe dopasowanie influencera, a więc wybór takiego, którego grupa obserwatorów prawdopodobnie będzie zainteresowana Twoimi usługami. Warto zatem przemyśleć, czy taka aktywność rzeczywiście może zwiększyć widoczność salonu fryzjerskiego w wirtualnej przestrzeni.

Dlaczego warto reklamować salon fryzjerski w Internecie?

Internetowa reklama zakładu fryzjerskiego z pewnością przynosi wiele dobrego. Jakie korzyści w pierwszej kolejności przyciągają uwagę? Bez dwóch zdań będzie to:

  • wszechstronny rozwój biznesu,
  • zwiększenie liczby klientów,
  • zdobycie przewagi konkurencyjnej,
  • wzmocnienie świadomości marki,
  • budowanie zaangażowania klientów,
  • zaprezentowanie zakresu wykonywanych zabiegów,
  • poprawa wyników finansowych.

Reklama usług fryzjerski w wirtualnej przestrzeni – podsumowanie

Dynamicznie zmieniający się rynek i rosnące znaczenie mediów cyfrowych wymagają nowoczesnego podejścia do promowania oferty salonów fryzjerskich. Tradycyjne formy reklamy już teraz nie wystarczają. Konieczna jest obecność w Internecie, uwzględniająca zwłaszcza prowadzenie firmowej strony www oraz aktywność na portalach społecznościowych. Oprócz tego należy ciągle być na bieżąco, aby dobrze orientować się w obecnie panujących trendach.

Chcesz wzmocnić swoją pozycję w branży fryzjerskiej? Marzy Ci się zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google? Kieruj się zaprezentowanym powyżej planem działania, aby nie zapomnieć o jakimś ważnym aspekcie reklamowania się w sieci. Puść wodze kreatywności i dostosuj narzędzia marketingowe do specyfiki Twojego biznesu. Powodzenia w kreowaniu silnej marki salonu fryzjerskiego!