Relacja z semKRK #8

Trzystu pasjonatów SEO i SEM (w tym także my) zjechało do Krakowa aby wziąć udział w marcowej konferencji semKRK #8. Wydarzenie odbyło się w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, nieopodal Wawelu. Uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w 6 prezentacjach prowadzonych przez wyspecjalizowanych prelegentów. Zaprezentowali mnóstwo ciekawej wiedzy, a na koniec każdej z prezentacji uczestnicy mogli zadawać pytania.

Monika Kołodziejczyk – „Game Over – czyli czy wreszcie pożegnamy Last Click w modelowaniu atrybucji

Spotkanie otworzyła Monika Kołodziejczyk prezentacją na temat modelu atrybucji „last click”. Dowiedzieliśmy się m.in. jaką ścieżkę obiera użytkownik w osiągnieciu konwersji oraz jak docieramy z przekazem do klienta. Omówiona została także kwestia źródeł ruchu w narzędziu Analytics a także dlaczego nie warto rezygnować z tych, które słabo konwertują.

 

Bartłomiej Kaczmarczyk – „Pimp yours conversion rate via Google Optimize. Case studies oraz Tips and Tricks jak ponieść CR za pomocą testów A/B

Kolejnym wystąpieniem zaskoczył specjalista SEM – Bartłomiej Kaczmarczyk. Ciekawie opowiedział o testach A/B w narzędziu Google Optimize oraz jak duży wpływ mają na współczynnik klikalności. Na przykładzie przedstawionych Case Studies przekonaliśmy z czym wiąże się optymalizacja strony pod względem klikalności elementów oraz jak przekłada się na konwersje.

 

Łukasz Kołodziejczyk – „Zastosowanie Google Tag Managera w optymalizacji strony

Pierwszy blok wystąpień zakończył Łukasz Kołodziejczyk ze swoją prezentacją na temat zastosowania narzędzia Google Tag Manager w procesie optymalizacji strony. Pokazał przykłady wdrażania tagów np. bardzo ważnego canonicala. Omówił także zastosowanie narzędzia w praktyce i korzyści idące z rozszerzonej analityki dzięki GTM.

 

Katarzyna Baranowska – „Kampania SEO w branży developerskiej. Jakich błędów unikać oraz jak zaplanować działania by liczyć na efektywny ruch organiczny

Drugi blok prezentacji otworzyła Katarzyna Baranowska przedstawiając zagadnienie SEO w branży developerskiej. Słuchacze dowiedzieli się m.in. o ważnym kroku jakim jest planowanie kampanii oraz dobieranie odpowiednich słów kluczowych. W prezentacji zadano także pytanie czy warto pozycjonować się na frazę mieszkania, czy jednak warto wziąć pod uwagę frazy longtailowe. Na koniec prelegentka zaznaczyła jak ważna jest struktura serwisu oraz rozdzielenie inwestycji na różne miasta/regiony.

 

Maria Cieślak – „Diagnozowanie problemów z JavaScriptem na stronie

W przedostatnim wystąpieniu Maria Cieślak przekonała publikę, że JavaScript nie jest tak straszny jak go malują. W szczegółach mogliśmy usłyszeć i zobaczyć jak łatwo diagnozuje się błędy w JavaScript dzięki obiektowemu modelowi dokumentu.

Oskar Braszczyński – „Wyzwaniach w marketingu opartym o intencje.

Na zakończenie semKRK #8 przekonaliśmy się z jakimi wyzwaniami możemy się mierzyć jeśli chodzi o marketing oparty o intencje. Mogliśmy „wejść w głowę” klienta i przekonać się jak podejmuje decyzje. Prezentacja obfitowała w szerokie zagadnienia marketingowe, a prelegent przedstawił wszystko w sposób jasny i zrozumiały.

Z konferencji wywieźliśmy worek nowych doswiadczeń i sami nie wiemy kiedy nadszedł jej koniec. Z pewnością zawitamy na kolejną edycję i przekażemy Wam co się działo!

Autor wpisu
Patryk Pietrzak
Junior SEO Specialist
Pasjonat poszukiwania nowych sposobów na promocję. Tester nietypowych rozwiązań. Dąży do perfekcji w każdym calu. Prywatnie związany z branżą rozrywkową.
KOMENTARZE

DO WPISU