Relacja z V edycji Festiwalu SEO 2017 w Katowicach - AdVIST

Relacja z V edycji Festiwalu SEO 2017 w Katowicach

V Edycja Festiwalu SEO przeszła do historii. W piątek, 19 maja w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyło się jedno z najciekawszych wydarzeń SEO w Polsce. Jest to największe spotkanie w branży SEO, które zrzesza setki osób zainteresowanych tym tematem. Na Festiwalu SEO poruszane były interesujące case study oraz nowości związane z marketingiem Internetowym.
Wydarzenie podzielono na 4 bloki, podczas których można było wysłuchać jedenaście prelekcji osób specjalizujących się w marketingu Internetowym.

Poniżej prezentujemy skrót wszystkich prezentacji z V edycji Festiwalu SEO.

Marcin Duraj – 10 najważniejszych zasad w SEO dla Twojego sklepu

Prelekcja Pana Marcina Duraja poruszała tematy ściśle związane z SEO on-site, które wpływają na widoczność sklepu w wynikach organicznych:
– organizacja stron paginacji
– optymalizacja prędkości wczytywania stron
– zagadnienia związane z formułowaniem stron tytułowych, meta opisów i treści
– wady i zalety platform sklepów internetowych
– prawidłowe zastosowanie canonicali
– wpływ protokołu SSL na bezpośrednią sprzedaż w sklepie

Katarzyna Baranowska – Kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią.

Prezentacja Pani Katarzyny Baranowskiej była związana z SEO oraz zarządzaniem treścią na stronie. Poruszyła bardzo ciekawe kwestie związane z podstronami posiadającymi zduplikowane treści z serwisów zewnętrznych (m.in. strony sprzedażowe leków), które ze względu na zapisy prawne nie mogą zostać zmieniane. Mówiła także o niebanalnym zastosowaniu landing page, recyklingu treści oraz zapobieganiu thin contentowi na stronie. Poleciła szczególnie zadbać o produkty, które wychodzą z obiegu i nie są już sprzedawane w naszym sklepie, by zyskały swoje miejsce np. archiwum – dzięki czemu będą nadal dostępne dla użytkowników.

Marta Eichstaedt – Starujemy od zera, czyli SEO nowej marki

Pani Marta Eichstaedt zaprezentowała interesujące case study związane z wdrożeniem nowej marki z branży budowlanej na rynek internetowy. Przedstawiła jak poradzić sobie z tak hermetycznymi i specyficznymi tematami poradnikowymi, które mogą zaangażować użytkowników i zwiększyć widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pani Marta pochwaliła się, że za pomocą 36 utworzonych specjalistycznych poradników (również video), w relatywnie niewielkim okresie czasu, ruch w serwisie wzrósł o 76%.

Piotr Bomba – Jak zarobić 10 000 złotych na afiliacji w jeden miesiąc?

Wykład Pana Piotra Bomby związany był ze stronami afiliacji oraz sposobem zarabiania za ich pośrednictwem. Pan Piotr poruszył najważniejsze kwestie związane z doborem odpowiednich słów kluczowych oraz optymalizacją stron docelowych, tak aby zmaksymalizować proces transakcji. Nie zabrakło także tematu optymalizacji stron mobilnych, które są największym źródłem przychodów.

Michał Herok – Zarządzanie agencją SEO grającą w „Ekstraklasie”

Prezentacja Pana Michała wyróżniała się na tle innych, ponieważ poruszała tematy związane z organizacją pracy w zespole SEO oraz kluczowymi problemami, z którymi bardzo często zmaga się  frontman, kierujący zespołem całego działu SEO.

Grzegorz Strzelec – Bardzo kanoniczna historia

Pan Grzegorz zaprezentował się równie atrakcyjnie, ze względu na swoje porównanie zastosowania przekierowań 301 oraz tagów kanonicznych. Wskazał także przykłady, kiedy warto zastosować jedno z wcześniej wymienionych rozwiązań. Prezentacja zawierała bardzo dużo intrygujących i praktycznych informacji opartych na licznych przykładach. Podkreślił również, że tagi kanoniczne nie są brane pod uwagę przez Google News.

Milena Majchrzak – 7 branż w Google. Jak działać, żeby odnieść sukces?

Pani Milena zaprezentowała analizę widoczności stron dla 7 głównych branż w Google, między innymi: nieruchomości, zdrowia, usług i gier, gdzie topowe pozycje zajmowały takie serwisy jak: Wikipedia, Facebook, YouTube, Olx czy Onet.pl. Pani Milena poruszyła temat związany z wykorzystaniem wcześniej wymienionych serwisów w celu generowania ruchu na stronie oraz podała przykłady źródeł 77% generowanego ruchu, nie będącego jednocześnie organicznym.

Kamila Krówczyńska – Projekt „Denko

Prelekcja Pani Kamili dotyczyła współpracy z blogerami B&H (Beauty and Health) oraz jej wpływem na widoczność serwisu w wynikach organicznych. Pani Kamila zaprezentowała także największe problemy, z jakimi musiała się zmierzyć podczas współpracy z blogerkami. Największe obawy wiązały się z podpisaniem NDA dla dobra klienta, słabą jakością opinii wobec testowanych produktów oraz nie wywiązywanie się z wcześniej ustalonych zasad współpracy.

Damian Sałkowski – Na której planecie wyląduje Google?

Zaprezentowanie się Pana Damiana okazało się niezwykle interesujące pod względem ostatnio przeprowadzonych zmian w algorytmach Google oraz wpływu Tropical Authority na widoczność serwisu w naturalnych wynikach organicznych. Pan Damian szczegółowo przeanalizował kilka serwisów oraz porównał ich czynniki Tropical Authority, które oddziaływały na widoczność badanych serwisów w naturalnych wynikach w wyszukiwarce Google.

Ewelina Podrez – SEO, które zarabia miliony. O pozycjonowaniu nastawionym na konwersję na przykładzie kampanii 1%

Pani Ewelina opowiadała między innymi o zmianach znaczenia pojęcia ONLINE w porównaniu do wcześniejszych lat na przykładzie serwisów, umożliwiających uzupełnienie PITów przez Internet.

Michał Magdziarz – Przygotuj swoją stronę na indeksowanie mobile-first

Kolejnym prezentacja stała się dla nas bardzo pouczająca pod względem przygotowania strony do nadchodzących zmian w algorytmach Google, czyli mobile-first. Pan Michał przyjechał na Festiwal SEO prosto z Londynu i przedstawił kilka wskazówek dotyczących przekształceń na stronie zgodnie z założeniami optymalizacji pod kątem mobilnym. Wyjaśnił również jakie znaczenie mają  AMP oraz RWD dla naszych stron, co umacniał słowami samego Johna Muellera.