Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Rola grafiki w social mediach

Rola grafiki w social mediach
Ania 29 października 2019

Z licznych badań wynika, że nasz mózg dużo szybciej przyswaja obraz niż treść, dlatego warto skupić się na publikowanych przez nas grafikach w mediach społecznościowych. Warto podkreślić, że grafiki, którymi się posługujemy na różnych kanałach społecznościowych, budują nasz wizerunek.

Można jednogłośnie stwierdzić, że kreacje graficzne są ważne! Jednak równie ważna jest świadomość celów i strategia tego, co, kiedy i komu publikujemy w Internecie.

Publikowanie nieprzemyślanych obrazów, może nam przynieść odwrotne skutki od tego, co zamierzaliśmy osiągnąć. Bardzo ważne jest, aby nasza kreacja przedstawiała odpowiedni przekaz oraz wzbudzała zamierzone przez nas reakcje.

role grafiki w social media

O czym warto pamiętać, projektując kreacje graficzne?

Odnosisz wrażenie, że Twoje posty są niezauważalne wśród pozostałych grafik publikowanych w Internecie? Możliwe, że jest coś, co pomijasz, publikując grafiki w mediach społecznościowych.

Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę tworząc kreacje graficzne, które pomogą Ci zbudować wizerunek Twojej marki.

definicja odbiorcy

Zdefiniuj swojego odbiorcę

Określ, kto jest Twoim potencjalnym odbiorcą oraz na jakich kanałach chcesz umieszczać grafiki. Ustal strategię i nie zapomnij o odpowiednich wymiarach kreacji dostosowanych do odpowiednich umiejscowień.

Określ swój cel

Jakie są założenia Twojej marki? Aby je realizować, musisz określić, w jakim celu publikujesz swoje kreacje. Ustal czytelny przekaz oraz skup się na tym, jaką interakcję powinien podjąć odbiorca, kiedy na kilka sekund zatrzyma się, widząc Twoją kreację.

Inspiracje oraz analiza marek z branży

Warto poświęcić czas na analizę konkurencyjnych marek, dokonać analizy co i dlaczego podoba nam się w konkurencyjnych profilach bądź reklamach. Nie powielajmy 1:1 pomysłów, które nam się podobają – zaczerpnij inspiracji i zastanów się, w jaki sposób możesz dotrzeć do swoich odbiorców podobnym contentem.

Wdrażanie kreacji

Ustal harmonogram pojawiania się grafik z wyprzedzeniem i realizuj na bieżąco to, co chcesz przekazać swoim odbiorcom, odwołując się do aktualnych promocji, nowości itp.

Analiza efektów

Nie zapomnij o analizie efektów Twoich kreacji – sprawdź, czy odbiorcy reagują w taki sposób, jaki był Twój cel. Nie zapomnij o testowaniu nowych kreacji oraz skup się na tych, które się sprawdzają – mogą być punktem wyjściowym do zaplanowania nowych.

Wiele czynników ma wpływ na to, jak nasi odbiorcy będą reagować na nasze kreacje i pomimo wielu badań nie jesteśmy w stanie do końca przewidzieć reakcji użytkowników. Co nie oznacza, że dobór kreacji nie powinien być mocno przemyślany. Warto skupić się na tym, kto jest naszym odbiorcą i jakiego przekazu może od nas oczekiwać – wtedy znacznie łatwiej wejść w płynną komunikacją z naszym odbiorcą.

Narzędzia, którymi możesz się posłużyć

Poniżej przedstawiamy kilka narzędzi, którymi możesz się wesprzeć, tworząc grafiki do social media.

  • Canva – jest platformą do tworzenia wszelkiego rodzaju treści wizualnych.
  • Pablo – pozwala na tworzenie prostych grafik na kanały tj. Facebook, Instagram i Pinterest.
  • Relay – dużym plusem narzędzia jest automatyczne dostosowanie rozmiarów do poszczególnych kanałów komunikacji.
  • Visually – sprawdzi się przy tworzeniu infografik, jak również innych treści na Facebooka, Twittera, Instagrama i Snapchata. Dodatkowo na platformie użytkownicy wzajemnie mogą oceniać i komentować nasze grafiki.
  • PicMonkey – urządzenie dostępne również w wersji mobilnej, udostępnia szeroką gamę narzędzi do edycji i retuszu.

Oczywiście są to tylko wybrane narzędzia, które pomogą w tworzeniu grafik, natomiast warto zwrócić na nie uwagę, ponieważ pomogą w spersonalizowaniu przekazu. Warto jednak pamiętać, że narzędzia mogą być pomocne, ale nie zastąpią profesjonalnego grafika.

 

Sprawdź aktualne wymiary grafik na Facebooka oraz Instagrama