Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co to jest algorytm Google?

Algorytm wyszukiwarki internetowej to zbiór zasad postępowania, którymi sugeruje się wyszukiwarka w procesie wyboru oraz wyświetlenia stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Celem algorytmów wyszukiwarek internetowych jest uporządkowanie stron internetowych według określonych wartości. W wielkim skrócie: dzięki algorytmom, Google potrafi odkryć, przeanalizować nowe jak i istniejące już strony internetowe, a następnie je zaindeksować i w odpowiedniej kolejności wyświetlić w wynikach wyszukiwania.

Lista najważniejszych algorytmów Google

  • Algorytm Panda  – odpowiada za treść na stronie. Algorytm analizuje ją i ocenia pod kątem unikalności oraz wartości dla użytkownika. Algorytm Pana skupia się przede wszystkim na:
    • wykrywaniu plagiatów oraz duplikacji treści (zarówno wewnątrz witryny, jak i na zewnątrz)
    • sprawdzaniu jakości treści oraz jej wartości pod względem merytorycznym dla użytkowników
    • ilości treści, która powinna szczegółowo odpowiadać na zapytania użytkowników
  • Algorytm Pingwin – głównym zadaniem algorytmu Pingwin jest walka ze spamem oraz przeciwdziałaniom nieetycznego działania, manipulując jednocześnie wynikami wyszukiwania. Algorytm Pingwin ocenia głownie:
    • ilość linków prowadzących do strony
    • jakość pozyskanych odnośników
  • Algorytm Koliber – algorytm Google wprowadzony w 2013 roku, mający na celu wskazanie poszukiwanych informacji bez konieczności wychodzenia z wyników wyszukiwania.  Dodatkowo algorytm Koliber posiada jeszcze jedną ważną funkcjonalność. Bardzo dobrze radzi sobie ze zrozumieniem fraz long-tailowych. Przykładowo, dla frazy „gdzie kupić rower w Tarnowie” wyświetli listę sklepów rowerowych w Tarnowie.

Słownik pojęć marketingowych