Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co to jest Crawl Budget?

Crawl budget (budżet indeksowania witryny internetowej), to wskaźnik, który pozwala określić, ile maksymalnie podstron robot sieciowy Google może zaindeksować na danej witrynie.

W jego skład wchodzą parametry:

Crawl rate limit – limit współczynnika skanowania, który zapobiega przeciążeniu i spowolnieniu serwera strony.

Na czynnik crawl rate limit wpływa:

Crawl health – gdy strona odpowiada szybko, limit podstron pobieranych jednorazowo przez Googlebot zostaje powiększony.

Limit ustawiony w Google Search Console – właściciel strony www może zmienić limit w panelu ustawień Google Search Console.

Crawl demand – częstotliwość indeksacji określa w jakich stopniu i ile będą odwiedzone oraz zaindeksowane strony podczas pracy robota Google. Robot podczas swojej pracy wyznacza, które z witryn umieszcza się jako pierwsze do indeksacji.

Na czynnik crawl demand wpływa:

popularność – strony, które generują większą liczbę odwiedzin, są częściej odwiedzane przez roboty indeksujące.

aktualność – algorytmy Google rozpoznają, jak często dana witryna jest aktualizowana. Wszystko to po to, aby użytkownicy mogli mieć dostęp do najbardziej aktualnych danych.

Słownik pojęć marketingowych