Google Analytics jest narzędziem analitycznym, który pozwala monitorować ruch i analizować dane na temat użytkowników, którzy odwiedzają daną stronę internetową. Dzięki temu otrzymuje się niezbędne informacje o użytkownikach i ich zachowaniach.
Google Analytics (GA) podzielony jest na pięć segmentów:
Czas rzeczywisty – dane dotyczące ilości użytkowników, którzy znajdują się na stronie. Otrzymuje się informacje o lokalizacji czy źródle wizyt, a także treści, czyli jakie obecnie podstrony są odwiedzane.
Odbiorcy – w zakładce odbiorcy znajdują się dane dotyczące liczby użytkowników, czas trwania sesji, dane demograficzne i geograficzne, czy zainteresowania. Można dokładnie poznać użytkowników strony internetowej.
Pozyskiwanie – w raportach można zapoznać się z danymi dotyczącymi źródeł ruchu na stronie internetowej.
Zachowanie – umożliwia przegląd tego, jak użytkownicy zachowują się na stronie internetowej, a także, na jakie podstrony najczęściej wchodzą i ile odbiorców przebywa na poszczególnych stronach.
Konwersje – poprzez ten segment można dowiedzieć się wszystkiego na temat tego, jaki przychód generuje strona internetowa. W tej zakładce znajdują się informacje również o zachowaniach zakupowych, czy skuteczności sprzedaży.