Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Co to jest Google Hreflang?

Tagi Hreflang są metodą oznaczania podstron, które cechują się tym samym (lub bardzo zbliżonym) contentem, jednak serwowane są w innym języku. Często pod uwagę brana jest też lokalizacja użytkownika.

Atrybut hreflang (rel=”alternate” hreflang=”x”) podpowiada robotom wyszukiwarki Google, jakich języków może używać na danej podstronie i jaką wersję przedstawić użytkownikom z konkretnej lokalizacji.

Tagi hreflang są dość powszechnie używane do kierowania reklam na różne rynki, które używają tego samego języka – na przykład do rozróżnienia między USA, a Anglią.

Google Hreflangi stosuje się w znaczniku <head> strony:

<link rel="alternate" href="http://przyklad.com/es/" hreflang="es" />

<link rel="alternate" href="http://przyklad.com/en/" hreflang="en" />

Należy pamiętać też, aby wdrożyć „powrotne” tagi hreflang do oryginalnej podstrony.

Słownik pojęć marketingowych