Skutecznie kampanie z marketingu szeptanego - AdVIST
Oferta

MARKETING SZEPTANY

Co to jest marketing szeptany?

Zastanawiasz się, jak szybko poprawić swoją pozycję na rynku i zyskać zaufanie potencjalnych klientów? Zależy Ci na efektywności i skuteczności prowadzonych działań reklamowych? Marketing szeptany to jedna z wartych uwagi form budowania wizerunku Twojej marki.

Niemal 9 na 10 konsumentów przed zakupem konkretnego produktu lub skorzystaniem z usług danej firmy szuka opinii osób, które dokonały już wcześniej wyboru. Fora internetowe, blogi czy z pozoru niewinne „rozmowy” na portalach społecznościowych mają ogromną moc i potrafią zachęcić lub wręcz odwrotnie skutecznie zniechęcić do skorzystania z konkretnej oferty.

Marketing szeptany ma za zadanie „przyjacielskie” polecenie produktu lub usługi w sposób, który nie jest jasno kojarzony z reklamą. Większość konsumentów nadal nie ufa przekazom reklamowym i woli wcześniej sprawdzić, czy faktycznie dana firma lub produkt zasługują na zaufanie. Z tego względu działania z obszaru marketingu szeptanego muszą być nie tylko przemyślane, ale także prowadzone przez znające się na swojej pracy osoby.

Co internauci sądzą o poszukiwaniu informacji i zakupach w sieci?

0
%
``Zmieniłem zdanie na temat marki, której produkt chcę kupić na podstawie informacji znalezionych w sieci``
0
%
``Mogę sprawdzić informacje o produkcie w sieci, ale kupuję produkt tylko w sklepie stacjonarnym``
0
%
Konsumentów ufa rekomendacjom zamieszczonym w sieci
0
%
Konsumentów w Polsce przed dokonaniem zakupu produktów lub usług poszukiwał wcześniej informacji na ich temat

źródło: 6ix.pl

Jak prowadzić skuteczny marketing szeptany?

Skuteczny marketing szeptany wywołuje reakcję poprzez zachęcenie do burzliwej dyskusji, jednak nie może jasno wskazywać, że jest to forma reklamy Twojego produktu lub usługi. Dlatego tak ważny jest dobór marketerów z doświadczeniem oraz wiedzą teoretyczną pozwalającą nienachalnie i przede wszystkim naturalnie ukierunkować dyskusję na pożądany temat i wpleść w wątek jasną informację, że Twoja marka to wybór najlepszy z możliwych.

Aby działania z zakresu marketingu szeptanego okazały się efektywne i nie wzbudziły podejrzliwości Twoich potencjalnych klientów, nie mogą być ukierunkowane na szkalowanie konkurencji i zachwalanie Twojej firmy w samych superlatywach. Nie należy przeciwstawiać sobie dwóch produktów lub usług, dając jasno do zrozumienia, że Twoją domeną są cuda, a konkurencja jedynie oszukuje konsumentów. Etyka marketera wpływa na Twój wizerunek i sprawia, że cała kampania marketingowa może odnieść oczekiwany skutek.

Korzyści z marketingu szeptanego

Jedną z głównych korzyści właściwie prowadzonych działań z zakresu marketingu szeptanego jest Twój zysk. Klient znacznie bardziej ufa znajomym z Facebooka niż miłej aktorce z reklamy telewizyjnej, a opinia osoby, która przetestowała dany produkt lub skorzystała z usług Twojej firmy, jest warta więcej, niż każda promocja oraz wyjątkowa okazja cenowa!

Stawiając na marketing szeptany, nie tylko zyskasz lepszą opinię wśród klientów, zbudujesz pozytywny wizerunek marki oraz pozwolisz poznać się od strony zwykłego użytkownika, ale także zyskasz wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie i realnych zysków w portfelu! Warto, jednak pamiętać, że działania z zakresu każdej formy marketingu wymagają doboru odpowiednio wykwalifikowanych i znających się na swojej pracy osób, aby cała kampania nie tylko zakończyła się sukcesem, ale także nie odniosła odwrotnego do zamierzonego skutku.

Dla każdego, kto chce postawić na tę formę marketingu, niebagatelne znaczenie mają także relatywnie niskie koszty kampanii oraz jej ogromny zasięg – dzięki korzystaniu z ogólnodostępnych serwisów społecznościowych, forów tematycznych czy blogów Twoja marka zyska szeroki rozgłos i to za stosunkowo niewielkie pieniądze!

Pozytywny wizerunek marki, zaufanie klientów oraz rozpoznawalność – to wszystko zyskasz, stawiając na etyczny i w pełni profesjonalny marketing internetowy, który w długofalowym ujęciu przełoży się na realne zyski!

Sprawdź nas i przekonaj się, że nasz wykwalifikowany zespół zapewni Ci przewagę nad konkurencją!

Dotrzemy z informacją o Twojej ofercie do Klienta.