Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Pozycjonowanie Rosja

Zwiększymy widoczność Twojej strony w Rosji Sprawdź ofertę

Pozycjonowanie strony po rosyjsku – co musisz wiedzieć o SEO w Rosji?

Chcesz postawić na promocję swojego biznesu i wypromować swoje produkty w Runecie, czyli rosyjskojęzycznej części Internetu? Może Ci się to udać, jeśli podejmiesz odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych w Rosji. Działania SEO różnią się zdecydowanie od tych, do których przyzwyczaił nas Google w Europie. Sprawdź, jak prawidłowo podjąć się tematu pozycjonowania stron w Runecie.

Największą rosyjskojęzyczną wyszukiwarką w Internecie jest Yandex, gdzie to właśnie z tej przeglądarki najczęściej korzystają użytkownicy. Na drugim miejscu jest oczywiście Google, jednak nie korzysta z tej wyszukiwarki tak duża ilość osób, co z Yandexa. Dlatego pozycjonowanie w Rosji oraz innych rosyjskojęzycznych krajach odbywa się właśnie za pomocą tej przeglądarki. Dzięki temu mamy szansę trafić do dużego grona rosyjskich odbiorów i wejść na zagraniczny rynek. Nie można również zapominać o innych wyszukiwarkach, które również mają wpływ na działania związane z pozycjonowanie stron w Rosji.

Pozycjonowanie stron po rosyjsku – kto korzysta z wyszukiwarek rosyjskojęzycznych?

Z rosyjskojęzycznej części Internetu korzysta duża ilość użytkowników praktycznie w wielu krajach Wschodnich. Świadczy o tym przede wszystkim korzystanie z domen, które się do niej odnoszą. Mowa oczywiście o .ru, ale również .kz, .kg, .ge, .md, czy .ua. Mowa o państwach takich jak: Ukraina, Białoruś, Gruzja, Azerbejdżan, Mołdawia, Uzbekistan, Kazachstan oraz Armenia. Ponadto rosyjskim posługują się osoby mieszające na Łotwie, Litwie oraz w Estonii.

Czynniki, które wpływają na ranking stron internetowych w Yandexie

Algorytmy wyszukiwarek internetowych w dalszym ciągu się rozwijają, dzięki temu formuła rankingu bierze pod uwagę wiele czynników. Yandex ceni sobie przede wszystkim:

  • Techniczną optymalizację strony

Robot wyszukiwarki musi mieć pełny dostęp do strony w celu przeskanowania jej zawartości. Witryna musi zatem spełniać wymagania Yandexa.

  • Content

„Content is king”, dlatego znaczenie w wyszukiwarce Yandex ma mocno zawartość tekstowa strony. Dobór fraz kluczowych oraz ich umiejętne wplatanie w treść jest niezwykle ważne. Ponadto cenione są strony, które potrafią odpowiedzieć na jak największą liczbę zapytań w ich branży, ponieważ to właśnie użytkownicy za pomocą wyszukiwarki szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Kluczem jest, aby to właśnie nasza strona pojawiła się po wpisaniu przez nich odpowiedniego zapytania.

  • Region strony

Yandex z reguły oddaje pierwszeństwo tym stronom, które pochodzą z tej samej miejscowości. Dlatego wyszukiwarka przykłada dużą uwagę do pozycjonowania lokalnego.

  • Komercyjne czynniki rankingu

Wśród wielu stron internetowych, Yandex stara się wybierać najbardziej zaufane, które równie dobrze odpowiedzą na zapytania. Wśród czynników, które mają wpływ na zaufanie, można wyróżnić: podanie cen, warunki świadczenie usług (metoda płatności, dostawy, zwroty towaru czy gwarancje), szczegółowe informacje o stronie czy opinie klientów oraz komentarze.

  • Behawioralne czynniki

Roboty zwracają uwagę na to, jak użytkownik zachowuje się na stronie, czy znajdzie to, czego szukał oraz czy wraca.

  • Wygląd

Kwestie wizualne nie są tak istotne, gdy mowa o pozycjonowaniu, jednak przyciągają uwagę użytkownika i witryna staje się wówczas dla niego przyjazna.

  • Wiek domeny

Im starsza domena, tym Yandex może obdarzyć ją znacznie większym zaufaniem

  • Linki przychodzące

Yandex opracował indeks VITS, który ma za zadanie określać nie tylko ilość, ale również jakość backlinków.

Wyszukiwanie w Yandexie

Gdy korzystamy z Yandexa, należy zwrócić uwagę na mechanizm wyszukiwania. Wyróżnia się on w przypadku tej rosyjskojęzycznej wyszukiwarki tym, że:

  • uwzględnia nie tylko wartość poszczególnych podstron, ale także całej strony,
  • przykłada większą uwagę do contentu,
  • ma stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania, jednak proces pozycjonowania jest znacznie dłuższy niż w przypadku Google,
  • znaczny nacisk na geolokalizacje,
  • skupia swoją uwagę na User Experience, czyli to, ile czasu użytkownik spędza na stronie oraz jakie wykonuje ruchy.

Produkty Yandex – jakie wyróżniamy?

Produktu Yandex w większości przypominają te, dostępne w Google. Warto w szczególności zwrócić uwagę na:

  • Yandex Directodpowiednik Google AdWords. Rozpoczynając kampanię, można określić jej budżet oraz lokalizację, a stawki uzależnione są od regionu. Jednak między produktem Yandex oraz Google widnieją różnice. Wyszukiwarka ma mniejsze możliwości, jeśli chodzi o zarządzanie frazami kluczowymi, a czas akceptacji reklamy jest znacznie dłuższy.
  • Yandex Money – elektroniczny portfel, gdzie można przesyłać na jego konto środki, a następnie dokonywać płatności internetowych, np. płacić rachunki czy robić zakupy przez Internet.
  • Yandex Market – serwis, który umożliwia użytkownikom porównywać ceny i towary z wielu sklepów internetowych, a także wystawiać opinie produktom.
  • Yandex Merchium – to portal, gdzie można w łatwy sposób założyć sklep internetowy.

Ponadto Yandex dostarcza innych, dodatkowych usług jak pocztę elektroniczną, mapy, przeglądarkę czy translator.

Podsumowanie

Rosyjskojęzyczna część Internetu, zwana Runetem stanowi potężny rynek, gdzie możemy rozwinąć i wypromować swój biznes za granicą. Pozycjonowanie zapewni Ci zatem osiągnięcie sukcesu oraz pozyskanie potencjalnych klientów i dotarcie do osób, którzy byliby zainteresowani Twoimi produktami lub usługami za granicą, na terenie Runetu. Korzyści, jakie przynoszą działania SEO w rosyjskim Internecie są bardzo opłacalne.

Proces pozycjonowania Twojej strony:

  1. Ustalenie celu biznesowego

    Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.

  2. Dobór słów kluczowych

    Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.

  3. Estymacja ruchu

    Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.

  4. Analiza konkurencji

    Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.

  5. Audyt SEO

    Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

  6. Optymalizacja strony

    Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.

  7. Budowa contentu

    W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.

  8. Link building

    Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.

  9. Monitoring & raportowanie

    Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.

  10. Ciągła analiza i rozwój Twojej strony

    Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.

Popularne wyszukiwarki - Rosja

pozycjonowanie w YANDEX RU YANDEX RU - 47,87%
pozycjonowanie w Google Google - 47,33%
pozycjonowanie w Mail.ru Mail.ru - 2,99%
pozycjonowanie w Bing Bing - 0,78%
pozycjonowanie w Yahoo Yahoo - 0,55%

W ramach usług pozycjonowania otrzymasz:

indywidualna oferta
Indywidualną ofertę

Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.

ocena skutecznosci
Ocenę SEO

Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.

profesjonalna strategia
Profesjonalnie obraną strategię

Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.

dedykowany specjalista
Wsparcie dedykowanych specjalistów

Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.

monioring pozycji
Stały monitoring pozycji

Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.

raport seo
Comiesięczne raporty SEO

Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.

natychmiastowy efekt
Zaplanowane efekty

Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.

Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu?

wzrost widocznosci
1. Wzrost widoczności na frazy lokalne powiązane z państwem Rosja

Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.

wzrost ruchu organicznego
2. Przyrost ruchu organicznego

Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

potencjalni klienci
3. Dotarcie do potencjalnych lokalnych klientów

Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.

przewaga nad konkurencja
4. Przewaga nad konkurencją w Twojej okolicy

Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.

zwiekszenie rozpoznawalnosci
5. Zwiększenie rozpoznawalności w Twojej okolicy

Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.

zwiekszenie zyskow
6. Wzrost zysków

Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.

Zobacz, jak może wzrosnąć ruch na Twojej stronie!

Ruch z SEO Ruch bez SEO
Przeciągnij suwak by poznać efekty pozycjonowania

Obsługujemy systemy

magento
wordpress
iaishop
prestashop
woocomerce
shoper
2click-shop
comarch
redcart
opencart
oscomerce
shopify
shoplo
sote
virtuemart
zenart
cmsmadesimple
conrete5
contao
ddnn
drupal
ee
joomla
modx
quick
textpattern
typo
umbraco
Referencje

Opinie naszych Klientów

Współpraca z AdVIST przebiega profesjonalnie i jednocześnie po partnersku. W skrócie: wysoka komunikatywność i elastyczne podejście, żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi. Polecam!

Elżbieta Goś Specjalista ds. Marketingu Kiwi Marketing

Po kilkuletniej współpracy mogę napisać POLECAM. Pełna opieka nad stroną i top 10 w kilku frazach. Dodatkowo w gratisie rzetelność, terminowość i partnerskie relacje. Grupa Advist to profesjonalizm i dbałość o wizerunek klienta zlecającego usługę.

Agnieszka Krych Właściciel JOT-KA

Szczerze polecam ! Dzięki współpracy z AdVist uwierzyłem w potencjał sprzedaży internetowej.

Paweł Brochocki Prezes Zarządu Questo Sp. z o.o.

Bardzo się cieszę, że trafiliśmy na agencję AdVIST. Podejście do klienta, zaangażowanie zespołu i realizacja założonego celu w punkt. Bardzo polecam

Izabela Calka Marketing Specjalist Kangu Jump

Od dawna współpracuje z tą firmą. W chwili gdy zdecydowałem się na pozycjonowanie swojej strony – telefon w sprawie zleceń zaczął dzwonić o wiele częściej, znacznie więcej osób trafiało na stronę dzięki czemu zyskałem więcej zadowolonych klientów. Serdecznie polecam.

Łukasz Kłoczkowski Właściciel Rhinocar

Firma AdVIST świadczy kompleksowe usługi marketingu Internetowego, z których jesteśmy bardzo zadowoleni.

Przemysław Frączek Specjalista ds. Marketingu Nad Stawkiem INVEST

Współpracujemy z Firmą AdVIST od samego początku i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników pozycjonowania. Możemy gorąco polecić wszystkie ich usługi! Pełen profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta.

Sylwia i Leszek Matusiewicz Właściciele Leander

Korzystam z usług pozycjonowania przez firmę AdVIST i jestem wyjątkowo zadowolona z ich skuteczności. Każdy, kto szuka doradcy podatkowego lub biura rachunkowego ma możliwość zapoznać się z nasza ofertą.

Eliza Krzywicka Właścicielka Eliza Krzywicka Biuro Rachunkowe

Mogę z czystym sumieniem polecić agencję AdVIST. Znacznie zwiększyli widoczność mojej witryny dzięki pozycjonowaniu. Bardzo ciekawe podejście, wewnętrzny zespół programistów wdraża konieczne zmiany na stronie, a ja mogę zaoszczędzić fundusze i nie szukać dodatkowej agencji IT.

Jacek Łakomiec Właściciel PHU Bianex

Bardzo profesjonalni! Polecamy!

Marek Mrozowski Właściciel Smartcams Polska

Sprawnie i profesjonalnie. Polecam usługodawcę

Mariusz Lipski Współwłaściciel Time2moto

Zainteresowała Cię nasza oferta?

ZAMÓW DARMOWĄ WYCENĘ