Chcesz postawić na promocję swojego biznesu i wypromować swoje produkty w Runecie, czyli rosyjskojęzycznej części Internetu? Może Ci się to udać, jeśli podejmiesz odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych w Rosji. Działania SEO różnią się zdecydowanie od tych, do których przyzwyczaił nas Google w Europie. Sprawdź, jak prawidłowo podjąć się tematu pozycjonowania stron w Runecie.
Największą rosyjskojęzyczną wyszukiwarką w Internecie jest Yandex, gdzie to właśnie z tej przeglądarki najczęściej korzystają użytkownicy. Na drugim miejscu jest oczywiście Google, jednak nie korzysta z tej wyszukiwarki tak duża ilość osób, co z Yandexa. Dlatego pozycjonowanie w Rosji oraz innych rosyjskojęzycznych krajach odbywa się właśnie za pomocą tej przeglądarki. Dzięki temu mamy szansę trafić do dużego grona rosyjskich odbiorów i wejść na zagraniczny rynek. Nie można również zapominać o innych wyszukiwarkach, które również mają wpływ na działania związane z pozycjonowanie stron w Rosji.
Z rosyjskojęzycznej części Internetu korzysta duża ilość użytkowników praktycznie w wielu krajach Wschodnich. Świadczy o tym przede wszystkim korzystanie z domen, które się do niej odnoszą. Mowa oczywiście o .ru, ale również .kz, .kg, .ge, .md, czy .ua. Mowa o państwach takich jak: Ukraina, Białoruś, Gruzja, Azerbejdżan, Mołdawia, Uzbekistan, Kazachstan oraz Armenia. Ponadto rosyjskim posługują się osoby mieszające na Łotwie, Litwie oraz w Estonii.
Algorytmy wyszukiwarek internetowych w dalszym ciągu się rozwijają, dzięki temu formuła rankingu bierze pod uwagę wiele czynników. Yandex ceni sobie przede wszystkim:
Robot wyszukiwarki musi mieć pełny dostęp do strony w celu przeskanowania jej zawartości. Witryna musi zatem spełniać wymagania Yandexa.
„Content is king”, dlatego znaczenie w wyszukiwarce Yandex ma mocno zawartość tekstowa strony. Dobór fraz kluczowych oraz ich umiejętne wplatanie w treść jest niezwykle ważne. Ponadto cenione są strony, które potrafią odpowiedzieć na jak największą liczbę zapytań w ich branży, ponieważ to właśnie użytkownicy za pomocą wyszukiwarki szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Kluczem jest, aby to właśnie nasza strona pojawiła się po wpisaniu przez nich odpowiedniego zapytania.
Yandex z reguły oddaje pierwszeństwo tym stronom, które pochodzą z tej samej miejscowości. Dlatego wyszukiwarka przykłada dużą uwagę do pozycjonowania lokalnego.
Wśród wielu stron internetowych, Yandex stara się wybierać najbardziej zaufane, które równie dobrze odpowiedzą na zapytania. Wśród czynników, które mają wpływ na zaufanie, można wyróżnić: podanie cen, warunki świadczenie usług (metoda płatności, dostawy, zwroty towaru czy gwarancje), szczegółowe informacje o stronie czy opinie klientów oraz komentarze.
Roboty zwracają uwagę na to, jak użytkownik zachowuje się na stronie, czy znajdzie to, czego szukał oraz czy wraca.
Kwestie wizualne nie są tak istotne, gdy mowa o pozycjonowaniu, jednak przyciągają uwagę użytkownika i witryna staje się wówczas dla niego przyjazna.
Im starsza domena, tym Yandex może obdarzyć ją znacznie większym zaufaniem
Yandex opracował indeks VITS, który ma za zadanie określać nie tylko ilość, ale również jakość backlinków.
Gdy korzystamy z Yandexa, należy zwrócić uwagę na mechanizm wyszukiwania. Wyróżnia się on w przypadku tej rosyjskojęzycznej wyszukiwarki tym, że:
Produktu Yandex w większości przypominają te, dostępne w Google. Warto w szczególności zwrócić uwagę na:
Ponadto Yandex dostarcza innych, dodatkowych usług jak pocztę elektroniczną, mapy, przeglądarkę czy translator.
Rosyjskojęzyczna część Internetu, zwana Runetem stanowi potężny rynek, gdzie możemy rozwinąć i wypromować swój biznes za granicą. Pozycjonowanie zapewni Ci zatem osiągnięcie sukcesu oraz pozyskanie potencjalnych klientów i dotarcie do osób, którzy byliby zainteresowani Twoimi produktami lub usługami za granicą, na terenie Runetu. Korzyści, jakie przynoszą działania SEO w rosyjskim Internecie są bardzo opłacalne.
Ustalenie celu biznesowego
Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.
Dobór słów kluczowych
Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.
Estymacja ruchu
Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.
Analiza konkurencji
Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.
Audyt SEO
Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony
Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.
Budowa contentu
W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.
Link building
Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.
Monitoring & raportowanie
Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.
Ciągła analiza i rozwój Twojej strony
Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.
Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.
Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.
Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.
Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.
Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.
Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.
Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.
Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.
Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.
Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.
Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.
Współpraca z AdVIST przebiega profesjonalnie i jednocześnie po partnersku. W skrócie: wysoka komunikatywność i elastyczne podejście, żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi. Polecam!
Po kilkuletniej współpracy mogę napisać POLECAM. Pełna opieka nad stroną i top 10 w kilku frazach. Dodatkowo w gratisie rzetelność, terminowość i partnerskie relacje. Grupa Advist to profesjonalizm i dbałość o wizerunek klienta zlecającego usługę.
Szczerze polecam ! Dzięki współpracy z AdVist uwierzyłem w potencjał sprzedaży internetowej.
Bardzo się cieszę, że trafiliśmy na agencję AdVIST. Podejście do klienta, zaangażowanie zespołu i realizacja założonego celu w punkt. Bardzo polecam
Od dawna współpracuje z tą firmą. W chwili gdy zdecydowałem się na pozycjonowanie swojej strony – telefon w sprawie zleceń zaczął dzwonić o wiele częściej, znacznie więcej osób trafiało na stronę dzięki czemu zyskałem więcej zadowolonych klientów. Serdecznie polecam.
Firma AdVIST świadczy kompleksowe usługi marketingu Internetowego, z których jesteśmy bardzo zadowoleni.
Współpracujemy z Firmą AdVIST od samego początku i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników pozycjonowania. Możemy gorąco polecić wszystkie ich usługi! Pełen profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta.
Korzystam z usług pozycjonowania przez firmę AdVIST i jestem wyjątkowo zadowolona z ich skuteczności. Każdy, kto szuka doradcy podatkowego lub biura rachunkowego ma możliwość zapoznać się z nasza ofertą.
Mogę z czystym sumieniem polecić agencję AdVIST. Znacznie zwiększyli widoczność mojej witryny dzięki pozycjonowaniu. Bardzo ciekawe podejście, wewnętrzny zespół programistów wdraża konieczne zmiany na stronie, a ja mogę zaoszczędzić fundusze i nie szukać dodatkowej agencji IT.
Bardzo profesjonalni! Polecamy!
Sprawnie i profesjonalnie. Polecam usługodawcę