Jak odpowiednio pozycjonować stronę internetową w Niemczech? Czym różnią się działania związane z SEO od polskiego pozycjonowania? Na co warto zwrócić uwagę? Wszelkie wskazówki przedstawimy w naszym poniższym artykule. Sprawdź, co warto wiedzieć o pozycjonowania stron w Niemczech.
Pozycjonowanie stron internetowych jest za granicą niezwykle popularne ze względu na dużą ilość przedsiębiorców, którzy szukają możliwości dotarcia do potencjalnych klientów ze swoimi produktami oraz usługami. Właściciele stron internetowych w kilku wersjach językowych chcą cieszyć się dużą popularnością, dlatego korzystanie z różnych sposobów promocji jest niezbędne. Warto zatem poświęcić uwagę działaniom SEO u naszych najbliższych sąsiadów, czyli pozycjonowaniu w Niemczech. Z pewnością rynek ten jest bardzo wymagający, ale efekty działań powinny nas zachęcić do podjęcia czynności związanych z pozycjonowaniem.
Jeśli chodzi o korzystanie przez Niemców z wyszukiwarek, to nie ma zaskoczeń. Najchętniej używa się oczywiście Google. Sprawia to, że nie musimy dostosowywać się do wymogów i preferencji innych typów przeglądarek. Na drugim miejscu plasuje się Bing oraz Yahoo, które nastawione są raczej na starszych użytkowników, a proces pozycjonowania za pomocą tych dwóch wyszukiwarek jest bardzo podobny do siebie.
Nie należy nikogo przekonywać, że wygląd strony internetowej oraz szybkość ładowania jest ważna dla użytkowników. Dlatego, planując pozycjonowanie w Niemczech, warto wiedzieć o odmiennych preferencjach każdego niemieckiego użytkownika pod względem wizualnym. Uwagę z pewnością przyciąga nowoczesna szata graficzna, utrzymana w minimalistycznym designie czy treścią ograniczoną do kilkunastu najważniejszych informacji dobrze działa na polskiego użytkownika. Jednak niemieccy odbiorcy preferują przede wszystkim strony internetowe z dużą ilością obszernych opisów i treści. Teksty powinny być zatem merytoryczne, a pisząc o produktach czy usługach, należy odpowiednio zaakcentować najpierw jakość produktu, a następnie jego cenę. Niemcy traktują strony internetowej jako swego rodzaju wizytówki swoich produktów oraz usług.
Co jest niezbędne, jeśli chcemy dobrze wypozycjonować stronę na google.de lub w innych wyszukiwarkach internetowych? Oczywiście znajomość języka niemieckiego jest kluczowa. Bez języka trudno liczyć na sukces związany z prawidłowym pozycjonowaniem stron w Niemczech. Gdy zdecydujemy się na kontakt z klientem, który chciałby skorzystać z naszych usług, to język niemiecki to podstawa, aby móc formułować poprawne wiadomości czy informacje. Niemcy cenią są typową konwencję komunikacji, gdzie budowanie relacji przy pomocy nieprecyzyjnych komunikatów może zostać nieodpowiednio odebrana. Należy również pamiętać o nieobecnych w polskim oraz angielskim znakach, takich jak Ä, Ü, ß. Wyszukiwarka Google poradzi sobie z rozpoznaniem danego słowa, jeśli nie użyje wyżej wymienionych znaków. Jednak dla użytkownika będzie to nieprofesjonalne. Podczas pozycjonowania stron warto trzymać się odpowiednich reguł – ich poprawność jest niezwykle ważna.
Najważniejszą czynnością w procesie pozycjonowania stron w Niemczech jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. Sposób budowania słów w języku niemieckim sprawia, że wiele z nich są dosyć długie. Dlatego warto zastanowić się nad tym, czy zoptymalizować treść na całej stronie na tę, która pisana jest jednym słowem, czy na poszczególne składowe słowa. Dobrym sposobem może być wykorzystanie w optymalizacji słów kluczowych zwanych long-tail („długi ogon”). Częściej wpisuje się właśnie tego typu frazy niż pojedyncze słowa. Skuteczność optymalizacji pod frazy long-tail jest znacznie większe. Jeśli chcemy osiągnąć oczekiwane efekty, niezbędna będzie znajomość niemieckiego lub skorzystanie z pomocy native speakerów, dzięki czemu stworzymy poprawne bazy fraz kluczowych, uwzględniając język niemiecki oraz wszelkie zapożyczenia z innych języków, gdzie często w niemieckim można dostrzec również anglicyzmy.
Gdy tworzymy stronę, należy skorzystać oczywiście z domeny niemieckiej (.de) lub chociaż ogólnej domeny, która niezwiązana jest z żadnym krajem (.com). Ponadto warto zdecydować się na hosting w Niemczech. Jeśli nie możemy zmienić naszej domeny na .de, a pozycjonujemy stronę za pomocą domen z gTLD (np. .com), trzeba użyć znacznika hlang, a także ustalić umiejscowienie strony. Geolokalizacja pomaga podanie niemieckiego adresu w zakładkach „kontakt”, czy niemieckiego numeru telefonu lub adresu e-mail. Tak samo należy działać, gdy decydujemy się na utworzenie stron zapleczowych z odsyłaczami do strony – warto umieścić je na domenach niemieckich.
Techniki pozycjonowania, które wykorzystuje się podczas działań SEO na niemieckie strony to przede wszystkim budowanie bazy linków dla niemieckojęzycznych witryn. W przypadku pozycjonowania skierowanego na dany kraj, linki do niemieckiej strony powinny pochodzić ze stron niemieckich. Z jakich zatem najlepiej korzystać źródeł, gdy chcemy zbudować bazę linków?
Wpisy do katalogów są jednym ze sposobów zyskania wyższych pozycji przez polskich specjalistów SEO. Jednak w Niemczech taka metoda będzie nieodpowiednia ze względu na płatne katalogi, które są znacznie droższe niż w Polsce. Istnieją katalogi, które są niepłatne, a do najpopularniejszych należą:
Umożliwiają umieszczenie krótkiej informacji o naszej działalności, wpisów tematycznych do podobnych blogów czy opisów produktów. Należą do nich choćby: inar.de, pflumm.de lub artikel-presse.de.
Ten sposób pozycjonowania wiążę się z dużym ryzykiem ze względu za uznanie tej techniki za black hat SEO. Kilka systemów zostało ukaranych za wykorzystanie tej techniki. Dlatego należy spodziewać się podobnych rezultatów, gdy zdecydujemy się na wykorzystanie właśnie SWL.
Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech wymaga przede wszystkim cierpliwości, aby móc zauważyć pierwsze efekty naszych działań. Należy podjąć odpowiednią technikę pozycjonowania oraz zapoznać zarówno z niemieckim rynkiem, jak i niemieckimi użytkownikami.
Ustalenie celu biznesowego
Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.
Dobór słów kluczowych
Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.
Estymacja ruchu
Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.
Analiza konkurencji
Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.
Audyt SEO
Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony
Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.
Budowa contentu
W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.
Link building
Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.
Monitoring & raportowanie
Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.
Ciągła analiza i rozwój Twojej strony
Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.
Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.
Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.
Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.
Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.
Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.
Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.
Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.
Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.
Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.
Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.
Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.
Współpraca z agencją AdVIST to zdecydowanie pełen profesjonalizm i fantastyczny kontakt. Pracownicy agencji za każdym razem potrafią rozwiać wszelkie wątpliwości i posłużyć fachową poradą.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy i serdecznie polecamy ją innym.
Firma enel-med współpracuje z firmą AdVIST/WebVIST w obszarze kampanii internetowych, a także budowania stron www dla jednej z naszych marek.
Bardzo duże zaangażowanie, terminowość, praca pod presją czasu (dotrzymywanie dead linów) sprawiają, że możemy polecić firmę AdVIST jako solidnego partnera biznesowego.
Od 2020 roku współpracujemy z agencją AdVIST. Współpraca rozpoczęła się od audytu marketing automation, a dziś kompleksowo wspierają Nas w zakresie planowania, wdrażania, a także prowadzenia kampanii na wielu płaszczyznach. Najwyższą wartością tej współpracy są ludzie, wymiana wiedzy i partnerska relacja. Współpraca z AdVist spełni oczekiwania najbardziej wymagających przedsiębiorców.
Agencja AdVIST od czerwca 2019 roku kompleksowo wspiera działania SEO dla serwisu ProfiLingua. Lata współpracy umożliwiły odbudowę, a następnie sukcesywną poprawę pozycji serwisu w wyszukiwarce Google. Agencję AdVIST mogę również zarekomendować w kierunku optymalizacji działań reklamowych w systemie Google Ads – które to również efektywnie generowały dla nas wartościowe dane biznesowe.
Od 2019 r. organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) w Polsce korzysta
z usług Agencji AdVIST w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowych Google
Ads oraz kampanii płatnych YouTube. Działania AdVIST przekładają się na bardzo dobre wyniki
reklamowe. Z przyjemnością mogę zarekomendować współpracę z ww. firmą.
Firma ALLboards korzysta z usług Agencji AdVIST w obszarze obsługi SEO dla sklepu polskiego oraz profesjonalnego kreowania wizerunku marki. Z Przyjemnością polecamy usługi agencji AdVIST. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy. Usługi wysokiej jakości, pełna dyspozycyjność oraz szeroki zakres działań to niewątpliwe atuty tej firmy.
Transparentne zasady współpracy oraz zaangażowanie wychodzące poza obszar standardowego digital marketingu. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów i ich otwartość sprawia, że z czystym sumieniem polecam współpracę z zespołem AdVIST.
z AdVIST nasza firma współpracuje od 2020 roku.
W tym czasie powierzyliśmy zespołowi kompleksową obsługę naszych firm w internecie. AdVIST jest odpowiedzialny zarówno za stronę główną firmy, sklep internetowy oraz wszelkie akcje związane z promocją, reklamą oraz wizerunkiem w internacie.
Cenimy tą współpracę za profesjonalizm, zaangażowanie oraz podejście do klienta.
Współpraca obejmowała i wciąż obejmuje realizowanie kampanii zgodnie z zaplanowaną wspólnie strategią. Realizacja wszystkich prac przebiegała i przebiega sprawnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem, a Pracownicy Wykonawcy wykazują się stosowną wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Z pełną satysfakcją rekomendujemy firmę AdVIST.
Wcześniej moja firma była obsługiwana przez nierzetelne agencje reklamowe przez co moje zaufanie do tej branży było nadszarpnięte. Po wielu rozmowach i spotkaniach z Panem Norbertem Roczniakiem – przekonałem się do skorzystania z usługi SEO oraz realizacji nowego sklepu internetowego. Działamy nieprzerwanie od 2020 i bez dłuższego namysłu mogę polecić agencję AdVIST.
Współpracujemy z firmą AdVIST już kilka lat. Pomimo dosyć specyficznej branży, udało nam się wypracować optymalną strategię dla naszych kampanii online. Zdecydowaną zaletą firmy, jest responsywność i wysoka kultura osobista pracowników, a także ciągłe wdrażanie innowacyjnych rozwiązań zarówno w zakresie oferowanych produktów jak i sposobu współpracy.