Szwecja to duży kraj, w którym mieszka blisko ponad 10 milionów mieszkańców, gdzie mamy duży potencjał pod względem działań związanych z marketingiem internetowym. Jak zatem działać na rynku skandynawskim, aby osiągnąć sukces i móc wypromować swój biznes poza granicami Polski? O wszelkich działaniach SEO w Szwecji dowiesz się z informacji poniżej.
Przede wszystkim na myśl Szwecja, kojarzą nam się największe koncerny oraz popularne marki, które stały się rozpoznawalne nie tylko w Europie, ale również na całym świecie (mowa o Volvo czy salonach meblarskich IKEA). Kraj ten podlega monarchii parlamentarnej, a językiem urzędowym jest szwedzki, który odmieniany jest przez wiele dialektów w zależności od regionu oraz kultury danego terenu.
W Szwecji mieszka duża grupa Polaków, ale również znajdziemy także ludność z pozostałych krajów skandynawskich – Finlandii, Norwegii czy Danii. Kraj ten cenni sobie przede wszystkim innowacyjne i nowoczesne rozwiązania, dlatego nic dziwnego, że można zaliczyć ich do społeczeństwa, które jest atrakcyjne pod względem bogatego rynku oraz znajomości na interesach.
Konsument w Szwecji jest bardzo specyficzny, jednak mimo to wydaje dużo w skali miesiąca – od 100 do nawet 200 euro. Odwiedza strony internetowe nie tylko, aby móc dokonać transakcji, ale także istotne jest sprawdzenie towaru w sieci – jego jakości. Dlatego odwiedzin dokonuje ponad połowa konsumentów, a niektórzy z nich udają się do sklepu stacjonarnego, aby dopiero wtedy przekonać się o jakości produktu.
Możemy zatem dostrzec, że Szwedzi cenią sobie wysokiej jakości produkty oraz usługi na rynku. Zwracają uwagę na przejrzyste oferty i dlatego chętnie podejmują zakupów w sklepach znanych i cenionych marek. Z ofert szwedzkich sklepów korzystają również Norwegowie czy Duńczycy, co jest warte podkreślenia. Nic zatem dziwnego, że rynek e-commerce wciąż rośnie, a prawie 40% rynku skandynawskiego stanowi sprzedaż online. Dlatego, podejmując się działań optymalizacyjnych związanych następnie z pozycjonowaniem stron internetowych w Szwecji, należy pamiętać o dostosowaniu swojej strony pod urządzenia mobilne, ponieważ wiele użytkowników korzysta z telefonów i niekiedy dokonuje dzięki nim zakupów.
Szwedzi cenią sobie sprawdzone, wysokiej jakości, unikalne oraz rzetelne treści. Dlatego podczas pozycjonowania należy skupić się na odpowiedniej rozbudowie contentu. Większość użytkowników lubi przejrzyste treści, zdjęcia oraz wykorzystywanie grafiki. Nasza witryna musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem treści oraz grafik, aby jak najbardziej zachęcić odbiorcę do pozostania na naszej stronie oraz zapoznanie się z ofertą.
Ponad 95% obywateli Szwecji korzysta z Internetu. Kraj ten cieszy się jednym z najszybszych łączy, a Internet pojawił się u nich znaczenie wcześniej niż w innych krajach europejskich. Szwedzi również lepiej posługują się angielszczyzną, co może wpłynąć na nasz proces pozycjonowania.
W budowaniu odpowiedniej relacji nie przyda się tylko i wyłącznie pozycjonowanie. Pierwszy kontakt z klientem może okazać się dużo trudniejszy, niż pierwotnie myśleliśmy. Typowy Szwed dobrze czuje się w formalnej sytuacji, dlatego dyskusja powinna być bardzo merytoryczna. Klient wysłucha naszych propozycji, ale tylko wtedy, gdy profesjonalnie podejdziemy do tematu.
Nikogo nie powinno dziwić, że to właśnie Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Szwecji. Drugie miejsce należy do Binga. Kampanie oparte są najczęściej na onsite i offsite SEO oraz założeniach RWD.
Językiem szwedzkim posługuje się znacząco spora grupa ludzi. Jednak mimo sporej ilości dialektów oraz odmian, bez problemu dogadamy się także po angielsku – niekiedy lepiej niż w innych krajach europejskich.
Do najpopularniejszych kanałów społecznościowych należy Facebook, a zaraz za nim Twitter. Ponad 5 milinów użytkowników w Szwecji korzysta pierwszego portalu.
Szwedzi dokonują prawie 50 milionów dziennych wyszukiwań, co świadczy o dużym potencjale i rozwoju marketingu w sferze online. Na optymalizację i pozycjonowanie decydują się tam zazwyczaj małe firmy, ale nie oznacza to, że nie można z własnym biznesem wejść na szwedzki rynek. Warto również wiedzieć, że coraz częściej stosuje się tam link building, który do niedawno nie był popularnym działaniem w zakresie SEO w szwedzkich agencjach.
Niektóre agencje w Szwecji stosują techniki SEO sprzed nawet kilku lat, co w efekcie przynosi duże korzyści. Jednak nie przeszkadza to, aby wykorzystać znane już nam metody pozycjonowania do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce. Działania SEO na zagranicznym rynku, np. w Szwecji spowoduje, że nasze produkty będą znacznie bardziej popularne, a my uzyskamy większą sprzedaż.
Ustalenie celu biznesowego
Dla nas liczy się indywidualne podejście do każdego klienta. Chcemy jak najlepiej dopasować naszą ofertę do Twojej działalności i Twoich potrzeb. Poprzez wnikliwą rozmowę o Twoich celach zweryfikujemy, do jakich klientów kierowane są Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu, dobierzemy trafne i wyszukiwane słowa kluczowe.
Dobór słów kluczowych
Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, Twoja firma zacznie być wyszukiwana na konkretne frazy, a co za tym idzie – kojarzona z konkretną branżą. Dzięki temu, osoba, która odwiedzi Twoją stronę internetową nie będzie przypadkowym internautą, lecz potencjalnym klientem.
Estymacja ruchu
Przygotowujemy estymację wzrostu ruchu na wybrane słowa kluczowe. Arkusz zawiera rozkład przyrostu ruchu w przedziale dwunastu najbliższych miesięcy, ujmując sezonowość fraz Twojej branży.
Analiza konkurencji
Aby jak najlepiej wybrać frazy kluczowe, kompleksowo przeanalizujemy środowisko konkurencyjne dla wybranej grupy słów. Dzięki temu, unikniemy pozycjonowania na słowa kluczowe o dużej konkurencji, wybierzemy unikatowe i takie, które przyczynią się do wzrostu wyszukiwania Twojej firmy. Naszym celem jest optymalizacja strony oraz ustalenie strategii link buildingu.
Audyt SEO
Przy użyciu profesjonalnych narzędzi, przeprowadzimy szczegółową weryfikację Twojej strony pod kątem SEO, czyli technicznych wymagań wyszukiwarek internetowych. Weźmiemy pod uwagę kilkadziesiąt czynników on-site oraz off-site. Stworzony plik będzie zawierał listę rekomendacji, które należy wdrożyć na stronie internetowej, aby poprawić jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony
Po szczegółowej konsultacji, w której poinformujemy Cię o proponowanych zmianach oraz po ich zatwierdzeniu, w ramach podpisanej umowy nasz zespół programistów wdroży zmiany, które wynikły z Audytu SEO. Dzięki temu, Twoja strona zostanie zoptymalizowana, a wszystkie negatywne czynniki wpływające na jej widoczność – wyeliminowane.
Budowa contentu
W ramach usługi pozycjonowania, stworzymy dla Ciebie unikatowy i rozbudowany content, dzięki któremu Twoja strona będzie uważana przez wyszukiwarkę za wartościową. Zwiększy to również opinię o Twojej firmie potencjalnych klientów i wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.
Link building
Zajmiemy się pozyskiwaniem wartościowych i tematycznych linków, kierujących do Twojej strony ze zdywersyfikowanych źródeł, takich jak: artykuły sponsorowane, dedykowane stron zapleczowe, fora internetowe, wpisy gościnne, serwisy opiniotwórcze itp. Pozwoli to na rozpowszechnienie Twojej marki w Internecie ponieważ im więcej takich linków, tym wyższa wartość „w oczach” wyszukiwarki.
Monitoring & raportowanie
Będziemy nieustannie udostępniać Ci wgląd do monitoringu pozycji fraz, biorąc pod uwagę ich sezonowość. Na początku każdego miesiąca otrzymasz wartościowy raport SEO w którym znajdzie się: porównanie przyrostu ruchu dla miesiąca poprzedniego do obecnego, omówienie zrealizowanych działań, lista pozyskanych linków, które są Twoją własnością oraz informacja o strategii na kolejny miesiąc. Dzięki temu, zyskasz możliwość monitorowania naszych działań na bieżąco.
Ciągła analiza i rozwój Twojej strony
Dzięki nieustannej analizie zapytań Twoich klientów wpisywanych w wyszukiwarkę, możemy ciągle dopasowywać się do trendów i ustalać nowe, popularne frazy kluczowe, zwiększając tym samym widoczność Twojej firmy. Pamiętaj, że łączy nas wspólny cel, jakim jest nieustanna poprawa pozycji Twojej działalności w Internecie.
Nasz specjalista przygotuje dla Ciebie spersonifikowaną ofertę, w oparciu o potrzeby Twojej firmy. Nie tylko przedstawi Ci proponowane zmiany i działania na rzecz pozycjonowania, ale również zajmie się ich wdrożeniem, obserwacją i błyskawicznym działaniem w przypadku zmiany algorytmu.
Twoja witryna zostanie przeanalizowana pod kątem podstawowych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie. Specjalista SEO zweryfikuje obecne działania marketingowe, oraz sprawdzi widoczność Twojej witryny na słowa kluczowe, ujęte w ofercie.
Chcemy, by oferowana kampania była możliwie jak najskuteczniejszą metodą, na wzrost ruchu na Twojej witrynie. W oparciu o najczęściej wyszukiwane i trafne frazy przygotujemy strategię, która będzie dążyć do skalowania Twojego biznesu.
Nasi specjaliści SEO oraz Brand Menager będą opiekowali się Twoją kampanią, dzięki czemu zyskasz szansę na natychmiastową reakcję w przypadku zmiany algorytmu oraz możliwość konsultacji i omówienia bieżących działań.
Cenimy sobie Twoją satysfakcję z przeprowadzanych działań, dlatego gwarantujemy dostęp do monitorowania pozycji Twoich słów kluczowych. Wyniki będziesz mógł w każdej chwili omówić na bieżąco z naszymi specjalistami.
Na początku każdego miesiąca otrzymasz raport SEO z przeprowadzonych prac, statystyk ruchu oraz listy pozyskanych linków. Dzięki temu, będziesz miał możliwość omówienia z nami rezultatów kampanii i konsultowania wszelkich kwestii związanych z naszą strategią.
Każda kampania ma swój cel – dlatego też, po ustaleniu ostatecznej grupy słów kluczowych estymujemy przyrosty ruchu.
Lokalni internauci są kluczem do wzrostu widoczności Twojej strony internetowej. Poprzez starannie dobrane frazy lokalne, powiązane zarówno z miastem jak i Twoją działalnością masz szansę na pozyskanie nowych klientów wśród miejscowej społeczności.
Stawiając na trafne i wyszukiwane słowa kluczowe, wzrośnie liczba odwiedzin Twojej witryny. Dzięki temu, generowany ruch wpłynie na pozycjonowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Zwiększony ruch to analogicznie zwiększona widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów.
Poprzez starannie dobraną strategię, która przełoży się na wyższym pozycjonowaniu Twojej firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zyskasz przewagę nad konkurencją w Twojej okolicy. Dzięki temu lokalni klienci będą chętniej korzystać z Twoich usług.
Zwiększenie widoczności Twojej firmy, oraz powiązanie ją z konkretnymi frazami sprawi, że Twoja firma zacznie być rozpoznawalna na rynku. To bezpośrednio przyczyni się do zwiększenia liczby potencjalnych klientów.
Rosnący ruch organiczny bezpośrednio przełoży się także na wzrost zysków Twojego biznesu. Finalnie, zwiększone przychody Twojej firmy przewyższą koszty przeznaczone na pozycjonowanie.
Współpraca z Grupą VIST Roczniak S.K.A. przyniosła naszej organizacji wymierne korzyści i zasługuję na najwyższe uznanie. Grupa VIST wykazała się profesjonalizmem oraz proaktywnością w zakresie usług SEO i wdrożenia zaawansowanej analityki danych w Google Analytics 4.
Współpraca z agencją AdVIST to zdecydowanie pełen profesjonalizm i fantastyczny kontakt. Pracownicy agencji za każdym razem potrafią rozwiać wszelkie wątpliwości i posłużyć fachową poradą.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy i serdecznie polecamy ją innym.
Z pełnym przekonaniem rekomendujemy firmę Grupa VIST Roczniak S.K.A. jako profesjonalnego i zaangażowanego partnera w realizacji działań marketingowych online. Współpraca była niezwykle owocna i z pełnym przekonaniem polecamy ich usługi.
W trakcie współpracy Grupa VIST Roczniak S.K.A. wykazała się: rzetelnością i profesjonalizmem w analizach technicznych SEO, elastycznością i stałym kontaktem, trafnymi rekomendacjami, otwartością na dyskusje oraz ciągłym dążeniem do optymalizacji kampanii płatnych.
Firma enel-med współpracuje z firmą AdVIST/WebVIST w obszarze kampanii internetowych, a także budowania stron www dla jednej z naszych marek.
Bardzo duże zaangażowanie, terminowość, praca pod presją czasu (dotrzymywanie dead linów) sprawiają, że możemy polecić firmę AdVIST jako solidnego partnera biznesowego.
Od 2020 roku współpracujemy z agencją AdVIST. Współpraca rozpoczęła się od audytu marketing automation, a dziś kompleksowo wspierają Nas w zakresie planowania, wdrażania, a także prowadzenia kampanii na wielu płaszczyznach. Najwyższą wartością tej współpracy są ludzie, wymiana wiedzy i partnerska relacja. Współpraca z AdVist spełni oczekiwania najbardziej wymagających przedsiębiorców.
Agencja AdVIST od czerwca 2019 roku kompleksowo wspiera działania SEO dla serwisu ProfiLingua. Lata współpracy umożliwiły odbudowę, a następnie sukcesywną poprawę pozycji serwisu w wyszukiwarce Google. Agencję AdVIST mogę również zarekomendować w kierunku optymalizacji działań reklamowych w systemie Google Ads – które to również efektywnie generowały dla nas wartościowe dane biznesowe.
Od 2019 r. organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) w Polsce korzysta
z usług Agencji AdVIST w zakresie prowadzenia i optymalizacji kampanii reklamowych Google
Ads oraz kampanii płatnych YouTube. Działania AdVIST przekładają się na bardzo dobre wyniki
reklamowe. Z przyjemnością mogę zarekomendować współpracę z ww. firmą.
Firma ALLboards korzysta z usług Agencji AdVIST w obszarze obsługi SEO dla sklepu polskiego oraz profesjonalnego kreowania wizerunku marki. Z Przyjemnością polecamy usługi agencji AdVIST. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy. Usługi wysokiej jakości, pełna dyspozycyjność oraz szeroki zakres działań to niewątpliwe atuty tej firmy.
Transparentne zasady współpracy oraz zaangażowanie wychodzące poza obszar standardowego digital marketingu. Kreatywne podejście do rozwiązywania problemów i ich otwartość sprawia, że z czystym sumieniem polecam współpracę z zespołem AdVIST.
z AdVIST nasza firma współpracuje od 2020 roku.
W tym czasie powierzyliśmy zespołowi kompleksową obsługę naszych firm w internecie. AdVIST jest odpowiedzialny zarówno za stronę główną firmy, sklep internetowy oraz wszelkie akcje związane z promocją, reklamą oraz wizerunkiem w internacie.
Cenimy tą współpracę za profesjonalizm, zaangażowanie oraz podejście do klienta.
Współpraca obejmowała i wciąż obejmuje realizowanie kampanii zgodnie z zaplanowaną wspólnie strategią. Realizacja wszystkich prac przebiegała i przebiega sprawnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem, a Pracownicy Wykonawcy wykazują się stosowną wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami. Z pełną satysfakcją rekomendujemy firmę AdVIST.