Alba Hemp jest producentem najwyższej jakości produktów konopnych, skupionym przede wszystkim na olejach CBD w sprzedaży detalicznej. W ofercie oferuje również inne produkty, w tym żywność konopną i kryształy CBD. Współpracę rozpoczęliśmy od audytu SEO w lipcu 2021. Usługa obejmuje również kampanie link-buildingu oraz content marketingu.
Spis treści:
Wyzwania i cele
Na początku współpracy domena alba-hemp.com miała niską widoczność na poziomie 35 fraz w TOP10 (426 fraz w TOP50). Prowadzone wcześniej działania SEO na stronie nie były wystarczająco skuteczne, aby osiągnąć zamierzone cele wobec silnej konkurencji w tej branży.
Naszym zadaniem było:
- poprawienie pozycji kluczowych fraz do TOP3,
- zwiększenie widoczności strony poprzez rozbudowanie bazy fraz kluczowych kierujących do witryny,
- zwiększenie konwersji z wejść organicznych.
Realizacja projektu
W lipcu 2021 roku strona odnotowała 2896 sesji z wyników organicznych przy współczynniku odrzuceń na poziomie 71,65%. Średni czas sesji wynosił 1:45 minut.
Pierwszym etapem było przygotowanie listy fraz kluczowych dla klienta, a następnie uwzględnienie ich w audycie SEO, który jest dokumentem wyjściowym do dalszych prac przy pozycjonowaniu strony.
Audyt pozwolił na dokładne zapoznanie się ze stroną pod kątem technicznym oraz jej atutami i mankamentami.
Analiza fraz kluczowych
Analiza fraz kluczowych jest konieczna, aby nie działać po omacku. Przeanalizowaliśmy frazy we wszystkich możliwych kombinacjach, uwzględniając wyświetlanie się konkurencji i wyodrębniliśmy te związane z produktami klienta. Dla fraz ogólnych znajdujących się poza TOP10 wyszukaliśmy warianty long-tail – słowa kluczowe o bardziej precyzyjnym charakterze, które pozwolą wzmocnić frazę ogólną.
Wśród słów kluczowych wyodrębniliśmy również frazy „blogowe” o charakterze poradnikowym, jako podstawę pod przyszłe artykuły.
Analiza strony
Audyt SEO można porównać z kompletną checklistą, na podstawie której określa się kondycję strony.
Domena alba-hemp.pl postawiona jest na silniku WordPress, który jest bardzo elastyczny pod optymalizację SEO, dlatego możliwe było wyeliminowanie niedociągnięć takich jak: problemy związane z nieodpowiednimi przekierowaniami oraz pętlami, błędy 404, indeksacja serwisu, problematyka nazewnictwa produktów. Zoptymalizowane zostały obrazy oraz w znacznym stopniu poprawione linkowanie wewnętrzne.
Rozbudowa serwisu
Aby strona mogła się wyświetlać na konkretne frazy kluczowe, niezbędne było utworzenie stron docelowych.
W tym celu zostały utworzone m.in. strony takie jak:
https://www.alba-hemp.com/oferta/olejek-cbd-1500mg/
https://www.alba-hemp.com/oferta/oleje-smakowe/
https://www.alba-hemp.com/oferta/oleje-cbd/full-spectrum/
oraz nowe kategorie pod poszczególne stężenia procentowe.
Nowa wersja strony
Napisana została nowa wersja strony, bardziej odpowiadająca współczesnym wymogom UX i SEO. Rozbudowany został site domeny, uwagę zwrócono także na bloga.
Link buildingu
Początkowa ocena domeny (Domain Rating) w Ahrefs wynosiła 6.
Jakość linków była niska, głównie z powodu dopiero rozpoczętych prac budowy profilu link-buildingu. Przeważająca ilość linków pochodziła z katalogów oraz z postów na forach.
Nowa strategia linkowania opiera się na rozbudowaniu profilu linków z artykułów sponsorowanych, blogów oraz sieci PBN w najbliższym zbliżeniu tematycznie do branży Food&Healthy. Linkowane są także artykuły na blogu.
W dość niedługim czasie udało się wzmocnić DR do poziomu 27.
Domeny są dobierane w taki sposób, aby parametrami przewyższały alba-hemp.pl. Brana jest także pod uwagę widoczność oraz ruch domen źródłowych. Skutkuje to wzrostem punktacji w scoringu Ahrefs Rank, który analizuje siłę linków względem innych dostępnych w bazie Ahrefs.
Cykliczne działania
Co miesiąc tworzone są treści na bloga mające na celu rozbudowę bazy słów kluczowych. Tematy są wybierane na podstawie fraz z audytu, analizy GSC oraz konkurencji. Prowadzona jest szeroka kampania link-buildingu z priorytetyzacją strony głównej i olejów CBD. Prowadzone są także analizy konkurencji pod kątem ich działań w Internecie oraz zaplanowanych kierunków rozwoju strony.
Podsumowanie
W ciągu niecałego roku udało się zwiększyć ilość fraz (od lipca 2021):
- w TOP3 o 640% (z 5 do 37 fraz),
- w TOP10 o 658% (z 19 do 144 fraz),
- w TOP50 o 188% (z 236 do 679 fraz).
Odnotowano wzrost rok do roku o 211% sesji i wzrost o 286% nowych użytkowników. Przychody z kolei wzrosły o blisko 43%.