Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Wzrost z transakcji o 305% dzięki SEO? Zobacz jak!

Patrycja 24 sierpnia 2022

Ekorex to rodzinna firma z Tuchowa, która działa w branży meblarskiej od 1993 roku i nieustannie zapewnia swoim klientom najlepszej jakości akcesoria meblowe od renomowanych producentów. Współpracę rozpoczęliśmy w maju 2021 roku.

Spis treści:

Wyniki pozycjonowania – jaki efekt udało się osiągnąć?

Od maja 2021 roku udało nam się zwiększyć ilość fraz kluczowych:

  • w TOP3 z 0 do 35
  • w TOP10 z 2 do 329
  • w TOP50 z 310 do 1 800

Odnotowaliśmy również satysfakcjonujący wzrost rok do roku nowych użytkowników o 395%, wzrost z transakcji o 305%, a także wzrost przychodów o 238%.

Wzrostowi uległa również ilość kliknięć i wyświetleń sklepu:

Rozpoczęcie współpracy – widoczność

W momencie rozpoczęcia współpracy widoczność strony szacowała się na poziomie:

  • TOP3 – 0
  • TOP10 – 2
  • TOP50 – 310

Zanim rozpoczęliśmy pracę nad sklepem internetowym, przeprowadziliśmy wnikliwą analizę branży klienta i jego konkurentów, która pomogła nam podczas kolejnego kroku, czyli wyboru fraz kluczowych.

Wybór fraz kluczowych jest bardzo istotnym elementem strategii, gdyż to dzięki nim na sklepie pojawia się ruch, nowi klienci i sprzedaż!

Wyzwania i cele

Głównym celem kampanii była poprawa ruchu oraz wzrost liczby transakcji w sklepie internetowym. Do naszych zadań należało:

  • zwiększenie ilości słów kluczowych w TOP 3, TOP 10, TOP 50,
  • poprawienie pozycji kluczowych fraz,
  • skupienie się na przygotowaniu nowych treści,
  • prowadzenie bloga firmowego.

Jakie działania wykonaliśmy?

Audyt SEO

Głównym celem klienta było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Aby zrealizować wyznaczony cel przystąpiliśmy do wykonania audytu SEO, dzięki któremu poznaliśmy elementy wymagające poprawy. Podczas audytu sprawdziliśmy dostosowanie stron i treści do wybranych fraz kluczowych, historię domeny, linki przychodzące, prędkość wczytywania się strony, tytuły, nagłówki, itd.

Optymalizacja strony

Naszym następnym krokiem było wdrożenie zmian z audytu SEO i optymalizacja sklepu internetowego. Rozbudowaliśmy sklep o nowe strony docelowe, opisy kategorii, a także o nowe wpisy blogowe.

Dzięki temu etapowi dostosowaliśmy stronę pod wymagania Google.

Linkbuilding

Linkbuilding jest nieodłączną częścią pozycjonowania stron internetowych, dlatego nie mogło również zabraknąć opracowania strategii linkowania dla Ekorex. Przed rozpoczęciem współpracy początkowa ocena domeny w Majestic wynosiła: TF: 9 CF: 20.

Nasza strategia opierała się na pozyskiwaniu wartościowych linków z artykułów sponsorowanych, for, sieci PBN zbliżonych tematycznie do branży klienta. Podczas wyboru domen do pozyskiwania linków bierzemy pod uwagę parametry przewyższające ekorex.pl oraz linki pozyskane przez naszych konkurentów.

Po niedługim czasie poprawiliśmy poziom profilu linków i uzyskaliśmy parametry na poziomie: TF: 18 CF: 14.

Cykliczne działania

W każdym miesiącu pozyskiwane są wartościowe linki do domeny klienta oraz prowadzone są działania z zakresu content marketingu. Rozbudowujemy również systematycznie bazę wpisów blogowych, które zostają przygotowane na podstawie researchu fraz kluczowych długiego ogona.