Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Sekrety pikantnego sukcesu: case study SEO kristsklep.pl – sklep z przyprawami

Adrian 22 listopada 2023

Sklep praktycznie nie miał żadnej widoczności oraz borykał się z nieprawidłową konfiguracją ustawień w panelu sklepu. Efekt, jaki udało nam się wypracować, przedstawia poniższa tabela:

EFEKTY KAMPANII

 lipiec 2023styczeń 2024
liczba fraz w TOP 30 fraz 12 fraz
liczba fraz w TOP 102 fraz 60 fraz
liczba fraz w TOP 5011 fraz 447 fraz

Spis treści:

Krótko o kliencie

Klient trafił do nas w lipcu 2023 roku. Sklep pochodzi z branży gastronomicznej (przyprawy, panierki oraz dodatki) i posiada kilkaset produktów oraz sześć kategorii produktowych.

Cele i oczekiwania

Głównym celem klienta było “ruszenie sklepu” oraz zwiększenie widoczności sklepu i produktów.

Zrealizowane działania

Audyt SEO 

Na samym początku projektu wykonaliśmy bardzo szczegółowy audyt SEO uwzględniający wszystkie czynniki, które mają mniejszy bądź większy wpływ na widoczność. Audyt pozwolił nam także na identyfikację głównych problemów, z którymi boryka się sklep: jednym z nich były kłopoty z indeksacją strony głównej, kategorii oraz co najważniejsze, kart produktowych. Audyt pokazał nam także brak treści nasyconych frazami kluczowymi oraz brak prawidłowo zoptymalizowanych tagów title i description.

Po wykonanym audycie wdrożyliśmy optymalizację SEO na podstawie wniosków sporządzonych w dokumencie.

Research fraz kluczowych

Kolejnym krokiem było przygotowanie fraz kluczowych, które będą generowały widoczność oraz będą odpowiadały intencji użytkowników. W działaniach uwzględniliśmy frazy z długim i krótkim ogonem.

Optymalizacja treści

Następnym krokiem było przygotowanie treści, które będą wspierały konwersję oraz staną się nośnikiem fraz kluczowych. Same treści zostały także zoptymalizowane linkowaniem wewnętrznym do poszczególnych produktów.

Linkbuilding

Stale prowadzimy strategię zdobywania odnośników kierujących do sklepu. Kładziemy duży nacisk na jakość linków oraz ich tematyczność. Oprócz tego, na bieżąco kontrolujemy profil linkowy w ramach prewencji.

Efekty współpracy

Od lipca 2023 do stycznia 2024 udało nam się uzyskać znaczne wzrosty widoczności:

Poniżej prezentujemy osiągnięte rezultaty na wykresach z narzędzia Senuto:

Oprócz tego udało nam się “wbić” do TOP 3 następujące frazy:

 

Chcesz, aby Twój sklep internetowy osiągnął podobne rezultaty? Zapraszamy do kontaktu!