Czym są, gdzie się wyświetlają i jak działają linki sponsorowane Google Ads (kiedyś Google AdWords)? Po jakich charakterystycznych elementach można rozpoznać takie reklamy w wyszukiwarce? Jakie są główne korzyści, które generuje prowadzenie kampanii linków sponsorowanych? Czy rzeczywiście warto inwestować środki pieniężne w płatne odnośniki do stron internetowych? Jaki budżet trzeba zgromadzić, aby skutecznie wybić się ponad wyniki organiczne?
Takich oraz podobnych pytań jest naprawdę wiele! Już teraz sprawdź najważniejsze informacje na temat linków sponsorowanych Google Ads, aby zacząć umiejętnie wykorzystywać zaprezentowany system reklamowy w praktyce i w pełni czerpać z drzemiącego w nim potencjału, działając na korzyść Twojej strony!
Spis treści:
- Czym są linki sponsorowane? Definicja
- Jak wyglądają linki sponsorowane w Google Ads?
- Dlaczego warto korzystać z linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google?
- Linki sponsorowane Google Ads jako sposób na dotarcie do potencjalnych klientów – podsumowanie
Czym są linki sponsorowane? Definicja
Linki sponsorowane to płatne linki w wyszukiwarce, które są odpowiednio oznaczone i znajdują się na samej górze wyników wyszukiwania. Wyświetlenie reklamy jest możliwe zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych. Ze wskazanej opcji mogą korzystać firmy działające w różnych branżach.
A ile to kosztuje? Kampania linków sponsorowanych Google Ads – cennik zależy od kilku czynników (m.in.: natężenia konkurencji, zasięgu prowadzonych działań, czy liczby produktów i usług, jakie chce się w ten sposób promować), a najczęściej wybór pada na model PPC, gdzie reklamodawca ponosi koszty „pay per click”, czyli za pojedyncze kliknięcie w reklamę Google, którego ostateczny koszt znajduje się w przedziale od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.
Jak wyglądają linki sponsorowane w Google Ads?
Pojawia się zatem kluczowe pytanie – jak prawidłowo odróżnić od siebie płatne reklamy produktów lub usług, czyli linki sponsorowane Google Ads od organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania wyświetlanych na podstawie algorytmów wyszukiwarki?
Na początku trzeba wskazać, że inna jest lokalizacja, w którym zostają one wyświetlone. Kampanię linków sponsorowanych realizuje się poprzez reklamy tekstowe ukazujące się jako odpowiedź na konkretne frazy kluczowe i zapytania wpisane w polu wyszukiwarki. Pojawiają się one powyżej oraz poniżej organicznych wyników wyszukiwania, zatem w miejscu, gdzie w największym stopniu skupia się uwaga użytkownika. Przyjmuje się takie podejście, aby zachęcić do kliknięcia w link promujący konkretną ofertę.
W drugiej kolejności warto skupić się na drobnych różnicach wizualnych. Linki sponsorowane Google Ads mają być oznaczane dopiskiem „sponsorowane” lub etykietą „reklama”, dzięki czemu od razu widać, które linki zostały opłacone przez reklamodawcę, ponieważ wyświetlane w taki sposób wyniki wyszukiwania w Google są bardziej przejrzyste dla grupy odbiorców.
Dodatkowo należy pamiętać, że każda reklama tego typu składa się z trzech elementów, a więc: adresu URL, tekstu nagłówka (warto umieścić w nim słowa kluczowe) oraz tekstu reklamy (zaleca się zawrzeć w niej CTA, czyli wezwanie do działania), co pokazuje, że liczy się także odpowiednia optymalizacja tej treści.
Przykład: link sponsorowany dla zapytania „okulary korekcyjne – optyk”.
Przykład: wynik organiczny dla zapytania „okulary korekcyjne – optyk”.
Dlaczego warto korzystać z linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google?
Po uruchomieniu kampanii linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google można dostrzec liczne atuty, jakim wyróżnia się charakteryzowana w tym artykule forma reklamy, która aktualnie cieszy się coraz większą popularnością.
Na tej liście można umieścić m.in. następujące kwestie:
- niemal natychmiastowe efekty,
- dotarcie do większej ilości klientów ze swoją ofertą,
- budowanie świadomości marki i utrwalanie określonych skojarzeń w umysłach odbiorców,
- wzbudzenie większej ciekawości u klientów za sprawą wyświetlania się witryny na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania i zwiększenia jej widoczności,
- precyzyjne oraz rozbudowane targetowanie,
- możliwość sprawowania kontroli nad budżetem,
- mierzalność wyników kampanii Google Ads,
- duża elastyczność w zakresie optymalizacji kampanii linków sponsorowanych na późniejszych etapach.
Linki sponsorowane Google Ads jako sposób na dotarcie do potencjalnych klientów – podsumowanie
Teraz wiesz, jakie korzyści generuje wyświetlanie się w płatnych wynikach wyszukiwania. Masz także wiedzę dotyczącą tego, ile trzeba przeznaczyć na kampanię linków sponsorowanych. Zamieszczone powyżej informacje pozwolą Ci podjąć decyzję dotyczącą tego, czy jest to dobra metoda na wypromowanie swojej firmy w Internecie. Warto jednak pamiętać, że dla zwiększenia prawdopodobieństwa tego, że wyświetlanie reklam tekstowych w Google Ads przyniesie pożądane rezultaty, dobrze jest powierzyć realizację wszystkich związanych z tym działań w ręce specjalistów z profesjonalnej agencji marketingowej. Dopasują oni spersonalizowane rozwiązania, tworząc kompleksową strategię, pozwalającą dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą, a później będą na bieżąco sprawdzać, czy linki sponsorowane wyświetlają się poprawnie.