Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Jak zostać partnerem Google?

Ola
Ola 3 grudnia 2020

Status Google Partners to dla każdej z agencji nie tylko korzyść, ale również wizytówka, która wyróżnia firmę na tle innych. Poprzez posiadanie partnerstwa Google możemy liczyć na dostęp do dodatkowych programów szkoleniowych, ciekawe artykuły pomocnicze, czy pomoc w rozwiązywaniu technicznych problemów. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że uzyskanie powyższego statusu wiążę się z określonymi wymaganiami, które dana agencja musi spełnić. Opowiemy o nich poniżej! Zapraszamy do lektury, gdzie szczegółowo dowiesz się, jakie korzyści oferuje Google oraz co musisz zrobić, aby Twoja agencja dołączyła do grona firm ze statusem Google Partners.

Od 2021 roku zasady związane z dołączeniem jako partner Google ulegają zmianie. W artykule poznasz dotychczasowe wymagania, jakie musiała spełniać agencja, a także to, jakie modyfikacje pojawią się od nowego roku.

Jak zostać partnerem Google?

Google Partners to program marketingowy dla agencji reklamowych i firm, które w swoich działaniach korzystają z narzędzi Google Ads. Uzyskują go podmioty spełniające określone wymagania. Następnie agencja może otrzymać specjalizacje – świadczącą o szczegółowej wiedzy danej firmy na temat usług Google Ads. Umożliwia to później pomoc ze strony giganta w pozyskiwaniu nowych zleceń i wyróżnieniu się spośród innych podmiotów na rynku.

specjalizacja

W 2021 roku specjalizacje agencji zostaną wycofane, a ich miejsce zajmą umiejętności. Więcej informacji uzyskamy od Google po wprowadzeniu tych nowości.

Status Partnera Google potwierdza, że pracownicy agencji lub firmy korzystające z usług Google wykazali się niezbędnymi umiejętnościami i wiedzą. Uzyskali również potrzebne testy i certyfikaty, zwiększają ilość klientów oraz odnotowują wzrost wydatków na działania reklamowe.

Status Partnera Google – rodzaje

Google oferuje uzyskanie certyfikatów na dwóch poziomach – Google Partner i Google Premium (Premium). Każdym z nich możemy pochwalić się poprzez umieszczenie logo na stronie czy w mediach społecznościowych.

Niezbędne wytyczne do używania logo Partnera Google znajdziemy na dedykowanej stronie:

https://support.google.com/google-ads/answer/9028798?hl=pl. Warto się z nią zapoznać po otrzymaniu certyfikatu, jeszcze przed umieszczaniem logo Partnera gdziekolwiek.

Co zyskuje agencja wyróżniona statusem partnera Google?

Uzyskanie statusu partnera Google umożliwia dostęp do różnorodnych materiałów. Przede wszystkim agencja może korzystać ze specjalistycznych szkoleń dla swoich pracowników, otrzymuje wsparcie ze strony Google w rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów (poprzez e-mail, telefonicznie oraz czat) – również w kwestii technicznej. Otrzymuje się także oferty promocyjne, konkursy dla agencji, wsparcie wydarzeń dla klientów, czy konsultacje dotyczące pozyskania nowych zleceń (na poziomie Google Premier).

Dodatkowo dana agencja może pochwalić się uzyskaniem partnerstwa poprzez wykorzystanie logo Google Partners na swojej stronie internetowej, czy na innych określonych kanałach. Partnerstwo Google dla agencji to także pozytywny aspekt wizerunkowy. Nie każda agencja może zdobyć zarówno Google Partner, jak i Google Premier. Otrzymanie takiego statusu to wyróżnienie za dotychczasowe działania, co ważne – na najwyższym poziomie, z zachowaniem standardów wyznaczonych od kalifornijskiego giganta.

Szczegółowe informacje o korzyściach z posiadania statusu Partnera Google możemy poznać na https://support.google.com/google-ads/answer/9029198?hl=pl&ref_topic=9029202.

Jak zdobyć certyfikat Google Partners? Najważniejsze wymagania

Zanim otrzymamy status należy zapoznać się ze wszystkim wymaganiami, które stawia nam Google. W innym wypadku nie będziemy mogli ubiegać o dołączenie do tego programu. Warto wiedzieć, że Google przed przystąpieniem do partnerstwa dokonuje weryfikacji firmy, która chce uzyskać certyfikat.

Poniżej prezentujemy, jakie warunki trzeba spełnić – tyczą się one bieżącego okresu oraz nowych zasad, z którymi agencje będą musiały się zmierzyć od 2021 roku. Zaprezentujemy wymagania dotyczące zarówno statusu Partnera, jak i statusu Partnera Premium.

Warunki uzyskania Google Partner

WymaganiaStatus Google Partner obecnieStatus Google Partner od 2021 roku
Wyniki agencjiAgencja lub firma, aby uzyskać status Partnera musi wykazać skuteczność w swoich działaniach poprzez poziom przychodów z reklamy oraz wzrost przychodów. Ponadto agencja musi powiększać bazę swoich klientów. *W 2021 roku agencja musi dążyć do maksymalizacji zysków, prowadząc optymalnie swoje kampanie.

Nie trzeba będzie stosować wszystkich rekomendacji na poziomie 100 %. Od nowego roku wystarczy jedynie osiągnięciu progu w 70%. **

Wydatki agencjiAgencja musi osiągnąć wydatki na reklamę w wysokości 10 000 USD w okresie 90 dni.Agencja musi osiągnąć wydatki na reklamę w wysokości 20 000 USD w okresie 90 dni.
CertyfikatyAgencja musi mieć jednego pracownika, który posiada certyfikat Google Ads, a także ma administracyjny lub standardowy dostęp do konta w menadżerze Google lub do dowolnego konta powiązanego z kontem menadżera.Od 2021 roku co najmniej połowa pracowników musi posiadać zaktualizowane certyfikaty w systemie Skillshop.

 

*Google weryfikuje konta klientów agencji lub danej firmy, które są połączone z ich kontem w ciągu 18 miesięcy. Agencja musi posiadać wydatki na koncie z ostatnich 12 miesięcy. Ogólny zapis tyczy się obecnego okresu.

**Google wprowadził wynik optymalizacji, aby klienci mogli widzieć, jak prowadzone są konta reklamowe i czy odpowiednio dokonuje się ich konfiguracji. Więcej o rekomendacji możesz przeczytać na https://support.google.com/google-ads/answer/3416396.

Warunki uzyskania Google Partner Premium (Premier)

WymaganiaStatus Google Premium obecnieStatus Google Premium od 2021 roku
Wyniki agencjiAgencja musi spełnić wymóg związany z odpowiednim poziomem przychodów z reklamy i wzrost przychodów. Ponadto agencja musi utrzymywać dotychczasowych klientów oraz powiększać bazę nowych.Jeśli agencja chce ubiegać się o status Google Premium od 2021 roku musi najpierw otrzymać nowy status Google Partner.*

 

Google wybiera agencje do Google Premium na podstawie chociażby wydatków na zarządzanych kontach oraz wzrostu liczby klientów i utrzymaniu dotychczasowych.

Wydatki agencjiAgencja musi spełnić wymóg dotyczący osiągnięcia wyższego progu wydatków na wszystkich kontach reklamowych. Google weryfikuje aktywność agencji związaną z działaniami reklamowymi. Agencja musi stale powiększać wydatki na reklamy.
CertyfikatyAgencja musi mieć dwóch pracowników, którzy posiadają certyfikat Google Ads (mają administracyjny lub standardowy dostęp do konta menadżera).

 

*Google w każdym roku przyznaje status Google Premium 3% agencji, które uczestniczą w programie Google Partners.

Jak wybrać agencję z certyfikatem?

Jeśli potrzebujesz skorzystać z usług marketingowych, w tym również z działań reklamowych Google Ads niezbędne jest wybranie agencji, która posiada jeden ze statusów Google Partners. Dzięki temu zyskasz pewność, że współpracujesz z profesjonalistami, którzy posiadają specjalistyczną wiedzę i umiejętności w przygotowywaniu i prowadzeniu Twoich kampanii reklamowych.

Zaufaj specjalistom z AdVIST – mamy status Google Partner i chętnie zajmiemy się Twoimi kampaniami, nie tylko w Google Ads!

Google Partners

Podsumowanie

Wymienione warunki mogą nieco przerażać, ale wystarczy spełnić wszystkie określone wymagania, aby uzyskać jeden ze statusów Partnera Google. Zdecydowanie warto, bo korzyści dla nas jako agencji, mogą być naprawdę ogromne.

Dodatkowo agencja zyskuje również w oczach przyszłych klientów. Sam status podnosi prestiż firmy. Kreując profesjonalny wizerunek, zyskamy szansę na otrzymywanie znacznie większej ilości nowych zleceń.