O Kliencie
Swiatekspresow.pl to sklep internetowy oferujący produkty ponad 30 topowych marek związanych z ekspresami do kawy, akcesoriami, częściami zamiennymi do ekspresów, produktami do konserwacji i czyszczenia oraz kawą ziarnistą i mieloną.
W maju bieżącego roku Swiatekspresow.pl zgłosił się do nas z prośbą o zaproponowanie działań marketingowych, które zwiększą sprzedaż za pomocą sklepu internetowego.
Jednym z kanałów marketingu internetowego, który zaproponowaliśmy Klientowi były działania SEO oraz pozycjonowanie sklepu – w celu zwiększenia ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zostały one poruszone w niniejszym Case Study (pozostałe kanały również znajdziecie niebawem na naszym blogu).
Wyzwanie
Przeszłość Klienta to ciągła walka z różnymi agencjami, które nie dowoziły celów marketingowych. To nie ułatwiło sprawy, ponieważ przekonanie Klienta, że może zwiększyć sprzedawać za pomocą SEO było naprawdę trudne. Presja czasu, ambitne cele sprzedaży i CMS, z którym nie mieliśmy do czynienia dodatkowo nas zmobilizowały, aby pokazać Klientowi, że nie boimy się wyzwań.
Cele
Jednym z głównych założeń było zwiększenie sprzedaży na sklepie internetowym Swiatekspresow.pl za pomocą usługi pozycjonowania.
Cele, które ustaliliśmy z Klientem:
- wzrost wartości na sesję
- zwiększenie liczby transakcji
- zwiększenie przychodów
Realizacja działań
Na początku przeanalizowaliśmy całą stronę internetową pod względem doboru słów kluczowych, które zwiększą ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Grupy słów kluczowych, które udało nam się pozyskać:
- Kategorie ogólne, np. ekspresy do kawy, kawy, itp.
- Kategorie ogólne + ich kategoryzacja, np. ekspresy domowe do kawy, profesjonalne ekspresy, ekspresy kolbowe domowe, itp.
- Produkty (nazwy produktów, które są wyszukiwane przez użytkowników), np. Jura D60 Piano Black, itp.
- Producenci + ich kategoryzacja, np: Ekspresy Jura, kawa ziarnista Lavazza
Po wyborze odpowiednich słów kluczowych przystąpiono do optymalizacji strony Klienta:
- Zoptymalizowano tagi tytułowe oraz pozostałe metatagi
- Zoptymalizowano strukturę nawigacji strony
- Edytowano adresy URL na przyjazne
- Wyeliminowano wewnętrzne błędy 40x
- Zwiększono wewnętrzne linki kierujące do kluczowych pod względem SEO podstron
- Wdrożono dane strukturalne
- Utworzono nowe treści
- Optymalizacja bieżących treści
- Poprawiono czas renderowania strony
- Odpowiednio dobrano strategię link buildingu opartą na pozyskiwanie wyłącznie backlinków z tematycznie dobranych domen
Trudności realizacji
Optymalizację serwisu musieliśmy wykonać na nieznanym nam do tej pory CMS – 2ClickShop. Dzięki współpracy z naszą drugą marką – Agencją Interaktywną WebVIST – wdrożenie praktycznie wszystkich zmian wynikających z Audytu SEO okazało się bardzo proste i szybkie.
Kolejną trudnością było napisanie i zaimplementowanie ponad 200 unikalnych opisów kategorii i produktów.
Efekty
Efektem wdrożonych zmian na sklepie jest znaczące zwiększenie sprzedaży. To dopiero początek, a efekty i zadowolenie Klienta wynagradzają trud, który podjęliśmy przy optymalizacji sklepu Swiatekspresow.pl
- wzrost wartości na sesję +177,47%
- zwiększenie liczby transakcji +38,46%
- zwiększenie przychodów +179,97%