Jakie są wymiary grafik LinkedIn Ads? Ile znaków w treści? – poradnik

Jakie są wymiary grafik LinkedIn Ads? Ile znaków zawrzeć w treści reklam?

Niezaprzeczalnie, największą biznesową siecią społecznościową jest obecnie LinkedIn, który łączy około 300 milionów użytkowników tej platformy na całym świecie (z czego w Polsce ok. 2,6 mln). Służy do nawiązywania kontaktów biznesowych, poszukiwania ofert pracy, jak i samych pracowników. LinkedIn może być również wykorzystywany do promocji firmy czy marki. Na wzór Facebooka, dotarły tu także i reklamy, dzięki którym mamy szansę dotrzeć do najbardziej pożądanych przez nas osób, na określonych, często bardzo wysokich, stanowiskach. Jak technicznie tworzyć LinkedIn Ads? Przeczytajcie mininprzewodnik przydatny dla reklamodawców, copywriterów i grafików.

 

TRZY PO TRZY?

LinkedIn ma najwidoczniej zamiłowanie do „trójki”. Do wyboru mamy 3:
– produkty reklamy (Sponsorowana treść – możemy też spotkać się z określeniem „Reklamy natywne”, Reklamy tekstowe, Sponsorowane wiadomości InMail),

– cele kampanii (Przyciągnij innych do swojej witryny lub treści, Zbierz potencjalnych klientów, korzystając z funkcji LinkedIn „Formularze generowania potencjalnych klientów”, Uzyskaj wyświetlenia wideo*),

– 3 formaty reklamy w Sponsorowanej treści (Artykuł, zdjęcie lub link, karuzela, wideo); ograniczenia co do kreacji reklamowej występują w dwóch pozostałych przypadkach, o czym będzie mowa później.

* Wyjątek stanowią Sponsorowane wiadomości InMail, gdzie za cel kampanii nie możemy postawić  wyświetleń wideo. Ten produkt reklamy wykorzystuje jedynie baner reklamowy.

 

WYBIERZ PRODUKT REKLAMY

Zastanów się, gdzie chcesz dotrzeć do odbiorców reklamy:

LinkedIn, produkty reklamy - wybór

  • Sponsorowana treść (reklama natywna): inaczej mówiąc, post sponsorowany pojawiający się w newsfeedzie, podczas przeglądania aktualności LinkedIn

sponsorowana treść, post sponsorowany LinkedIn

  • Reklama tekstowa: widoczna po prawej stronie przeglądania portalu; tańsza niż sponsorowana treść, ale bardziej ograniczona jeśli chodzi o kreację reklamową

reklama tekstowa LinkedIn - opis

  • Sponsorowane wiadomości InMail: są to prywatne wiadomości do użytkowników portalu, które znajdą się w ich skrzynce odbiorczej; najdroższa opcja, ale najciekawsza i potencjalnie najbardziej wartościowa, bo bezpośrednia

wiadomości sponsorowane LinkedIn - opis

WYBIERZ CEL KAMPANII

Co chcesz osiągnąć dzięki kampanii? 3 opcje celu kampanii dostępne są jedynie w Sponsorowanej treści. W Reklamie tekstowej nie ma takiego wyboru i wówczas przechodzimy od razu do tworzenia kreacji reklamy, natomiast w Wiadomościach InMail nie ma opcji  z Uzyskaniem wyświetleń wideo.

założenia kampanii LinkedIn - wybór

  • Przyciągnij innych do swojej witryny lub treści (wraz z opcją dodania przycisku „Obserwuj” do tworzonego posta)

cele reklamowy LinkedIn

  • Zbierz potencjalnych klientów, korzystając z funkcji LinkedIn „Formularze generowania potencjalnych klientów” (inaczej mówiąc: Linkedin Leads)

formularz LinkedIn, Linkedin lead

  • Uzyskaj wyświetlenia wideo:

wideo LinkedIn

 

WYBIERZ FORMAT REKLAMY – SPONSOROWANA TREŚĆ

Cele Przyciągnij innych do swojej witryny lub treści (wraz z opcją dodania przycisku „Obserwuj” do tworzonego posta) oraz Zbierz potencjalnych klientów, korzystając z funkcji LinkedIn „Formularze generowania potencjalnych klientów” wykorzystują 3 formaty reklamy:

  • Artykuł, zdjęcie lub link

Promuj istotną treść wśród swoich docelowych odbiorców

  • Karuzela

Opowiedz historię przez serię zdjęć

  • Wideo

Stwórz reklamę wideo, aby zaangażować docelowych odbiorców

sponsorowana treść, post sponsorowany LinkedIn - formaty reklam

Co logiczne, przy założeniu Uzyskaj wyświetlenia wideo, tylko wideo jest jedyną formą reklamy. „Oczywista oczywistość”. 😉

 

PROMUJ ISTOTNĄ TREŚĆ

Tutaj możemy sponsorować dotychczasowe treści lub stworzyć nową:

post sponsorowany LinkedIn

Stwórz sponsorowaną treść:

Tytuł sponsorowanej treści jest widoczny tylko dla nas; zdjęcie/grafika ma mieć format 1200×627 px (dodajemy je w polu z aparatem). Konieczne jest wklejenie adresu URL do witryny, do której będziemy chcieli odsyłać odbiorców, a sam tekst reklamy nie powinien przekraczać 150 znaków:

post sponsorowany Linkedin - grafika, rozmiary

 

Wymagania reklamowe dotyczące sponsorowanych treści >>>

Tworzone przez nas treści możemy podglądnąć za pomocą symbolu „oka” (po prawej stronie wpisu):

treść sponsorowana LinkedIn edycja

KARUZELA

Nazwa karuzeli jest widoczna tylko dla nas. Tekst główny (nad karuzelą)  powinien liczyć nie więcej niż 255 znaków. Możemy tworzyć od 2 do 10 kart karuzeli, a każda z grafik ma mieć rozmiar 1080×1080 px:

karuzela wymiary LinkedIn Ads

 

WIDEO

Tradycyjnie, nazwa wideo widoczna jest tylko dla nas.

wideo LinkedIn Ads - format
Parametry wideo:

– długość od 3 do 30 sekund, z czego najlepiej max. 15 s,
– układ: poziomy,
– plik między 75 a 200 KB,
– format pliku: MP4.
Szczegóły podane są z boku, po prawej stronie:

wideo LinkedIn Ads - reklama format

Sam tekst reklamy powinien liczyć max. 600 znaków.

 

REKLAMA TEKSTOWA – WYMOGI REKLAMOWE

Jak już zostało wspomniane, Reklama tekstowa jest najtańszą formą reklamy na LinkedIn, natomiast może być mniej zauważalna niż post sponsorowany pojawiający się w newsfeedzie. Ilość tekstu jest mocno ograniczona: nagłówek liczy max. 25 znaków, a sama treść do 75. Zdjęcie dodawane w polu z boku (domki, symbol ołówka) to logo firmy o rozmiarze 100×100 px. Prezentowana reklama ma – co nas nie dziwi – 3 rodzaje wyświetleń:

– kwadratowa,

– pozioma,

– długa.


reklama tekstowa LinkedIn Ads rozmiar

WIADOMOŚCI SPONSOROWANE INMAIL – WYMOGI REKLAMOWE:

W tym typie produktu do wyboru mamy (o dziwo!) nie 3, a 2 cele reklamy:
wiadomość sponsorowana LinkedIn cele reklamy

Temat wiadomości wyświetli się w prawym pasku komunikatora i u góry Twojej wiadomości. Wyświetlany baner powinien mieć rozmiar 300×250 px. Temat wiadomości musi liczyć max. 60 znaków, treść wiadomości nie powinna przekroczyć 1 000 znaków, natomiast przycisk CTA to max. 20 znaków. Dodatkowo, możemy spersonalizować wiadomość, dodając zwrot powitalny, np. Witaj, %FIRSTNAME%, %LASTNAME%.

wiadomość InMail reklama LinkedIn

Tak przygotowaną wiadomość możemy edytować lub wysłać test:

InMail LinkedIn edycja reklamy

JAK TWORZYĆ LEAD? (FORMULARZ GENEROWANIA POTENCJALNYCH KLIENTÓW)

Utwórz szablon nowego formularza:

formularz LinkedIn Ads

UWAGA! Konieczne jest podanie linku do polityki prywatności (opis w max. 2 000 znakach). Nagłówek tworzonej oferty to 40 znaków, a szczegóły 160 znaków.


formularz LinkedIn Ads

 

Spośród dostępnych opcji możemy wybrać max. 7 informacji o potencjalnym kandydacie i dodać 1 – 3 pytań własnych:

formularz LinkedIn lads

Bardzo wartościową i zalecaną rzeczą jest napisanie wiadomości z podziękowaniem za wypełnienie ankiety (160 znaków).

formularz LinkedIn Ads

Formularze, ich szablony, możemy znaleźć i utworzyć również w zakładce „Aktywa” na stronie głównej Menadżera kampanii:

formularz LinkedIn Ads

Gdzie i jak pobierać leady? >>>

Jakie są Wasze doświadczenia związane z tworzeniem kampanii reklamowych na LinkedIn? Podzielcie się z nami opiniami w komentarzach.

Autor wpisu
Małgorzata
Specjalista Social Media
Poszukiwaczka kreatywnych sposobów promocji Klientów. Dziennikarka z pasji. Prywatnie - miłośniczka podróży i fotografowania.
KOMENTARZE

DO WPISU