Jakie są wymiary grafik LinkedIn Ads? Ile znaków zawrzeć w treści reklam?
Niezaprzeczalnie, największą biznesową siecią społecznościową jest obecnie LinkedIn, który łączy około 300 milionów użytkowników tej platformy na całym świecie (z czego w Polsce ok. 2,6 mln). Służy do nawiązywania kontaktów biznesowych, poszukiwania ofert pracy, jak i samych pracowników. LinkedIn może być również wykorzystywany do promocji firmy czy marki. Na wzór Facebooka, dotarły tu także i reklamy, dzięki którym mamy szansę dotrzeć do najbardziej pożądanych przez nas osób, na określonych, często bardzo wysokich, stanowiskach. Jak technicznie tworzyć LinkedIn Ads? Przeczytajcie mininprzewodnik przydatny dla reklamodawców, copywriterów i grafików.
TRZY PO TRZY?
LinkedIn ma najwidoczniej zamiłowanie do „trójki”. Do wyboru mamy 3:
– produkty reklamy (Sponsorowana treść – możemy też spotkać się z określeniem „Reklamy natywne”, Reklamy tekstowe, Sponsorowane wiadomości InMail),
– cele kampanii (Przyciągnij innych do swojej witryny lub treści, Zbierz potencjalnych klientów, korzystając z funkcji LinkedIn „Formularze generowania potencjalnych klientów”, Uzyskaj wyświetlenia wideo*),
– 3 formaty reklamy w Sponsorowanej treści (Artykuł, zdjęcie lub link, karuzela, wideo); ograniczenia co do kreacji reklamowej występują w dwóch pozostałych przypadkach, o czym będzie mowa później.
* Wyjątek stanowią Sponsorowane wiadomości InMail, gdzie za cel kampanii nie możemy postawić wyświetleń wideo. Ten produkt reklamy wykorzystuje jedynie baner reklamowy.
WYBIERZ PRODUKT REKLAMY
Zastanów się, gdzie chcesz dotrzeć do odbiorców reklamy:
- Sponsorowana treść (reklama natywna): inaczej mówiąc, post sponsorowany pojawiający się w newsfeedzie, podczas przeglądania aktualności LinkedIn
- Reklama tekstowa: widoczna po prawej stronie przeglądania portalu; tańsza niż sponsorowana treść, ale bardziej ograniczona jeśli chodzi o kreację reklamową
- Sponsorowane wiadomości InMail: są to prywatne wiadomości do użytkowników portalu, które znajdą się w ich skrzynce odbiorczej; najdroższa opcja, ale najciekawsza i potencjalnie najbardziej wartościowa, bo bezpośrednia
WYBIERZ CEL KAMPANII
Co chcesz osiągnąć dzięki kampanii? 3 opcje celu kampanii dostępne są jedynie w Sponsorowanej treści. W Reklamie tekstowej nie ma takiego wyboru i wówczas przechodzimy od razu do tworzenia kreacji reklamy, natomiast w Wiadomościach InMail nie ma opcji z Uzyskaniem wyświetleń wideo.
- Przyciągnij innych do swojej witryny lub treści (wraz z opcją dodania przycisku „Obserwuj” do tworzonego posta)
- Zbierz potencjalnych klientów, korzystając z funkcji LinkedIn „Formularze generowania potencjalnych klientów” (inaczej mówiąc: Linkedin Leads)
- Uzyskaj wyświetlenia wideo:
WYBIERZ FORMAT REKLAMY – SPONSOROWANA TREŚĆ
Cele Przyciągnij innych do swojej witryny lub treści (wraz z opcją dodania przycisku „Obserwuj” do tworzonego posta) oraz Zbierz potencjalnych klientów, korzystając z funkcji LinkedIn „Formularze generowania potencjalnych klientów” wykorzystują 3 formaty reklamy:
- Artykuł, zdjęcie lub link
Promuj istotną treść wśród swoich docelowych odbiorców
- Karuzela
Opowiedz historię przez serię zdjęć
- Wideo
Stwórz reklamę wideo, aby zaangażować docelowych odbiorców
Co logiczne, przy założeniu Uzyskaj wyświetlenia wideo, tylko wideo jest jedyną formą reklamy. „Oczywista oczywistość”. 😉
PROMUJ ISTOTNĄ TREŚĆ
Tutaj możemy sponsorować dotychczasowe treści lub stworzyć nową:
Stwórz sponsorowaną treść:
Tytuł sponsorowanej treści jest widoczny tylko dla nas; zdjęcie/grafika ma mieć format 1200×627 px (dodajemy je w polu z aparatem). Konieczne jest wklejenie adresu URL do witryny, do której będziemy chcieli odsyłać odbiorców, a sam tekst reklamy nie powinien przekraczać 150 znaków:
Wymagania reklamowe dotyczące sponsorowanych treści >>>
Tworzone przez nas treści możemy podglądnąć za pomocą symbolu „oka” (po prawej stronie wpisu):
KARUZELA
Nazwa karuzeli jest widoczna tylko dla nas. Tekst główny (nad karuzelą) powinien liczyć nie więcej niż 255 znaków. Możemy tworzyć od 2 do 10 kart karuzeli, a każda z grafik ma mieć rozmiar 1080×1080 px:
WIDEO
Tradycyjnie, nazwa wideo widoczna jest tylko dla nas.
Parametry wideo:
– długość od 3 do 30 sekund, z czego najlepiej max. 15 s,
– układ: poziomy,
– plik między 75 a 200 KB,
– format pliku: MP4.
Szczegóły podane są z boku, po prawej stronie:
Sam tekst reklamy powinien liczyć max. 600 znaków.
REKLAMA TEKSTOWA – WYMOGI REKLAMOWE
Jak już zostało wspomniane, Reklama tekstowa jest najtańszą formą reklamy na LinkedIn, natomiast może być mniej zauważalna niż post sponsorowany pojawiający się w newsfeedzie. Ilość tekstu jest mocno ograniczona: nagłówek liczy max. 25 znaków, a sama treść do 75. Zdjęcie dodawane w polu z boku (domki, symbol ołówka) to logo firmy o rozmiarze 100×100 px. Prezentowana reklama ma – co nas nie dziwi – 3 rodzaje wyświetleń:
– kwadratowa,
– pozioma,
– długa.
WIADOMOŚCI SPONSOROWANE INMAIL – WYMOGI REKLAMOWE:
W tym typie produktu do wyboru mamy (o dziwo!) nie 3, a 2 cele reklamy:
Temat wiadomości wyświetli się w prawym pasku komunikatora i u góry Twojej wiadomości. Wyświetlany baner powinien mieć rozmiar 300×250 px. Temat wiadomości musi liczyć max. 60 znaków, treść wiadomości nie powinna przekroczyć 1 000 znaków, natomiast przycisk CTA to max. 20 znaków. Dodatkowo, możemy spersonalizować wiadomość, dodając zwrot powitalny, np. Witaj, %FIRSTNAME%, %LASTNAME%.
Tak przygotowaną wiadomość możemy edytować lub wysłać test:
JAK TWORZYĆ LEAD? (FORMULARZ GENEROWANIA POTENCJALNYCH KLIENTÓW)
Utwórz szablon nowego formularza:
UWAGA! Konieczne jest podanie linku do polityki prywatności (opis w max. 2 000 znakach). Nagłówek tworzonej oferty to 40 znaków, a szczegóły 160 znaków.
Spośród dostępnych opcji możemy wybrać max. 7 informacji o potencjalnym kandydacie i dodać 1 – 3 pytań własnych:
Bardzo wartościową i zalecaną rzeczą jest napisanie wiadomości z podziękowaniem za wypełnienie ankiety (160 znaków).
Formularze, ich szablony, możemy znaleźć i utworzyć również w zakładce „Aktywa” na stronie głównej Menadżera kampanii:
Gdzie i jak pobierać leady? >>>
Jakie są Wasze doświadczenia związane z tworzeniem kampanii reklamowych na LinkedIn? Podzielcie się z nami opiniami w komentarzach.