Kolekcje na Facebooku i Instagramie

Kolekcja na Facebooku i Instagramie – co warto wiedzieć o tym typie reklamy?

 

Nie tak znowu całkiem dawno, bo w 2016 roku, nastąpiła rzecz przełomowa. Ilość użytkowników korzystających z telefonów i tabletów przewyższyła liczbę osób korzystających z komputerów stacjonarnych czy latopów. Ten znaczący spadek na desktopach zadecydował o tym, że strony tylko z desktopem generują znacznie mniejszy ruch. Niezbędne jest więc wprowadzenie wersji responsywnych lub mobilnych stron www, by dostosować je do szerokości naszego urządzenia. Wraz z procesem przechodzenia na znacznie bardziej wygodne (i mniejsze) sprzęty reklamodawcy zauważyli głęboką potrzebę zmian. Większość odbiorców przegląda informacje na swoich telefonach kilkukrotnie w ciągu dnia. Świat pędzi, materiałów w Internecie jest coraz więcej, a odbiorca nie ma na tyle czasu, by przyglądać się im z taką samą uwagą. Jak w dżungli – wygrywają najsilniejsi, z najmocniejszym przekazem, z najatrakcyjniejszą formą reklamy.

Jedna reklama może zmienić wszystko

Jeśli myślisz, że w łatwy sposób dotrzesz do nowych odbiorców Twoich produktów lub usługi, jesteś w błędzie. Skuteczna reklama to połączenie kreatywności, dobrego i chwytliwego copy, umiejętności grafika oraz przemyślanej strategii. Dotarcie do odpowiednich ludzi, a mówiąc językiem korpo – „targetu”, to prawdziwe wyzwanie! Dodajmy do tego śledzenie najnowszych trendów, wyczucie odpowiedniego momentu i dołączenie do grona mistrzów Real Time Marketingu.

Kolekcja – czym właściwie jest?

Kolekcja to atrakcyjny wizualnie format reklamy, który ułatwia użytkownikom urządzeń mobilnych poznawanie, przeglądanie, jak i zakup produktów lub usług. Ogromną zaletą tej formy jest możliwość uzyskania dodatkowych informacji o interesującej nas rzeczy po dotknięciu w szybko ładującą się reklamę w full wymiarze i to bez opuszczania Facebooka czy Instagrama. Wystarczy kliknąć w główny obraz, by pokazały się poszczególne produkty. Jeśli któryś z nich spodoba się odbiorcy i go wybierze, zostanie przeniesiony na stronę sklepu, gdzie będzie mógł go zakupić. Przy użyciu interesujących grafik, wzmocnionych video, przyciągniesz grono potencjalnych Klientów.

Kolekcja jak to działa

Źródło grafiki: www.facebook.com/business/help/1128914607238107

Projektowanie – Facebook

Tym, co rzuca się szczególnie w oczy jest tło w formie głównego obrazu lub filmu, na dole zaś mamy kilka zdjęć produktów. Kolekcja jest ściśle powiązana z kanwą, dzięki której uzyskasz pełnoekranowy tryb wyświetlania reklamy.

Z wymagań technicznych warto wiedzieć, że:

  • Obraz lub materiał video opiera się na pierwszym multimedialnym materiale w kanwie
  • Nagłówek powinien liczyć max. 25 znaków
  • Objętość tekstu to max. 90 znaków
  • Sugerowany format obrazu głównego: 720 x 480 px (możliwość skalowania większych formatów)

Szczegółowe wytyczne materiałów reklamowych >>>

kolekcja Facebook - przykład Media Expert

Przykładowa kolekcja na Facebooku – Media Expert

Projektowanie – Instagram

Wymagania techniczne:

  • Do wyboru tylko układ siatki
  • Filmy: format kwadratowy (1:1), w pełnowymiarowej orientacji poziomej (16:9) +  pokazy slajdów; Instagram nie obsługuje współczynników powyżej 1:1
  • Szerokość obrazu: 500 px
  • Długość obrazu: 500 px

Jak utworzyć kolekcję z postów zapisanych na Instagramie? >>>

Dostępne szablony

Do naszej dyspozycji są 4 wzory:

Sprzedaż produktów: układ siatki (zachęca do zakupów na urządzeniach mobilnych, o naszych produktach lub usługach informujemy najbardziej zainteresowanych odbiorców)

Sprzedaż produktów: układ lifestylowy/stylu życia (polega na prezentowaniu produktów podczas ich użytkowania, w codziennych sytuacjach, a jego dodatkową zaletą jest możliwość oznaczenia produktów na obrazach z katalogu – to już tylko krok do zakupów!)

Pozyskiwanie nowych klientów/Prezentacja firmy (z bardziej narracyjnym, ale prostym przekazem budujesz rozpoznawalność swojej marki.

kolekcja facebook - przykład - deichmann

Przykładowa kolekcja na Facebooku – Deichmann

****
Krok po kroku – instrukcja tworzenia kolekcji >>>

kreator kanw - kolekcja

Wybór elementów w kreatorze kanw

Cel kampanii reklamowej z użyciem kolekcji

Format ten umożliwia wybór 4 rodzajów celów. Z kategorii „Działań” jest to RUCH (umożliwiający zwiększenie liczby odwiedzin w witrynie lub też zachęcenie do skorzystania z aplikacji), natomiast z „Konwersji” realizowane są wszystkie 3 cele, czyli:

  • tytułowe konwersje (mają na celu zachęcić większą liczbę osób do skorzystania z witryny lub aplikacji),
  • sprzedaż katalogu (by prezentować produkty z katalogu na podstawie wybranej grupy docelowej),
  • wizyty w firmie (umożliwiają promowanie lokalnych firm wśród okolicznych mieszkańców).

kolekcja facebook - przykład - run colors

Przykładowa kolekcja na Facebooku – Run Colors

Kolekcja na Facebooku a Instagramie

Kolekcja na Facebooku ma więcej możliwości kreacji aniżeli na Instagramie. Na Instagramie:

  • możesz wybrać jedynie opcję tzw. „układu siatki”,
  • zamiast 4 produktów pod nagłówkiem (Facebook), są widoczne 3 elementy,
  • nie można dodawać kolekcji do starych postów i kampanii na Instagramie.

kolekcje facebook i instagram

Porównanie kolekcji na Facebooku i Instagramie

 Nie obawiaj się eksperymentować! Nowe narzędzia i funkcję dają mnóstwo możliwości dotarcia do nowych Klientów oraz zainteresowania tych dotychczasowych.

Powodzenia!

Autor wpisu
Małgorzata
Specjalista Social Media
Poszukiwaczka kreatywnych sposobów promocji Klientów. Dziennikarka z pasji. Prywatnie - miłośniczka podróży i fotografowania.
KOMENTARZE

DO WPISU