Kolekcja na Facebooku i Instagramie – co warto wiedzieć o tym typie reklamy?
Nie tak znowu całkiem dawno, bo w 2016 roku, nastąpiła rzecz przełomowa. Ilość użytkowników korzystających z telefonów i tabletów przewyższyła liczbę osób korzystających z komputerów stacjonarnych czy latopów. Ten znaczący spadek na desktopach zadecydował o tym, że strony tylko z desktopem generują znacznie mniejszy ruch. Niezbędne jest więc wprowadzenie wersji responsywnych lub mobilnych stron www, by dostosować je do szerokości naszego urządzenia. Wraz z procesem przechodzenia na znacznie bardziej wygodne (i mniejsze) sprzęty reklamodawcy zauważyli głęboką potrzebę zmian. Większość odbiorców przegląda informacje na swoich telefonach kilkukrotnie w ciągu dnia. Świat pędzi, materiałów w Internecie jest coraz więcej, a odbiorca nie ma na tyle czasu, by przyglądać się im z taką samą uwagą. Jak w dżungli – wygrywają najsilniejsi, z najmocniejszym przekazem, z najatrakcyjniejszą formą reklamy.
Jedna reklama może zmienić wszystko
Jeśli myślisz, że w łatwy sposób dotrzesz do nowych odbiorców Twoich produktów lub usługi, jesteś w błędzie. Skuteczna reklama to połączenie kreatywności, dobrego i chwytliwego copy, umiejętności grafika oraz przemyślanej strategii. Dotarcie do odpowiednich ludzi, a mówiąc językiem korpo – „targetu”, to prawdziwe wyzwanie! Dodajmy do tego śledzenie najnowszych trendów, wyczucie odpowiedniego momentu i dołączenie do grona mistrzów Real Time Marketingu.
Kolekcja – czym właściwie jest?
Kolekcja to atrakcyjny wizualnie format reklamy, który ułatwia użytkownikom urządzeń mobilnych poznawanie, przeglądanie, jak i zakup produktów lub usług. Ogromną zaletą tej formy jest możliwość uzyskania dodatkowych informacji o interesującej nas rzeczy po dotknięciu w szybko ładującą się reklamę w full wymiarze i to bez opuszczania Facebooka czy Instagrama. Wystarczy kliknąć w główny obraz, by pokazały się poszczególne produkty. Jeśli któryś z nich spodoba się odbiorcy i go wybierze, zostanie przeniesiony na stronę sklepu, gdzie będzie mógł go zakupić. Przy użyciu interesujących grafik, wzmocnionych video, przyciągniesz grono potencjalnych Klientów.
Źródło grafiki: www.facebook.com/business/help/1128914607238107
Projektowanie – Facebook
Tym, co rzuca się szczególnie w oczy jest tło w formie głównego obrazu lub filmu, na dole zaś mamy kilka zdjęć produktów. Kolekcja jest ściśle powiązana z kanwą, dzięki której uzyskasz pełnoekranowy tryb wyświetlania reklamy.
Z wymagań technicznych warto wiedzieć, że:
- Obraz lub materiał video opiera się na pierwszym multimedialnym materiale w kanwie
- Nagłówek powinien liczyć max. 25 znaków
- Objętość tekstu to max. 90 znaków
- Sugerowany format obrazu głównego: 720 x 480 px (możliwość skalowania większych formatów)
Szczegółowe wytyczne materiałów reklamowych >>>
Przykładowa kolekcja na Facebooku – Media Expert
Projektowanie – Instagram
Wymagania techniczne:
- Do wyboru tylko układ siatki
- Filmy: format kwadratowy (1:1), w pełnowymiarowej orientacji poziomej (16:9) + pokazy slajdów; Instagram nie obsługuje współczynników powyżej 1:1
- Szerokość obrazu: 500 px
- Długość obrazu: 500 px
Jak utworzyć kolekcję z postów zapisanych na Instagramie? >>>
Dostępne szablony
Do naszej dyspozycji są 4 wzory:
Sprzedaż produktów: układ siatki (zachęca do zakupów na urządzeniach mobilnych, o naszych produktach lub usługach informujemy najbardziej zainteresowanych odbiorców)
Sprzedaż produktów: układ lifestylowy/stylu życia (polega na prezentowaniu produktów podczas ich użytkowania, w codziennych sytuacjach, a jego dodatkową zaletą jest możliwość oznaczenia produktów na obrazach z katalogu – to już tylko krok do zakupów!)
Pozyskiwanie nowych klientów/Prezentacja firmy (z bardziej narracyjnym, ale prostym przekazem budujesz rozpoznawalność swojej marki.
Przykładowa kolekcja na Facebooku – Deichmann
****
Krok po kroku – instrukcja tworzenia kolekcji >>>
Wybór elementów w kreatorze kanw
Cel kampanii reklamowej z użyciem kolekcji
Format ten umożliwia wybór 4 rodzajów celów. Z kategorii „Działań” jest to RUCH (umożliwiający zwiększenie liczby odwiedzin w witrynie lub też zachęcenie do skorzystania z aplikacji), natomiast z „Konwersji” realizowane są wszystkie 3 cele, czyli:
- tytułowe konwersje (mają na celu zachęcić większą liczbę osób do skorzystania z witryny lub aplikacji),
- sprzedaż katalogu (by prezentować produkty z katalogu na podstawie wybranej grupy docelowej),
- wizyty w firmie (umożliwiają promowanie lokalnych firm wśród okolicznych mieszkańców).
Przykładowa kolekcja na Facebooku – Run Colors
Kolekcja na Facebooku a Instagramie
Kolekcja na Facebooku ma więcej możliwości kreacji aniżeli na Instagramie. Na Instagramie:
- możesz wybrać jedynie opcję tzw. „układu siatki”,
- zamiast 4 produktów pod nagłówkiem (Facebook), są widoczne 3 elementy,
- nie można dodawać kolekcji do starych postów i kampanii na Instagramie.
Porównanie kolekcji na Facebooku i Instagramie
Nie obawiaj się eksperymentować! Nowe narzędzia i funkcję dają mnóstwo możliwości dotarcia do nowych Klientów oraz zainteresowania tych dotychczasowych.
Powodzenia!