Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Nowy Facebook: oceniamy i doradzamy jak zmienić wygląd FB!

Nowy wygląd Facebooka
Redakcja 15 lipca 2020

Zgodnie z zapowiedziami z 2019 roku, od pewnego czasu większość użytkowników może już korzystać z nowej wersji Facebooka. Zmiany w wyglądzie, jak i w poszczególnych funkcjach są bardzo duże w porównaniu do starej wersji.

Przez lata Facebook przyzwyczaił swoich użytkowników do drobnych zmian i wprowadzania nowych funkcji, jednak ostatnio zadecydowano o wprowadzeniu sporej przemiany wyglądu całej strony oraz poszczególnych funkcji czy zakładek.

W naszym wpisie przedstawimy Wam porównanie starej i nowej wersji Facebooka, abyście mogli zobaczyć, na jakie zmiany zdecydowała się ekipa Marka Zuckerberga.

Jak włączyć nowego Facebooka?

Zacznijmy od tego, w jaki sposób przełączyć nasze konto na nową wersję. Aby to zrobić, musimy kliknąć w zakładkę w lewym górnym rogu Facebooka, a następnie, powyżej przycisku „wyloguj się, kliknąć w przycisk przejdź na nowego Facebooka.

Po kliknięciu ukaże nam się nowy wygląd Facebooka.

Nowy wygląd Facebooka

Aby wyłączyć nowego Facebooka wystarczy wejść w zakładkę w górnym rogu po prawej stronie, a następnie kliknąć w przycisk ,,przełącz na klasyczną wersję Facebooka”. W ten sposób możemy wrócić do Facebooka w jego starej wersji.

Nowy wygląd Facebooka

Zmiana ekranu głównego Facebooka – tryb ciemny

Główna zmianą jaką możemy dostrzec w nowym wyglądzie Facebooka jest wprowadzenie funkcji tryb ciemny, który pojawia się od razu po przełączeniu na nową wersje Facebooka. Możemy ją wyłączyć rozwijając panel w prawym górnym rogu, a następnie suwakiem przesuwając w lewą stronę.

W ten sam sposób możemy także zmienić ciemny motyw na jasny motyw wyglądu naszego Facebooka. Ciemny motyw jest dużą pomocą podczas korzystania z platformy w godzinach nocnych. Dużym ułatwieniem jest to, że mamy możliwość wyboru, czy chcemy tryb ciemny czy tryb jasny.

Jak wygląda nowy facebook

Możliwość zmiany trybu na ciemny lub jasny sprawia, że reklamodawcy podczas tworzenia reklam muszą brać pod uwagę, że grafika w reklamie inaczej będzie wyglądała na jasnym, a inaczej na ciemnym tle.

Zarządzanie grupami

Zakładka z grupami wygląda nieco inaczej. Główną zmianą, jaką można tu dostrzec, jest podział na dwa działy. W starej wersji, po wejściu w zakładkę grupy, widoczne było kilka pasków z proponowanymi grupami, kategoriami grup oraz grupami, do których należą nasi znajomi. Po lewej stronie znajdowała się kolumna z grupami, do których należmy my.

Nowa wersja jest przebudowana. Po wejściu w nią, z lewej strony na górze znajdują się dwie zakładki: „twoje aktualności” oraz „odkryj”. Po kliknięciu w tą pierwszą, naszym oczom ukazują się ostatnie wpisy w grupach, do których należymy, natomiast zakładka „odkryj” zawiera proponowane grupy, kategorie oraz grupy do których należą nasi znajomi. Dokładnie to samo, co ukazywało się w starej wersji, zaraz po kliknięciu w zakładkę „grupy”.

grupy

Marketplace – odświeżona formuła

Facebook, w swojej starej wersji, zakładkę Marketplace miał umiejscowioną z lewej strony, u samej góry. Natomiast w nowej wersji, ta sama zakładka pojawia się w panelu u samej góry, jednak tym razem na środku strony. Po kliknięciu w nią, w obu wersjach, na głównej stronie widzimy propozycje najpopularniejszych przedmiotów z okolicy. Z lewej strony dalej możemy znaleźć kategorie takie jak pojazdy czy wynajem. Usunięte zostały jednak takie zakładki jak kupno, sprzedaż itp. W nowej wersji w tym miejscu znajduje się zakładka „Twoje konto”.

Marketplace

Nowy Marketplace

Nowy wygląd profili użytkowników i firmowych

Zmiany zaszły również w wyglądzie profili użytkowników oraz profili firmowych.

  • Profile użytkowników zostały lekko odświeżone poprzez przesunięcie zdjęcia profilowego na środek oraz nadanie przyciskom bardziej zaokrąglonych kształtów. Zmieniło się również umiejscowienie przycisków do wysłania wiadomości, które w nowej wersji znajdują się w pasku z osią czasu, informacjami czy znajomymi. Dzięki nowym kształtom poszczególnych przycisków wszystko stało się bardziej przejrzyste.

Profil na fcb

Facebook profil

  • W profilach firmowych zmieniono ułożenie postów, danych firmy czy zdjęć. Dane, które firmy umieszczaja na swoich stronach, zostały zrównane do dwóch kolumn. W starej wersji, zdjęcie profilowe firmy było po lewej stronie. Zdjęcie w tle znajdowało się po prawej i rozciągało się na ¾ górnej strony.

Firma Advist fanpage

Fanpage

W nowej wersji, zdjecie w tle umiejscowione jest na samej górze, a zdjecie profilowe poniżej. Pionowy panel z lewej strony, zawierający takie dane jak: Strona główna, Usługi, Recencje, Informacje itd., w nowej wersji został przeniesiony na samą górę, zaraz pod zdjeciem profilowym firmy. Teraz jest umiejscowiony w poziomie.

Na stronie głównej profilu firmowego bardziej widoczne są posty, które w starej wersji znajdowały się poniżej zakładki Usługi.

Przeniesienie prawej kolumny

Prawa kolumna, w której ukazują się reklamy została przeniesiona nad Listę kontaktów. Reklamy w niej zawarte zmieniły swój układ. Teraz reklamy w kształcie kwadratu wyglądają lepiej niż reklamy w kształcie prostokąta (w poprzedniej wersji było na odwrót). Stara wersja, pokazując reklamę w kształcie prostokąta zostawiała miejsce z boku, co nie wyglądało zbyt estetycznie. Natomiast w nowej wersji, kwadrat idealnie wpasowuje się w to miejsce.

Tekst zawarty w reklamie pokazuje się obok, a nie jak w przypadku poprzedniej wersji – pod spodem reklamy. Nowe wyświetlanie reklam składa się jeszcze z nagłówka oraz strony internetowej. Zrezygnowano z wyświetlania opisu reklamy. Zmieniono również przyciski CTA, które teraz są większe.

Wygląd Facebooka

Jak wygląda Facebook

Strona główna

Mark Zuckerberg postanowił wprowadzić mocne zmiany związane z przebudowaniem wyglądu Facebooka, który nabrał czytelniejszego wyglądu.

Strona główna została przebudowana i składa się z 3 głównych kolumn, dzięki czemu wszystko stało się mocno uporządkowane. Przyciski są większe i nabrały nieco zaokrąglonych kształtów. Są dużo bardziej czytelne co sprawia, że cały widok strony nie zlewa nam się w jedną całość.

Z lewej strony znajdują się zakładki takie jak:

  • Znajomi,
  • Messenger,
  • Grupy
  • Strony

Na samym środku jako pierwsze pokazują się Relacje, później znajduje się ramka, w której możemy opublikować post, następnie znajdują się Pokoje, a pod nimi posty naszych znajomych czy stron, które obserwujemy.

Z prawej strony widzimy reklamy, a pod nimi listę z naszymi kontaktami na czacie. Lista z kontaktami została bardziej ukryta, w związku z czym dużo mniej kontaktów jest widocznych od razu. Zakładka z powiadomieniami nabrała czytelniejszego wyglądu poprzez większe litery oraz lepsze uporządkowanie.

Screen Facebook

Dark Mode Facebook

Czat również został nieco zmieniony, konwersacja prowadzona jest teraz w większym okienku z wiadomościami. W bocznym panelu z prawej strony, kontakty są widoczne od połowy, w starej wersji kontakty były widoczne od góry do dołu. Okienko do konwersacji zasłania nam teraz całą listę z naszymi kontaktami.

Nowa wersja znalazła swoich zwolenników jak i przeciwników. A Ty co sądzisz o odmienionej wersji Facebooka?