Dla jednego z naszych klientów z branży meblarskiej dokonujemy z miesiąca na miesiąc zauważalnego skalowania kampanii. Dzięki reklamie, klient zaczął wykorzystywać swój potencjał, osiągając obecnie z Google Ads tygodniowy poziom przychodów na poziomie 170 000 zł!
EFEKTY KAMPANII |
|||
Dane | 1 tydzień lipca – kwartał 3 | 1 tydzień grudnia – kwartał 4 | |
Wartość konwersji | 40 123,72 zł | 170 417,47 zł | |
Współczynnik konwersji | 0,46% | 0,58% | |
Ilość zakupów | 52 | 323 | |
Wyświetlenia | 142 318 | 1 149 562 | |
Kliknięcia | 11 385 | 55 399 |
ROAS za cały analizowany okres wyniósł powyżej 1200%.
W osiągnięciu powyższych wyników ważną rolę odegrało testowanie różnych rozwiązań i kampanii oraz szybkie odcinanie tych nierentownych. Najważniejszym jednak czynnikiem było to, aby skalowanie budżetu było powolne (bezpieczne) i systematyczne, podnosząc budżet dzienny kampanii o maksymalnie 20% co 48h, tak aby nie rozregulować Googlowskich algorytmów.
Google doceniło naszą pracę i tempo rozwoju klienta, które zaowocowało dołączeniem konta do Programu Przyspieszonego Rozwoju Google (AGT), w którym to dostajemy dedykowane wsparcie premium prosto z Dublina!
Spis treści:
Krótko o kliencie
Bodzio.pl – ponieważ o nim mowa, jest największym producentem mebli w Polsce. Jest to firma z segmentu e-commerce, posiadająca własny sklep online oraz ponad 270 sklepów stacjonarnych w całej Polsce.
Cele i oczekiwania
- Zwiększenie rozpoznawalności i sprzedaży w Internecie.
- ROAS na poziomie co najmniej 1000%.
- Wdrożenie od podstaw analityki 4.0.
- Dynamiczna i rentowna skalowalność kampanii.
Zrealizowane działania
Na efekty przedstawione w poprzedniej tabeli składają się wyniki zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.
Stawiamy na edukację klienta, aby miał świadomość o tym, jak działania wizerunkowe przekładają się na sprzedaż. Wyniki takich kampanii często zniekształcają obraz raportu, jaki dostaje klient, dlatego warto oddzielnie wykazywać działania wizerunkowe od sprzedażowo-leadowe.
W działaniach wizerunkowych wykorzystujemy takie kampanie jak Deman Gen i Google Display. Obecnie pracujemy nad filmami do kampanii wideo, by wzmocnić działania wizerunkowe.
W działaniach sprzedażowych wykorzystujemy kampanię Performance Max na pojedynczy zasób PLA smart (kampanie produktowe) oraz kampanie w sieci wyszukiwania (kampanie tekstowe).
Kampanie Performance Max stanowią kręgosłup naszego konta. Do kampanii tekstowych podchodzimy ostrożnie, zważając na nasze doświadczenie odnośnie tego, co się sprawdza w e-commerce (zwłaszcza w branży meblarskiej). Na start uruchomiliśmy takie kampanie tekstowe jak kampania brandowa, związana ze słowami kluczowymi marki klienta. I tutaj, co ważne, nie utworzyliśmy jej na jedno, czy cztery słowa związane z marką, tylko wykorzystaliśmy pełen potencjał, dzieląc kampanię na 4 grupy reklamowe:
- Brand Pure (gdzie mamy pojedyncze słowa związane tylko z nazwą marki),
- Brand + sklep (frazy brandowe + związane ze słowem “sklep” lub “online”),
- Brand + produkt (frazy brandowe + związane z oferowanym typem produktu na sklepie),
- Brand + pomieszczenie (frazy brandowe + związane z meblem do danego pomieszczenia).
Jest ona wciąż uzupełniana o nowe słowa, a docelowo będzie liczyć więcej grup!
Uruchomiliśmy także kampanie tekstowe dynamiczne (DSA), które pozwoliły nam wyłapać dodatkowe słowa do kampanii brandowej. Inne kampanie typu search dodajemy pojedynczo w ramach testów do obserwacji. Tutaj kierujemy się zasadą 80/20, by 80% budżetu przeznaczać na pewniaki, które dają nam wyniki i 20% na eksperymenty. To pozwala nam zachować kontrolę na koncie.
Tak jak zostało to wskazane wcześniej – regularnie podnosimy budżet kampanii co 48h o maksymalnie 20% i tylko wtedy, gdy budżet dzienny jest wydawany oraz wtedy, gdy oczywiście są zachowane wyniki kampanii.
Kampanie Performance Max (produktowe) zostały rozbite na 3 odrębne kampanie, w których to znajdują się odrębne grupy produktowe. To ważne pod kątem osiąganych KPI. Każda grupa produktowa ma odrębną marżowość.
Dodatkowo od podstaw wdrożyliśmy Google Analytics 4, aby precyzyjnie gromadzić dane z witryny. Dzięki czemu zbieramy jakościowe dane potrzebne do optymalizacji naszych kampanii Google Ads.
Efekty współpracy
Efektem podjętych działań było zwiększenie wolumenu sprzedaży w sklepie internetowym.
Ilość konwersji wzrosła o 144% w porównaniu z początkowym okresem trwania współpracy.
Natomiast wartość konwersji wzrosła o 123%.
Sukcesywnie kładliśmy coraz większy nacisk na działania wizerunkowe – wyświetlenia:
Osiągnęliśmy wymagany ROAS 1000%, osiągając średni ROAS w kwartale 3 i 4 na poziomie 1243%.
A dzięki dynamicznemu rozwojowi Google zaprosiło nas do Programu Przyspieszonego Rozwoju Google (AGT), w którym to dostajemy dedykowane wsparcie premium prosto z Dublina! Powiększając tym samym naszą pulę klientów w tym programie.
Podsumowanie
Dzięki zastosowaniu naszej strategii i wiedzy w praktyce jesteśmy w stanie osiągać założone cele klienta.
W 2024 naszym celem jest rozwój klienta w innych kanałach reklamowych, dzięki naszemu wewnętrznemu Programowi Multikanałowego Rozwoju Klientów (MRK) oraz wzmocnienie pozycji marki w social mediach.
Jeśli szukasz partnera w biznesie i chcesz wyskalować swój biznes – skontaktuj się z nami. Odpowiemy na wszystkie pytania.