Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Od zera do 170 000 zł wartości konwersji tygodniowo!

Rafał 6 marca 2024

Dla jednego z naszych klientów z branży meblarskiej dokonujemy z miesiąca na miesiąc zauważalnego skalowania kampanii. Dzięki reklamie, klient zaczął wykorzystywać swój potencjał, osiągając obecnie z Google Ads tygodniowy poziom przychodów na poziomie 170 000 zł!

EFEKTY KAMPANII

 Dane 1 tydzień lipca – kwartał 3 1 tydzień grudnia – kwartał 4
Wartość konwersji 40 123,72 zł 170 417,47 zł
Współczynnik konwersji 0,46% 0,58%
Ilość zakupów 52 323
Wyświetlenia 142 318 1 149 562
Kliknięcia 11 385 55 399

ROAS za cały analizowany okres wyniósł powyżej 1200%.

W osiągnięciu powyższych wyników ważną rolę odegrało testowanie różnych rozwiązań i kampanii oraz szybkie odcinanie tych nierentownych. Najważniejszym jednak czynnikiem było to, aby skalowanie budżetu było powolne (bezpieczne) i systematyczne, podnosząc budżet dzienny kampanii o maksymalnie 20% co 48h, tak aby nie rozregulować Googlowskich algorytmów.

Google doceniło naszą pracę i tempo rozwoju klienta, które zaowocowało dołączeniem konta do Programu Przyspieszonego Rozwoju Google (AGT), w którym to dostajemy dedykowane wsparcie premium prosto z Dublina!

Spis treści:

Krótko o kliencie

Bodzio.pl – ponieważ o nim mowa, jest największym producentem mebli w Polsce. Jest to firma z segmentu e-commerce, posiadająca własny sklep online oraz ponad 270 sklepów stacjonarnych w całej Polsce.

Cele i oczekiwania

  • Zwiększenie rozpoznawalności i sprzedaży w Internecie.
  • ROAS na poziomie co najmniej 1000%.
  • Wdrożenie od podstaw analityki 4.0.
  • Dynamiczna i rentowna skalowalność kampanii.

Zrealizowane działania

Na efekty przedstawione w poprzedniej tabeli składają się wyniki zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe.

Stawiamy na edukację klienta, aby miał świadomość o tym, jak działania wizerunkowe przekładają się na sprzedaż. Wyniki takich kampanii często zniekształcają obraz raportu, jaki dostaje klient, dlatego warto oddzielnie wykazywać działania wizerunkowe od sprzedażowo-leadowe.

W działaniach wizerunkowych wykorzystujemy takie kampanie jak Deman Gen i Google Display. Obecnie pracujemy nad filmami do kampanii wideo, by wzmocnić działania wizerunkowe.

W działaniach sprzedażowych wykorzystujemy kampanię Performance Max na pojedynczy zasób PLA smart (kampanie produktowe) oraz kampanie w sieci wyszukiwania (kampanie tekstowe).

Kampanie Performance Max stanowią kręgosłup naszego konta. Do kampanii tekstowych podchodzimy ostrożnie, zważając na nasze doświadczenie odnośnie tego, co się sprawdza w e-commerce (zwłaszcza w branży meblarskiej). Na start uruchomiliśmy takie kampanie tekstowe jak kampania brandowa, związana ze słowami kluczowymi marki klienta. I tutaj, co ważne, nie utworzyliśmy jej na jedno, czy cztery słowa związane z marką, tylko wykorzystaliśmy pełen potencjał, dzieląc kampanię na 4 grupy reklamowe: 

  • Brand Pure (gdzie mamy pojedyncze słowa związane tylko z nazwą marki), 
  • Brand + sklep (frazy brandowe + związane ze słowem “sklep” lub “online”), 
  • Brand + produkt (frazy brandowe +  związane z oferowanym typem produktu na sklepie),
  • Brand + pomieszczenie (frazy brandowe + związane z meblem do danego pomieszczenia).

Jest ona wciąż uzupełniana o nowe słowa, a docelowo będzie liczyć więcej grup!

Uruchomiliśmy także kampanie tekstowe dynamiczne (DSA), które pozwoliły nam wyłapać dodatkowe słowa do kampanii brandowej. Inne kampanie typu search dodajemy pojedynczo w ramach testów do obserwacji. Tutaj kierujemy się zasadą 80/20, by 80% budżetu przeznaczać na pewniaki, które dają nam wyniki i 20% na eksperymenty. To pozwala nam zachować kontrolę na koncie.

Tak jak zostało to wskazane wcześniej – regularnie podnosimy budżet kampanii co 48h o maksymalnie 20% i tylko wtedy, gdy budżet dzienny jest wydawany oraz wtedy, gdy oczywiście są zachowane wyniki kampanii.

Kampanie Performance Max (produktowe) zostały rozbite na 3 odrębne kampanie, w których to znajdują się odrębne grupy produktowe. To ważne pod kątem osiąganych KPI. Każda grupa produktowa ma odrębną marżowość.

Dodatkowo od podstaw wdrożyliśmy Google Analytics 4, aby precyzyjnie gromadzić dane z witryny. Dzięki czemu zbieramy jakościowe dane potrzebne do optymalizacji naszych kampanii Google Ads.

Efekty współpracy

Efektem podjętych działań było zwiększenie wolumenu sprzedaży w sklepie internetowym. 

Ilość konwersji wzrosła o 144% w porównaniu z początkowym okresem trwania współpracy.

Natomiast wartość konwersji wzrosła o 123%.

Sukcesywnie kładliśmy coraz większy nacisk na działania wizerunkowe – wyświetlenia:

Osiągnęliśmy wymagany ROAS 1000%, osiągając średni ROAS w kwartale 3 i 4 na poziomie 1243%.

A dzięki dynamicznemu rozwojowi Google zaprosiło nas do Programu Przyspieszonego Rozwoju Google (AGT), w którym to dostajemy dedykowane wsparcie premium prosto z Dublina! Powiększając tym samym naszą pulę klientów w tym programie.

Podsumowanie

Dzięki zastosowaniu naszej strategii i wiedzy w praktyce jesteśmy w stanie osiągać założone cele klienta.

W 2024 naszym celem jest rozwój klienta w innych kanałach reklamowych, dzięki naszemu wewnętrznemu Programowi Multikanałowego Rozwoju Klientów (MRK) oraz wzmocnienie pozycji marki w social mediach.

Jeśli szukasz partnera w biznesie i chcesz wyskalować swój biznes – skontaktuj się z nami. Odpowiemy na wszystkie pytania.