Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Relacja z semKRK#11

relacja semkrk 11
Redakcja 1 marca 2019

W ubiegły piątek wielu miłośników SEO i SEM spotkało się w Krakowie, aby wziąć udział w jedenastej odsłonie semKRK. Wydarzenie odbyło się w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, a uczestnicy mogli wysłuchać prezentacji przygotowanych przez wyspecjalizowanych prelegentów z branży. Wszystko to w oparciu o wyjątkową atmosferę (pizza na przerwie i darmowe piwo, wino i inne napoje) oraz sporą dawkę wiedzy.

Marek Tarasiuk – „Dobre praktyki SEM i analityki na przykładzie case study.”

Pierwszą prezentację przeprowadził Marek Tarasiuk. Tematem przewodnim były dobre praktyki SEM oraz analityka na podstawie wybranych case study.

Marek zaprezentował bardzo efektowną strategię badania potencjału słów kluczowych oraz ich wpływ na wyniki kampanii (przy zachowaniu odpowiednich kosztów CPC). Prelegent poruszył także kwestię możliwości rozbudowy kategoryzacji produktów w sklepie internetowym w celu generowania większej ilości konwersji.

Na sam koniec został poszerzony temat możliwości analizy atrybucji na podstawie wybranych przykładów swoich klientów.

Ewelina Podrez – „Pozycjonowanie aplikacji mobilnej (aso) – jak zbudować widoczność w app store’ach?”

Ewelina Podrez z Fox Strategy przedstawiła pozycjonowanie aplikacji mobilnych w najmniejszych szczegółach. Wielu uczestników mogło nie mieć wcześniej styczności z ASO, dlatego dla niektórych przekazana wiedza mogła być zupełną nowością. Mogliśmy się dowiedzieć m.in.:

  • czym jest ASO,
  • jaki jest udział poszczególnych sklepów z aplikacjami w rynku,
  • jakie istnieją narzędzia przydatne w pozycjonowaniu aplikacji mobilnych,
  • istotnych czynników wpływających na ranking aplikacji w sklepie.

Prezentacja: http://bit.ly/aso-semkrk

Jakub Macheta – „Automatyzacja i wideo – efekt synergii w Google Ads”

Trzecim z prelegentów na semKRK #11 był Jakub Macheta, który poprowadził swoją prezentację, tytułując ją ,,Automatyzacja i wideo – efekt synergii w Google Ads. Na co dzień Jakub jest częścią zespołu Google w głównej siedzibie w Dublinie.

Jakub na przykładzie fikcyjnej marki Machetti przedstawił ogrom możliwości, jakie dają reklamy typu, SMART wykorzystując wzrost widoczności swojej marki za pomocą wideo i finalnie doprowadzając do zakupu.

Specjalista Google dał do zrozumienia uczestnikom, jak ważne jest stworzenie lejka zakupowego.

  • Świadomość,
  • Rozważanie,
  • Ocena,
  • Zakup,
  • Lojalność.

Jakub wspomniał również, jak wykorzystać 100% powierzchni reklamowej, jaką daje nam Google, a mianowicie tworząc:

  • reklamy graficzne i wykorzystując 55% powierzchni,
  • reklamy elastyczne i wykorzystując 40% powierzchni,
  • reklamy tekstowe i wykorzystując 5% powierzchni.

Z uwagi na fakt, że prezentacja Kuby miała w temacie wideo –  wspomniał o tym, jak wykorzystując reklamę typu TrueView In-stream podnieść swój współczynnik konwersji i sprzedaż w sklepie. Jego złoty środek to po 5 sekundach zaoferuj nagrodę za wytrwałe oglądanie w postaci kodu rabatowego.

Łukasz Zontek – „Pozyskiwanie linków w oparciu o ruch i pozycję w Google oraz sposób na zaplecze SEO.”

Prelekcja Łukasza Zontka, którego mieliśmy przyjemność spotkać na 11 edycji semKRK poruszyła tematykę ściśle związaną z metodami pozyskiwania linków na stronę.

Najciekawsze tematy w prezentacji Łukasza:

  • Analiza wyników Google – top 20,
  • Miejsca na darmową publikację artykułów,
  • Sposób na zaplecze SEO,
  • Korzystanie z narzędzia SENUTO oraz narzędzia SFEOSEM.

Marta Jabłońska – „SKAGi, prosty sposób na poprawienie wyników kampanii google ads – jak i dlaczego je tworzyć.”

Kolejną prelegentką była Marta Jabłońska, która poruszyła temat SKAG’ów w kampaniach Google Ads.

SKAGi to efektywny sposób precyzyjnego wyświetlania reklam na różne słowa kluczowe, które znacząco wpływają na wynik ich jakości, większy współczynnik CTR oraz obniżenie kosztów. Wszystkie kwestie były omawiane na przykładach wybranych klientów, gdzie zastosowanie SKAGów obniżyło koszty kliknięć prawie dwukrotnie, zwiększając przy tym w ilość konwersji.

SKAGi, jak każde inne rozwiązanie posiada także swoje wady. Ich stworzenie zajmuje bardzo dużo czasu oraz przekłada się na nieczytelną strukturę konta w kampaniach Google Ads.

Paweł Kijko – „Pozycjonowanie aplikacji internetowych za granicą – hacki, o których prawdopodobnie nie wiesz”

Z przedostatnią prezentacją wystąpił Paweł Kijko z HeraldBee. Przedstawił w niej problematykę pozycjonowania zagranicznego na przykładzie aplikacji TimeCamp.

Poznaliśmy także kilka ciekawych trików związanych między innymi z miejscem zerowym w SERPach (direct answer). Związane są m.in. z intencjami użytkownika, które Google stara się zrozumieć i dopasować jak najlepsze wyniki do zapytania.

Świetnym przykładem może być wyświetlanie różnych feature snippetów (czasem nawet dwóch) w zależności od lokalizacji. Wpływ na dobre pozycje osiągnięto także dzięki obecności aplikacji TimeCamp w różnych zestawieniach, np. top10 aplikacji do mierzenia czasu pracy.

Prezentacja udowodniła jak bardzo wyszukiwarka stara się dopasować do użytkownika różnicując wyniki i jak ważne są intencje w konkretnym zapytaniu.

Roman Rozenberger – „Wy tu macie niezły…”

Jako ostatni zaprezentował się Roman Rozenberger. Prezentacja obfitowała w konkretną i treściwą wiedzę przekazaną w odpowiedni sposób.

Podczas swojego wystąpienia pokazał jakie problemy spotyka w firmach w trakcie konsultacji i jak je można rozwiązać. Wiele z nich dotyczy Google Analytics, Google Ads oraz tego co i jak mierzyć i raportować. Swoje optymalizacje i porady wdraża także w zakresie organizacji pracy w firmach.

Dowiedzieliśmy się też o przydatnych narzędziach wspomagających działania optymalizacyjne.