Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Rozszerzenia Google Ads – nowość w postaci formularza kontaktowego

Formularz kontaktowy - rozszerzenie Google Ads
Redakcja 14 stycznia 2020

Niestety jeszcze nie każdy ma szansę dokładniej poznać strukturę i liczne zalety formularza, ponieważ rozszerzenie zostało dodane wyłącznie w wersji beta. Jednak warto zaznajomić się z nową funkcją i dowiedzieć więcej o jej zastosowaniu w kampaniach, w sieci wyszukiwania. Postaramy się po krótce odpowiedzieć na najważniejsze pytania specjalistów, a także podpowiedzieć klientom – jak mogą wykorzystać rozszerzenie formularza w swoim biznesie.

Formularza kontaktowy – zasady działania

Ten model pozyskiwania klientów może wydawać się znajomy, zwłaszcza dla reklamodawców zajmujących się kampaniami na Facebooku. Mowa oczywiście o Facebook Lead Ads, który działa na podobnej zasadzie i teraz stał się wzorem do naśladowania dla rozszerzeń Google.

Zatem utworzenie formularza kontaktowego jest możliwe wyłącznie na poziomie kampanii w sieci wyszukiwania, gdzie możemy stworzyć jedno uniwersalne, lub kilka różnych rozszerzeń. Ich głównym zadaniem jest pozyskiwanie kluczowych informacji o potencjalnych klientach:

  • Nazwa
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Kod pocztowy

Oto 4 kategorie informacji, które możemy uzyskać po wypełnieniu formularza. Każde otwarcie formularza zostanie zarejestrowane jako kliknięcie, a jego wysłanie będzie zliczane w postaci konwersji na koncie Google Ads. Oczywiście trzeba także nadmienić, że całość rozszerzenia wraz z adresem URL, grafiką i treścią muszą być w 100% zgodne z zasadami Google, które znajdziecie tutaj.

Etapy tworzenia formularza kontaktowego

Krok 1. Tworzenie rozszerzenia widocznego zaraz pod reklamą tekstową

Twoim zadaniem jest wybranie wezwania do działania, zgodnie z przeznaczeniem formularza, a są to m.in.:

  • Sprawdź cenę
  • Złóż wniosek
  • Kontakt
  • Zarejestruj się
  • Zarezerwuj teraz

Następnie możesz krótko opisać daną czynność, zachęcić do działania czy przedstawić swoją ofertę, co znajduje się na grafice poniżej, w polu „Tekst rozszerzenia”.

rozszerzenia formularza kontaktowego google ads

Krok 2. Uzupełnianie treści formularza

Konieczne jest dodanie nazwy Twojej firmy, nagłówka formularza oraz opisu, gdzie możesz już bardziej szczegółowo wyjaśnić cel wypełnienia formularza, warunki i podstawowe korzyści dla potencjalnego klienta. Następnie należy zaznaczyć, które z informacji chciałbyś uzyskać od użytkownika po uzupełnieniu formularza: nazwa, e-mail, numer telefonu, a może kod pocztowy?

Warunkiem koniecznym jest tutaj załączenie linka do podstrony z opisem polityki prywatności na Twojej firmowej stronie www. Dopiero potem możesz przejść do dodania zdjęcia (zapoznaj się w wymaganymi wymiarami), która pojawi się w tle formularza – na pewno będzie to miało większe znaczenie dla budowania świadomości marki i Twojego profesjonalizmu.

tworzenie formularza kontaktowego google ads

Krok 3. Wiadomość po wysłaniu formularza.

Użytkownik, który wypełnił Twój formularz może otrzymać również końcowe potwierdzenie wraz z podziękowaniem. Wszystko możesz zawrzeć w ostatnim etapie tworzenia formularza, w tym również przekierować użytkownika do konkretnej podstrony, gdzie może dokonać dalszej rezerwacji, rejestracji czy kontaktu, by dowiedzieć się więcej o danym produkcie lub usłudze.

Ponownie możesz zdecydować o „Wezwaniu do działania” oraz załączyć odpowiedni link do podstrony. Na samym końcu dokonujesz wyboru pomiędzy dwoma opcjami pobierania danych od potencjalnych klientów:

  • gromadzenie danych kontaktowych w pliku Excela, który można generować bezpośrednio z konta Google Ads (należy pamiętać, że dane przechowywane są wyłącznie przez 30 dni);
  • zarządzanie danymi kontaktowymi z panelu CRM, który Twoja firma już posiada i może połączyć się z rozszerzeniem za pomocą webhooka, by automatycznie pobierać kontakty (instrukcję jak to zrobić znajdziesz tutaj).

tworzenie wiadomości o przesłaniu formularza google ads

Formularz kontaktowy – komu może się przydać?

Na pewno z punktu widzenia specjalisty jest to nowość, dzięki której można w łatwy sposób zaproponować klientowi inną niż dotychczas metodę pozyskiwania kontaktów. Jeśli jednak nie ma możliwości połączenia formularza ze wspomnianym wcześniej systemem CRM, konieczne będzie pobieranie danych każdego dnia, by sprawdzać na bieżąco nowo pozyskane dane kontaktowe. I tutaj pojawia się główna wada rozszerzenia, nad którym Google wciąż pracuje, ponieważ codziennie i ręcznie trzeba generować ten plik.

Patrząc jednak z perspektywy właścicieli firmy, którzy oferują różnego rodzaju produkty lub usługi, może to być ciekawa forma kontaktu z potencjalnym klientem. Coraz częściej użytkownicy korzystają z udogodnień Google m.in. w postaci formularzy, podpowiedzi czy możliwości dzwonienia. Mniejsze znaczenia natomiast mają bezpośrednie wizyty na stronach www. Poprzez formularz kontaktowy można zbadać zainteresowanie danym produktem czy usługą, a następnie utworzyć na ich podstawie listę remarketingową.

Warto też zaznaczyć, że pozyskane w formularzu dane nie służą w żadnym stopniu do personalizowania reklam, a więc wszyscy użytkownicy mogą być spokojni o swoją prywatność.

Na ten moment formularze nie stały się jeszcze aż tak popularne, ale z pewnością będą nadal modyfikowane i udoskonalane. Wkrótce pojawią się kolejne dodatkowe funkcje, dzięki którym jeszcze łatwiej będzie można się nimi posługiwać, a użytkownicy zaczną chętniej i częściej z nich korzystać.