Poniższe case study dotyczy działań SEO dla domeny kupiewszystkieauta.pl, która dzięki ciągłej współpracy z nami podbiła wyniki lokalne dla kluczowych fraz związanych ze swoimi usługami dla Warszawy i najbliższych okolic.
Jesteś ciekawy, jak tego dokonaliśmy? Zapraszamy do lektury.
Spis treści:
Efekty współpracy
- wzrost o +25% interakcji z profilem wizytówki rok do roku
- wzrost o +31,5% przejść na stronę internetową rok do roku
- ponad 200-300 ciepłych leadów miesięcznie
- top 1 na frazę „skup aut Warszawa” w wynikach lokalnych
Cele i oczekiwania
- Bardzo duże otoczenie konkurencyjne – działalność konkurentów klienta na rynku warszawskim jest bardzo duża i każdy z nich na wszelkie sposoby próbuje zdobyć nowych klientów.
- Nieplanowana zmiana lokalizacji biura klienta – losowa sytuacja, która zmusiła klienta do zmiany lokalizacji biura „z dnia na dzień”.
- Nieetyczne zachowania firm konkurencyjnych – duże grono klientów działających nieetycznie, wystawiających dużo negatywnych i oczerniających opinii, niemających pokrycia z rzeczywistością.
- Wzrost liczby zapytań telefonicznych – dostarczenie klientowi wartościowych zapytań telefonicznych od potencjalnych klientów chcących sprzedać swój stary samochód.
Cel: co najmniej 70 ciepłych leadów miesięcznie.
Zrealizowane działania
Dla klienta realizowana była już usługa pozycjonowania, którą rozszerzyliśmy o pozycjonowanie lokalne, którego celem było pozyskanie lokalnych klientów z Warszawy i najbliższych okolic.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek realizacji rozpoczęliśmy pracę od głębokiego researchu, który polegał na:
- szczegółowym przeanalizowaniu konkurentów oraz ich bieżących działań – pozwoliło nam to zebrać benchmark do dalszych analiz,
- analizie fraz z potencjałem wyszukiwań lokalnych,
- analizie fraz „poradnikowych” wyszukiwanych przez użytkowników z Warszawy i okolic.
W kolejnym kroku przystąpiliśmy już do realizacji, która była skupiona na:
- przejęciu wizytówki Google Moja Firma – aby uzyskać dostęp do wizytówki na pełnych prawach, umożliwiających jej pełną konfigurację,
- kompleksowej optymalizacji wizytówki klienta, łącznie z uzupełnieniem usług,
- uzupełnieniu wizytówki zoptymalizowanymi względem SEO tekstami,
- wykorzystaniu potencjału w zdefiniowanych kategoriach i podkategoriach wizytówki,
- cyklicznej aktualizacji wizytówki poprzez publikowanie usługowych aktualności,
- bieżącej interakcji z użytkownikami,
- ciągłym kontakcie z klientem, przypominającym mu, aby prosił zadowolonych klientów o wystawienie pozytywnej opinii.
Podsumowanie
Nie było łatwo. Branża motoryzacyjna skupiona na odkupie uszkodzonych samochodów jest bardzo konkurencyjna, szczególnie w stolicy naszego kraju. Dzięki odpowiedniemu podejściu do tematu, skrupulatności w działaniach i bieżącym monitorowaniu nawet najmniejszych zmian w działaniach konkurencji udało nam się osiągnąć wyniki, które przekroczyły znacząco ustawiony przez klienta cel, jakim było uzyskanie co najmniej 70 leadów miesięcznie.