Dołącz do naszego zespołu - sprawdź kogo szukamy REKRUTACJA

Sprawdź, jak generujemy 200-300 ciepłych leadów miesięcznie dla branży motoryzacyjnej dzięki pozycjonowaniu lokalnemu

Dawid 18 kwietnia 2024

Poniższe case study dotyczy działań SEO dla domeny kupiewszystkieauta.pl, która dzięki ciągłej współpracy z nami podbiła wyniki lokalne dla kluczowych fraz związanych ze swoimi usługami dla Warszawy i najbliższych okolic.

Jesteś ciekawy, jak tego dokonaliśmy? Zapraszamy do lektury.

Spis treści:

Efekty współpracy

  • wzrost o +25% interakcji z profilem wizytówki rok do roku
  • wzrost o +31,5% przejść na stronę internetową rok do roku
  • ponad 200-300 ciepłych leadów miesięcznie
  • top 1 na frazę „skup aut Warszawa” w wynikach lokalnych

Cele i oczekiwania

  • Bardzo duże otoczenie konkurencyjne – działalność konkurentów klienta na rynku warszawskim jest bardzo duża i każdy z nich na wszelkie sposoby próbuje zdobyć nowych klientów.
  • Nieplanowana zmiana lokalizacji biura klienta – losowa sytuacja, która zmusiła klienta do zmiany lokalizacji biura „z dnia na dzień”.
  • Nieetyczne zachowania firm konkurencyjnych – duże grono klientów działających nieetycznie, wystawiających dużo negatywnych i oczerniających opinii, niemających pokrycia z rzeczywistością.
  • Wzrost liczby zapytań telefonicznych – dostarczenie klientowi wartościowych zapytań telefonicznych od potencjalnych klientów chcących sprzedać swój stary samochód.

Cel: co najmniej 70 ciepłych leadów miesięcznie.

Zrealizowane działania

Dla klienta realizowana była już usługa pozycjonowania, którą rozszerzyliśmy o pozycjonowanie lokalne, którego celem było pozyskanie lokalnych klientów z Warszawy i najbliższych okolic.

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek realizacji rozpoczęliśmy pracę od głębokiego researchu, który polegał na:

  • szczegółowym przeanalizowaniu konkurentów oraz ich bieżących działań – pozwoliło nam to zebrać benchmark do dalszych analiz,
  • analizie fraz z potencjałem wyszukiwań lokalnych,
  • analizie fraz „poradnikowych” wyszukiwanych przez użytkowników z Warszawy i okolic.

W kolejnym kroku przystąpiliśmy już do realizacji, która była skupiona na:

  • przejęciu wizytówki Google Moja Firma – aby uzyskać dostęp do wizytówki na pełnych prawach, umożliwiających jej pełną konfigurację,
  • kompleksowej optymalizacji wizytówki klienta, łącznie z uzupełnieniem usług,
  • uzupełnieniu wizytówki zoptymalizowanymi względem SEO tekstami,
  • wykorzystaniu potencjału w zdefiniowanych kategoriach i podkategoriach wizytówki,
  • cyklicznej aktualizacji wizytówki poprzez publikowanie usługowych aktualności,
  • bieżącej interakcji z użytkownikami,
  • ciągłym kontakcie z klientem, przypominającym mu, aby prosił zadowolonych klientów o wystawienie pozytywnej opinii.

Podsumowanie

Nie było łatwo. Branża motoryzacyjna skupiona na odkupie uszkodzonych samochodów jest bardzo konkurencyjna, szczególnie w stolicy naszego kraju. Dzięki odpowiedniemu podejściu do tematu, skrupulatności w działaniach i bieżącym monitorowaniu nawet najmniejszych zmian w działaniach konkurencji udało nam się osiągnąć wyniki, które przekroczyły znacząco ustawiony przez klienta cel, jakim było uzyskanie co najmniej 70 leadów miesięcznie.